  • 1. Data: 2003-07-04 14:44:39
    Temat: Zabezpieczenia bankowych serwisow internetowych
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Dlaczego zaden bank nie stosuje jako sposobu zabezpieczania dostepu do
    serwisow internetowych jednorazowych hasel wysylanych na telefon
    komorkowy? To byloby bardzo wygodne i bezpieczne rozwiazanie
    (analogiczne do tokena, ale o jednego grata mniej w kieszeni).

    Poniewaz zaraz pewnie podniosa sie glosy, ze nie wszyscy maja/chca miec
    komorki, to odpowiadam, ze bank moglby to stosowac jako opcje do wyboru.
    Np. takie Millenium, ma dwa hasla i limity, co jest malo bezpieczne.
    Dodaliby dla zainteresowanych jednorazowe hasla wysylane na komorke i
    juz byloby pieknie. Nawet zaplacilbym dodatkowo male pare zl za taka usluge.

    Bartol

  • 2. Data: 2003-07-04 15:52:20
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol"
    > juz byloby pieknie. Nawet zaplacilbym dodatkowo male pare zl za taka
    usluge.

    a jak ci ktos komórkę rąbnie to przy okazji wyczyści również konto
    np u mnie zapamiętują się wysyłane SMS-y i można by było taki SMS powtórzyć
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-07-04 15:56:48
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Bartol Partol <b...@p...c> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:be43ob$3iv$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > komorkowy? To byloby bardzo wygodne i bezpieczne rozwiazanie
    > (analogiczne do tokena, ale o jednego grata mniej w kieszeni).

    Na pewno bezpieczne?

  • 4. Data: 2003-07-04 17:25:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

> [...]
    >
    > a jak ci ktos komórkę rąbnie to przy okazji wyczyści również konto
    > np u mnie zapamiętują się wysyłane SMS-y i można by było taki SMS

    Powtorzyc _jednorazowe_ haslo?
    A mozna by bylo, mozna...;-))

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2003-07-04 17:57:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"
    > powtórzyć
    >
    > Powtorzyc _jednorazowe_ haslo?
    > A mozna by bylo, mozna...;-))

    powtórzyć wysłany SMS w celu otrzymania w odpowiedzi hasła
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-07-04 19:02:36
    Od: "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl>

    a jak ci ktoś rąbnie kartkę z kodami? co za różnica?

  • 7. Data: 2003-07-05 06:28:54
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    blad wrote:
    > Użytkownik "Slawek Kos"

    > powtórzyć wysłany SMS w celu otrzymania w odpowiedzi hasła

    Widac, że nie masz telefonu w Erze. Tam tak się logujesz do I-BOA:
    wpisujesz username i pass, klikasz enter, otwiera się nowa strona z
    okienkiem na wpisanie hasła, które w tym samym momencie przychodzi
    SMSem. Z telefonu nic nie wysyłasz.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2003-07-05 07:07:02
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Bartol Partol" <b...@p...c> wrote in message
> [...]
    > komorkowy? To byloby bardzo wygodne i bezpieczne rozwiazanie
    > (analogiczne do tokena, ale o jednego grata mniej w kieszeni).

    koszty :)
    20 gr za SMS przy kazdym logowaniu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-07-05 08:05:24
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    plusz wrote:

    > koszty :)
    > 20 gr za SMS przy kazdym logowaniu

    Myślę, że banki są w stanie wynegocjować stawki rzędu 3 gr za SMS.
    Zresztą takie SMSy mogłyby przychodzić tylko do potwierdzenia przelewów
    powyżej pewnej kwoty.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-07-05 08:21:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    > Użytkownik "Slawek Kos"

    > powtórzyć wysłany SMS w celu otrzymania w odpowiedzi hasła

    Blad ;-)
    Prosba o haslo wychodzi ze strony www (po zalogowaniu haslem wlasciwym dla
    www) a haslo leci na telefon i potem delikwent wpisuje je jako drugie na
    www.
    IMHO system o bardzo wysokim poziomie bepieczenstwa.

    --
    Pozdrowienia