  • 11. Data: 2003-02-20 09:45:27
    Temat: Re: Z jaka karta w podroz
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dave <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b327sn$t8j$...@n...news.tpi.pl...

    [...]
    > to nic nie znaczy - trzeba by potwierdzic testami ze rzeczywiscie jest to
    > oplacalne. Bank moze wszak stosowac taka tabele kursow ze bardziej bedzie
    > oplacalo sie przewalutowanie....

    O ile mnie pamięć nie myli tak właśnie jest w przypadku tej karty.
    Przeliczanie bezpośrednie, ale kursy "słabe"...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 12. Data: 2003-02-20 09:52:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wilczek"
    PKO

    > No i z testu jakie przeprowadzil blad wcale nie wynika aby w istocie
    > tak bylo - chyba ze brak dodatkwoego przewalutowania odbijaja sobie na
    > tych "swoich tabelach kursow".

    w to PKOBP tez mi sie nie chce zbytnio wierzyc - musze ich porzadnie
    przycisnac zeby wytlumaczyli mi jak byly obliczane zlotowki w moim tescie,
    tym bardziej ze Inteligo policzylo inaczej, a podobno rowniez wg kursow
    PKOBP
    *** blad ***

  • 13. Data: 2003-02-20 10:06:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    PKO

    Malo uwaznie czytasz...;-)
    Bylo wielokrotnie. Podobnie jak to, ze to "moloch", "nie lubie go" itp.
    miarodajne informacje...;-)

    > No i z testu jakie przeprowadzil blad wcale nie wynika aby w istocie
    > tak bylo - chyba ze brak dodatkwoego przewalutowania odbijaja sobie na
    > tych "swoich tabelach kursow".

    Alez wynika jak najbardziej, tylko trzeba test doczytac do konca.
    20EUR to za mala kwota do tego testu. Prowizja jest 2,5% min 10zl.
    Przy 200EUR ta karta zbliza sie do czolowki.
    Minimalna oplacalna wyplata ta karta to 100EUR. Ponizej dziala "minimum
    10zl"

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2003-02-20 10:10:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

    > "Jeśli ktoś jedzie do Australii, Czech, Danii, Japonii, Kanady, Norwegii,
    > Szwajcarii, Szwecji, Węgier czy Wielkiej Brytanii, powinien zabrać Visę
    > Electron PKO BP. Ogromnym atutem tej karty jest to, że transakcje dokonywane
    > w tych krajach nie są przeliczane na dolary, tak jak w przypadku innych kart
    > systemu Visa (jest to jedyna taka karta w Polsce).

    Zaraz tam jedyna. A inne karty tego samego banku (na przyklad
    kredytowa VISA) to jak sa rozliczane?

    Poza tym, jak to juz bylo mowione, nie zawsze na przeliczaniu przez
    dolary sie zle wychodzi - wszystko zalezy od kursu.

    MJ

  • 15. Data: 2003-02-20 10:35:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"

> [...]
    > Przy 200EUR ta karta zbliza sie do czolowki.
    > Minimalna oplacalna wyplata ta karta to 100EUR. Ponizej dziala "minimum

    z tą czołówką to przesada - dla 200 EUR moje wyliczenia wyglądały
    następująco:
    VE Millennium - 839.90 (836.40 + 3.50 zł prowizji)
    Maestro ING - 856.86 (831.90 + 3% prowizji)
    Maestro BGŻ - 860.21 (835.16 + 3% prow, nie mniej niż 8 zł)
    VE Inteligo PKO BP - 862.10 (845.20 + 2% prow, nie mniej niż 8.50 zł)
    VE Nordea Bank - 871.18 (849,20 + 2% prowizji + 5zł)
    VE PKO BP - 873.20 (851.90 + 2.5% prow, nie mniej niż 10 zł)
    VE BPH PBK - 876,48 (855.10 + 2.5% prow, nie mniej niż 5 zł)
    VE Fortis (e-pakiet) - 882.00 (teoretycznie, brak prowizji)
    VE Fortis (srebrny) - 908.46 (882.00 + 3% prow, nie mniej niż 7 zł)

    Chyba wysmaruje oficjalne pismo do PKO BP zeby mi to wyjasnili,
    bo na maile odpowiadają niechętnie
    *** blad ***

  • 16. Data: 2003-02-20 10:48:20
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    land.pl, Radoslaw
    Dabrowski <r...@f...pl>:

    > Tylko kto wyplaca od razu 200 EUR za granica. To sa sporadyczne
    > przypadki. A moze się myle? :-)
    >
    > Ja wyplacam po ok. 50 EUR co kilka dni i place 3,5 PLN za kazda
    > wyplate dla VE Millennium i jestem bardzo zadowolony z przelicznikow.

    Dobra :)
    Dla uproszczenia mowmy tylko o kursach i zalozmy, ze karta placimy w
    sklepie.

    No i chodzi wlasnie nie o EUR, tylko np. o Czechy, Danie itp.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-02-20 11:49:25
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > Szwajcarii, Szwecji, Węgier czy Wielkiej Brytanii, powinien zabrać Visę
    > Electron PKO BP. Ogromnym atutem tej karty jest to, że transakcje dokonywane
    > w tych krajach nie są przeliczane na dolary, tak jak w przypadku innych kart
    > systemu Visa (jest to jedyna taka karta w Polsce). Bank otrzymuje kwotę
    > operacji w walucie lokalnej (np. w funtach, jeśli płaciliśmy kartą w
    > Wielkiej Brytanii) i przelicza ją na złote. Znowu więc mamy do czynienia
    > tylko z jedną operacją zamiany walut."
    >
    > Czy to jest prawda?
    > Jesli tak, to faktycznie bylaby duza zaleta!

    To nie do konca prawda. Wystarczy pojechac np. do Tunezji, gdzie waluta
    jest nie transferowalna i na pewno przelicza najpierw na USD lub EURO, a
    potem na PLN. Prawdopodobnie tez bedzie podobnie w przypadku lirow
    tureckich...

    Pozdrawiam
    Radek

  • 18. Data: 2003-02-20 11:57:06
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

  • 19. Data: 2003-02-20 13:58:06
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:b3240o$kk9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie przeczytałem jeszcze do końca ale brakuje mi w porówaniu VE Multibanku
    > (3% min. 4 zł to nie tak dużo,

    Tia, od wyplaty 800 PLN w obcym bankomacie robi Ci sie ok 25 PLN prowizji -
    calkiem malo... ;)

    --
    JaKi

  • 20. Data: 2003-02-20 15:37:05
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    napisał w wiadomości news:b323dt$qu2$1@news.onet.pl...
    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030220/pieniadze_
    a_1.html

    "- Niektóre bankomaty zagraniczne podczas dokonywania transakcji informują o
    dodatkowej prowizji (najwięcej takich urządzeń jest w USA). Spokojnie możemy
    zignorować tę informację. Z naszego konta zostanie potrącona tylko opłata
    pobierana przez bank, który wystawił kartę."

    Pamiętacie awantury latem zeszłego roku na pbb przez jednego z użytkowników
    Fortisa ???