  • 31. Data: 2014-05-06 09:14:58
    Temat: Re: Wysłałem Polbankowi wypowiedzenie
    Od: mm <m...@n...com>

    Ja próbowałem wypowiedzieć umowę w oddziale i czekała mnie droga z wybojami.

    Najpierw poszedłem do oddziału najbliższego dla mojego miejsca zamieszkania.
    Wchodzę do oddziału a tam "klon w garniturze" (bo miałem wrażenie, że wszyscy w
    oddziale wyglądali tak samo jak on), jak tylko usłyszał, że chce wypowiedzieć
    umowę karty: "w oddziale Pan nic nie zrobi, tu jest numer infolinii retencji
    klientów - zapisał na kartce numer infolinii - Pan zadzwoni, Pan powie, że nie
    chce Pan zostać i po sprawie, po miesiącu karta zostanie zamknięta". Jak
    powiedziałem (jeszcze raz, bo chyba za pierwszym razem nie usłyszał), że nie
    zgadzam się na nowy regulamin i chcę wypowiedzieć umowę z dniem poprzedzającym
    wejście w życie nowego regulaminu, to Pan "rezolutnie" zapytał: "a Pan to z
    Polbanku"? Ja na to: "tak". Odpowiedź: "aaa, to Pan nic tu nie załatwi, ani na
    infolinii, musi Pani iść do oddziału dawnego Polbanku". Na mój pytający wzrok
    tylko dodał: "najbliższy oddział jest...". Gdyby wzrok zabijał, "klon" byłby co
    najmniej uszkodzony.

    No to poszedłem.
    Jak dotarłem do oddziału to okazało się, że na cały oddział pracuje jedna osoba,
    robiąca za kasjerkę i obsługę, więc wiadomo jaka kolejka. Jak już w końcu
    wyłuszczyłem po co się pojawiłem, Pani do mnie: "w oddziale to ja Panu nie
    pomogę, musi Pan zadzwonić na infolinię retencji klientów i zapisała ten sam
    numer co "klon" z oddziału 'właściwego' Raiffeisena". Szczęka widocznie musiała
    mi opaść za nisko, bo Pani łaskawie do mnie powiedziała: "ale ja mogę Panu
    wybrać ten numer tutaj w oddziale i Pan sam porozmawia, bo sama jestem i muszę
    zająć się kolejnymi klientami". No to zacząłem rozmawiać z infolinią retencji
    (swoją drogą ciekawa nazwa). Oczywiście próba namówienia mnie na zostanie
    poprzez zwolnienie z opłaty, ja na to, że "rozliczenia walutowe na karcie mi w
    ogóle nie odpowiadają, a limity i tak wyrabiam, więc to żadna propozycja". Pani
    na infolinii w końcu odczytała formułkę zamknięcia karty, ja potwierdziłem i
    poprosiłem o przesłanie na piśmie potwierdzenia rozwiązania umowy karty.
    Pożegnałem się z Panią na infolinii oraz z Panią z oddziału i poszedłem. Całość
    zajęła mi prawie 2h.

    I wszystko byłoby jeszcze do zniesienia, gdyby jakiś "dowcipniś" z internetowego
    BOK Polbanku24 nie napisał mi wcześniej, że wypowiedzenie umowy karty mogę
    złożyć tylko osobiście w DOWOLNYM oddziale banku i nie da się wypowiedzieć ani
    przez internet ani przez telefon.

    W sumie to jestem nawet zadowolony z pożegnania się z tym bankiem, bo po
    całkowitej integracji to będzie strach się bać.

  • 32. Data: 2014-05-06 09:41:03
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.05.2014 mm <m...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > złożyć tylko osobiście w DOWOLNYM oddziale banku i nie da się wypowiedzieć ani

    Pikuś. Niejaki Getin Onlajn ma w regulaminie wywieszonym na własnym www,
    że można kredytówkę wypowiedzieć przez partyline. Zaś partyline ma to w esicy,
    nawet jak zacytujesz stosowny punkt regulaminu i wskażesz, gdzie zalega.

    Takoż mają zdanie odrębne w zakresie własnej umowy ramowej
    (umowa umową, ale "należy" zrobić tak a tak).

    Ano, z bankiem jak z używanym autem. Człowiek cieszy się dwa razy:
    jak kupi (podpisze umowę) i jak sprzeda (wypowie).

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 33. Data: 2014-05-06 09:44:57
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2014-05-06 09:14, mm pisze:
> [...]
    > Na mój pytający wzrok tylko dodał: "najbliższy oddział jest...". Gdyby
    > wzrok zabijał, "klon" byłby co najmniej uszkodzony.

    Bo jakbys sie uparl klon by ci laskawie wypisal dyspozycje zamkniecia
    czy wypowiedzenia umowy karty. Prikaz z gory zapewne mowi zeby odsylac
    wszystkich na retencje.
    Procedury na niezgodzenie sie z regualminem pewnie nie maja wiec bys
    musial przyjsc ze swoim kwitem a i tak niewiadomo czy by ci to zamkneli
    (ktos juz pisal, ze sie wozil pare miesiecy).

  • 34. Data: 2014-05-06 09:53:18
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2014-05-06 09:14, mm pisze:
    > Ja próbowałem wypowiedzieć umowę w oddziale i czekała mnie droga z
    > wybojami.

    Ja wysłałem pismo takie jak poniżej listem zwykłym. Doszło, w końcu po
    miesiącu przysłali jakąś kartkę z której wynikało, że cudem jakimś dotarło.

    Żona analogiczne pismo złożyła w pierwszym lepszym oddziale. Wymagało to
    małej kłótni - bo pani zamiast podstemplować je datownikiem że wpłynęło,
    zaczęła grzebać w komputerze przygotowując formularz wypowiedzenia umowy.

    Musiałem ją zresetować, tłumacząc w prostych słowach żeby się nie
    męczyła, bo ja i tak wypowiedzenia nie podpiszę, bo umowy nie
    wypowiadam, tylko się nie zgadzam ze zmianami.

    Po stwierdzeniu, że jedyne czego od niej oczekuję to dwóch stempli,
    machnęła ręką i przyjęła.

    A Polbank się ze mną nie kontaktował i nie proponował żadnej ugody i
    zniżki w opłatach. Nie to że mi zależy, ale badam ich determinację.

    Marvin

    Warszawa, 24.04.2014 r.

    Imię i nazwisko

    Raiffeisen Bank Polska S.A.
    Wydział Relacji z Klientami i Reklamacji
    ul. Fabryczna 5A, 00-446 Warszawa

    Szanowni Państwo,

    W związku z nadchodzącymi w maju zmianami regulaminu dotyczącego kart
    kredytowych, a w szczególności z nową taryfą opłat i prowizji uprzejmie
    informuję, że nie akceptuję nowego kształtu regulaminu.

    W związku z tym proszę o rozwiązanie wiążącej mnie z bankiem umowy
    dotyczącej karty Mastercard o numerze 5160 xxxxxxsxxxx w przeddzień
    wejścia w życie nowych zasad.

    Jednocześnie po rozwiązaniu umowy, na podstawie Ustawy o ochronie danych
    osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883)
    art. 32 ust. 1 pkt 8 wnoszę sprzeciw wobec przetwarzania moich danych
    osobowych w celach marketingowych (w tym marketingu własnego) oraz wobec
    przekazywania tych danych innemu administratorowi danych i o wykreślenie
    moich danych z systemów bankowych.

    Na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997
    r. (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883) art. 33 proszę o pisemną informację
    dotyczącą danych, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt. 1-5a. Pisemne
    informacje mają być przekazane na adres pocztowy do korespondencji w
    terminie przewidzianym w ustawie.

    Jednocześnie po rozwiązaniu umowy, na podstawie przepisów Ustawy z dnia
    18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144,
    poz. 1204 z 2002 r.) cofam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych
    drogą elektroniczną.

    Z poważaniem

  • 35. Data: 2014-05-13 10:39:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 06 May 2014 09:14:58 +0200, w <lka246$1846$1@adenine.netfront.net>, mm
    <m...@n...com> napisał(-a):

    > Ja próbowałem wypowiedzieć umowę w oddziale i czekała mnie droga z wybojami.

    Wizyta w oddziale to droga przez mękę, już po 15 minutach słuchania miałem
    dosyć...

    A więc -- pisma z wypowiedzeniem nie przyjmują, łączą z infolinią.
    Pogadałem, myślałem że zechcą zatrzymać klienta, który wyrabia limity, ale
    zaoferowali tylko roczne zwolnienie.
    Ponieważ konsultantowi włączył się jakiś słowotok o lokatach, to podziękowałem.

    Ale...

    Wyraziłem tylko sprzeciw, a nie wypowiadałem umowę :).
    W oddziale i na telefonie twardo obstawiali, że muszę w takim razie
    wypowiedzieć.
    Ja że nie chcę, niech mi bank wypowie jeżeli nie jest w stanie starego cennika
    utrzymać :)

    W końcu konsultant coś tam przyjął, w oddziale facet na mnie się obraził i
    nawet nie pożegnał.

    1. Czy faktycznie mogę tylko wyrazić sprzeciw, bez konieczności wypowiadania?
    2. Czy do tego parabanku jest jakiś faks? Wyślę im pismo faxem skoro w oddziale
    odmawiają przyjmowania pism (sic!).
    3. Jak wygląda sprawa ze spłacaniem? Mam czas spłacić zobowiązanie przez
    wejściem nowego regulaminu? Czekać na wyciąg? Konsultant twardo twierdził, że
    karta musi być na 0 w dniu wejścia nowego regulaminu.

  • 36. Data: 2014-05-13 16:44:44
    Od: mm <m...@n...com>

    r...@k...pl pisze:

    > 3. Jak wygląda sprawa ze spłacaniem? Mam czas spłacić zobowiązanie przez
    > wejściem nowego regulaminu? Czekać na wyciąg? Konsultant twardo twierdził, że
    > karta musi być na 0 w dniu wejścia nowego regulaminu.

    Zgodnie z regulaminem (i starym, i nowym). Dzień rozwiązania umowy to dzień
    spłaty wszystkich zobowiązań. Skoro wyrażasz sprzeciw to do 16.05. masz czas na
    uregulowanie zobowiązaniaz karty. Od 17.05. umowa nie obowiązuje i bank ma prawo
    żądać natychmiastowej spłaty.

  • 37. Data: 2014-05-19 09:19:37
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2014-04-09 21:21, darnok wrote:

    > Dokladnie spodziewam sie podobnego podejscia.
    > I absolutnie nie sadze zeby bylo tak jak pisze Zenowek43. Mysle ze bez
    > reklamacji sie nie obejdzie - stad tez podalem termin "wrzesniowy"
    > zamkniecia skutecznego karty.
    >
    > Moja zona miala podobna sytuacje z wypowiadaniem roru w Półbanku.
    > W tym przypadku to tylko ok 3 miesiecy trwalo i 2 reklamacje zeby
    > zrozumieli ze ona nie musi nic na ich formularzach pisać i że wystarczy
    > kartka papieru napisana własnoręcznie "Wypowiadam umowe prowadzenia
    > rachunku XXX".

    Zgodnie z przewidywaniami karta nie zamknięta. Reklamacja już złożona.
    Oczywiście najpierw dyskusja przez telefo ze moge przecież kartę zamknąć
    teraz. saldo karty się nie zgadza, pomimo ze splacilem w piatek.
    ostatniegoo wyciagu z 15.05 nie widza, pomimo ze w starym systemie byl i
    ja go widzialem. Ogolnie polbankowo jak zwykle.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 38. Data: 2014-05-19 20:28:48
    Od: pI <u...@1...pl>

    Mon, 19 May 2014 09:19:37 +0200, na pl.biznes.banki, darnok napisał(a):

> [...]
    > ostatniegoo wyciagu z 15.05 nie widza, pomimo ze w starym systemie byl i
    > ja go widzialem. Ogolnie polbankowo jak zwykle.

    U mnie podobnie. Mimo złożenia sprzeciwu w oddziale i dodatkowo
    poleconym na początku maja. Reklamacja złożona.

    --
    pI

  • 39. Data: 2014-05-19 20:54:56
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2014-05-19 20:28, pI pisze:

    > U mnie podobnie. Mimo złożenia sprzeciwu w oddziale i dodatkowo
    > poleconym na początku maja. Reklamacja złożona.

    Kto płaci za transakcje wykonane kartą po sprzeciwie i wypowiedzeniu umowy?

    :)

  • 40. Data: 2014-05-20 12:58:05

    Tue, 13 May 2014 16:44:44 +0200, w <lktb3p$qua$1@adenine.netfront.net>, mm
    <m...@n...com> napisał(-a):

> [...]
    > uregulowanie zobowiązaniaz karty. Od 17.05. umowa nie obowiązuje i bank ma prawo

    No to lipa ;)
    Karty nie spłaciłem, dopiero w poniedziałek dostałem wyciąg.
    Ale mam na nim napisane, iż bank żąda spłaty do 30.05 :).