  • 1. Data: 2002-03-25 16:07:43
    Temat: Wprost
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    BZ WBK SA i Kredyt Bank SA najbardziej przyjazne dla klienta

    Według rankingu przeprowadzonego przez tygodnik "Wprost" za najbardziej
    przyjazne dla klienta i jego kieszeni banki uznano Bank Zachodni WBK SA i
    Kredyt Bank SA.

    W rankingu tygodnika "Wprost" uwzględnione zostały jedynie banki dysponujące
    pełną ofertą dla klientów indywidualnych (konta osobiste, lokaty, kredyty).
    Dlatego nie znalazły się tu na przykład tzw. banki samochodowe, banki
    internetowe oraz internetowe konta banków tradycyjnych. Oceniono zalety
    rachunków bieżących ROR (jednego rachunku standardowego), atrakcyjność lokat
    terminowych (lokata w wysokości 5 tys. zł na okres sześciu miesięcy),
    atrakcyjność kredytów gotówkowych (kredyt 10 tys. zł na okres 1 roku) oraz
    dostępność do produktów i usług (liczba placówek oraz bankomatów własnych).

    Bank Zachodni WBK SA i Kredyt Bank SA zdobyły w rankingu 33 punkty. Kolejne
    miejsca (pierwsza dziesiątka) zajęły: PKO BP SA (32 pkt), ING Bank Śląski SA
    (31 pkt), Bank Pekao SA i Bank Przemysłowo-Handlowy PBK SA (po 30 pkt),
    Millennium BIG Bank Gdański SA (29 pkt), Multibank SA (28 pkt), LUKAS Bank
    SA oraz Citibank SA (27 pkt). W sumie w rankingu oceniono ofertę 20 banków.
    za bankierem

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-03-25 16:56:59
    Temat: Re: Wprost
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

> [...]
    >SA oraz Citibank SA (27 pkt). W sumie w rankingu oceniono ofertę 20 banków.

    Nigdy nie miałem zbyt dobrego zdania o tygodniku Wprost, ale teraz to dopiero
    spadły mi buty. BPH PBK lepsze od MultiBanku???!!!
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-03-25 17:07:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nigdy nie miałem zbyt dobrego zdania o tygodniku Wprost, ale teraz to
    dopiero
    > spadły mi buty. BPH PBK lepsze od MultiBanku???!!!

    No wiesz - oni zawsze bzdury pisza ;)

    Ranking przyjaznych banków 13:05 23-03-2002

    Polacy coraz rzadziej uznają banki za godne zaufania i przyjazne
    instytucje - ocenia Eugeniusz Śmiłowski, prezes Instytutu Pentor. Jak zatem
    wybrać najbardziej przyjazny bank?

    Klientów detalicznych wzburzyły zwłaszcza lawinowe na początku 2002 r.
    podwyżki rozmaitych opłat i prowizji: za prowadzenie rachunku, przelewy,
    wydanie kart bankowych, czeków, zlecenia stałe. Niestety, jest to proces
    nieuchronny. Obsługa klienta przy okienku bankowym kosztuje około dolara,
    przez telefon dwa razy mniej, a za pośrednictwem Internetu - zaledwie 10
    centów. Dlatego banki, różnicując opłaty, starają się "wypychać" klientów z
    placówek. Posiadacz konta Sezam w BPH PBK za przelew w oddziale banku
    zapłaci 4,5 zł, lecz jeśli dokona go za pośrednictwem Internetu, nie zapłaci
    ani złotówki.
    Najtrudniej przełknąć Polakom gwałtowną zmianę charakteru popularnych
    rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Przyzwyczailiśmy się do tego, że
    na kontach osobistych się zarabia, lecz dziś wielu z posiadaczy ponad 14 mln
    ROR-ów faktycznie do nich dopłaca. Oprocentowanie Unikonta w banku
    Millennium spadło do 0,75 proc., Deutsche Bank 24 oferuje tylko 1,5 proc. w
    skali roku. Spadające stopy procentowe banku centralnego (od początku 2001
    r. Rada Polityki Pieniężnej obniżyła je łącznie o ponad 9 punktów)
    sprawiają, że większość banków komercyjnych nie może już proponować tak
    wysokiego jak jeszcze niedawno oprocentowania ROR-ów. - W Europie
    Zachodniej, USA czy Japonii ROR-y służą tylko do przeprowadzania bieżących
    operacji i w ogóle nie są oprocentowane. Za rok lub dwa podobnie będzie w
    Polsce - tłumaczy Sebastian Łuczak, rzecznik Pekao SA.
    Jednak decyzja, w którym banku ulokujemy oszczędności, nadal może mieć spore
    znaczenie dla naszych domowych budżetów. W wypadku kont osobistych nawet
    różnice rzędu 2-3 zł w wysokości rozmaitych opłat oznaczać mogą, że w ciągu
    roku wydamy 100 zł mniej albo więcej. A mieć 100 zł i nie mieć 100 zł, to
    już 200 zł, jak rozumował jeden z bohaterów powieści Andrzeja Sapkowskiego.
    Tymczasem klienci nie kwapią się do porównywania ofert konkurencyjnych
    banków. Ponad 90 proc. Polaków wciąż wybiera bank, którego placówka znajduje
    się najbliżej ich domu. W 2001 r. z usług dotychczasowego banku zrezygnowało
    zaledwie 2 proc. klientów, a 11 proc. nawiązało współpracę z nowym.
    Krzysztof Trębski
    Najbardziej przyjazne banki (w nawiasach - liczba punktów)
    1. Bank Zachodni WBK (33)
    2. Kredyt Bank (33)
    3. PKO BP SA (32)
    4. ING Bank Śląski (31)
    5. Pekao SA (30)
    W rankingu uwzględnione zostały jedynie banki dysponujące pełną ofertą dla
    klientów indywidualnych (konta osobiste, lokaty, kredyty). Dlatego nie
    znalazły się tu na przykład tzw. banki samochodowe, banki internetowe oraz
    internetowe oddziały banków tradycyjnych.
    Ocenialiśmy:
    - zalety rachunków bieżących ROR (jednego standardowego)
    - atrakcyjność lokat terminowych (5 tys. zł na sześć miesięcy)
    - atrakcyjność kredytów gotówkowych (10 tys. zł na rok)
    - dostępność (liczba placówek oraz bankomatów własnych)
    Pełny ranking w najnowszym, 1009, numerze Wprost, w kioskach od poniedziałku
    25 marca

  • 4. Data: 2002-03-25 20:14:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > I jak tu sie nie dziwic...

    Przeciez Wprost nigdy nie bylo obiektywna gazeta. to samo bylo i jakze
    wytykane z rantingami wyzszych uczelni.
    Nie zdzwilbym sie gdyby towarzysz Krol bral niezla kase za taki a nie inny
    uklad bankow..

  • 5. Data: 2002-03-25 20:21:16
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    Zadziwiajace, ze w rankingu "bank najbardziej przyjazny dla klienta" nie
    wzieto pod uwage jakosci obslugi klienta. Wizyta Pana Redaktora w takim np.
    Pekao SA czy PKO BP (i jeszcze w paru innych) moglaby wywrocic ranking do
    gory nogami...
    Wyglada na to, ze do oceny zostaly wybrane bardzo specyficzne kryteria
    deformujace rzeczywista pozycje danego banku na rynku. Sposob punktowania
    jest nie do konca jasny, zwlaszcza ze w pierwszej dziesiatce mamy komplet
    najdrozszych bankow (m. in. bank Slaski, Pekao, BPH-PBK, Citibank...).
    Dziwne.

    Male przykladowe porownanie:
    ROR: Bank Slaski (konto z lwem standard): 4zl BGZ: 3zl
    Maestro uzytkowanie: BS: 12 zl BGZ: 0zl
    Lokata 5 tys. zl/6 m-cy BS: 8.25 % BGZ: 5.95 % (lub
    a'vista e-skalacja 9%)
    Kredyt gotowkowy 10 tys/1 rok:
    BS: 20.90 % (st.zmienna) lub 21.90 % (st stala)
    BGZ: 15 % (st. stala, odsetki z gory), pow.1 roku 20% st.zmienna

    Miejsce w rankingu: BS: 4 BGZ: 15

    I jak tu sie nie dziwic...

  • 6. Data: 2002-03-25 23:23:44
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    W artykule jest tez ciekawe stwierdzenie: "W Europie Zachodniej, Stanach
    Zjednoczonych czy Japonii ROR-y sluza tylko do przeprowadzania biezacych
    operacji i w ogole nie sa oprocentowane. Za rok lub dwa podobnie bedzie w
    Polsce - tlumaczy Sebastian Luczak, rzecznik Pekao SA"
    Nie wiem jak w Europie Zachodniej czy w Japonii, ale mialem okazje zakladac
    konta w kilku bankach w USA. I czesto ROR _jest_ oprocentowany (choc zwykle
    powyzej jakiegos stanu konta). Niektore banki oferuja ROR-y bez
    oprocentowania, ale wtedy tez nie ma oplaty za prowadzenie rachunku. Jedyne
    oplaty jakie wtedy ponosilem to byl to $1 za uzytkowanie karty do konta
    (VISA wypukla debetowa - elektronow tam nie ma).
    Rozumiem, ze Pekao chcialoby oferowac nieoprocentowane konta i jednoczesnie
    pobierac za to prowizje - ale dla tego banku jest to na tyle typowe, ze
    dalszy komentarz jest juz zbedny.

  • 7. Data: 2002-03-26 00:32:34
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "schen" <s...@i...pl> writes:

> [...]
    > oplaty jakie wtedy ponosilem to byl to $1 za uzytkowanie karty do konta
    > (VISA wypukla debetowa - elektronow tam nie ma).

    To chyba we Francji był (jest?) zakaz dawania odsetek na ROR (co było
    traktowane jako nieuczciwa konkurencja)? Szczegółów nie znam ale
    niedawno czytałem iż jakiś bank skorzystał z przejścia franka na euro
    by zacząć oferować oprocentowany ROR (zakaz dotyczył franków...).

    (off-topic) A jak kogoś zdumiał taki zakaz konkurencji, polecam
    zainteresowanie się tzw. nieetycznością konkurowania marżami pomiędzy
    aptekami. W Polsce.

  • 8. Data: 2002-03-26 13:15:13
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    > dopiero
    >
    > No wiesz - oni zawsze bzdury pisza ;)

    Ale mniejsze niz POLITYKA :-)

    > Najbardziej przyjazne banki (w nawiasach - liczba punktów)
    > 1. Bank Zachodni WBK (33)
    > 2. Kredyt Bank (33)
    > 3. PKO BP SA (32)
    > 4. ING Bank Śląski (31)
    > 5. Pekao SA (30)

    A powinno byc:
    1. LUKAS Bank (50)
    2. BZ WBK (35)
    3. Kredyt Bank (20)
    4. ING (15) dziwne ze jeszcze sila sie na dodawanie B. Slaski
    5. PekaO SA (0,5)

  • 9. Data: 2002-03-26 13:16:52
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

> [...]
    > wytykane z rantingami wyzszych uczelni.
    > Nie zdzwilbym sie gdyby towarzysz Krol bral niezla kase za taki a nie inny

    Dobrze ze towarzysz Urban nie opisuje bankow.
    Jako wyznacznik jakosci uznalby ilosc blota w oddzialach.
    Im wiecej blota tym lepszy :-))

    AO

  • 10. Data: 2002-03-26 13:42:37
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ale mniejsze niz POLITYKA :-)

    O nie. W zyciu (z kropka!).
    Cos nie lubisz Polityki, a ja akurat ich uwazam za najlepszy tygodnik tego
    typu na rynku.