  • 41. Data: 2010-11-17 07:07:35
    Temat: Re: Wiek emerytalny
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości
    news:op.vl90ppxyokz3rl@zbyszek-pc.zn...
    > Dnia 15-11-2010 o 21:04:43 skippy <m...@t...moon> napisał(a):
    >
    > Jest to pewne uproszczenie pomijające procesy demograficzne.
    > Aktualnie narasta demograficzna katastrofa pt. brak rąk do pracy.
    > Załozenie, że jesli wczesniej był nadmiar pracowników, to tak będzie
    > nadal, jest...
    > jak założenie że akcje będą tylko drożeć.

    To powtarzana już wielokrotnie bzdura. Od 2000 - 2005 roku przyrost
    naturalny był około zera, a od 2005 roku jest dodatni i cały czas rośnie. I
    zamiast wciskać ludziom brednie lepiej byłoby budować żłobki, przedszkola i
    szkoły. Nie ma w Polsce większego miasta w którym ponad 75% dzieci dostaje
    sie do przedszkola, a jest dużo takich miast w których do przedszkola nie
    dostaje się nawet połowa dzieci. Więc pora już przestać wciskać ludziom
    bajki o demograficznej katastrofie, lecz pomóc młodym małżeństwom aby tych
    dzieci rodziło sie jeszcze więcej.

  • 42. Data: 2010-11-17 07:44:41
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pełna zgoda co do tej niepełnej przykładowej listy, ale ci wszyscy
    > przecież nie okradają Cię bezpośrednio.
    > Dzieje się to za pośrednictwem instytucji państwa, wg prawa ustalonego
    > przez inne instytucje państwa.
    > Co nazwałem umownie słowem "budżet"

    Eee ja nie mam pretensji do narzędzi tylko do ludzi, którzy ich używają. Do
    aktywnej większości wyborców, którzy poprzez swoich posłów uchwalają takie
    prawo.

  • 43. Data: 2010-11-17 09:57:19
    Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > Padł tu tez przykład kobiet - otóż, w tej kwestii jestem zwolennikiem po
    > prostu wyrównania praw.
    > Trudno mówić w tym wypadku kategorii wydłuzenia wieku - skoro faceci moga
    > to babki tez.
    > Na dobrą sprawę, mężczyznom nawet należałoby skrócić czas pracy. I tak
    > umierają wcześniej.
    > Jakis czas temu była sprawa w trybunale z niezbyt rozsadnym zakonczeniem w
    > tej sprawie.

    Tu powzolę się nie zgodzić mimo, że jestem facetem. W większości gospodarstw
    domowych facet po pracy przychodzi do domu i siada przed tv, a kobieta ma na
    głowie dom, obiad dla męża zmeczonego pracą (sama pracuje) i dodatkowo
    dziecko/dzieci.
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Z.

    pozdr.

  • 44. Data: 2010-11-17 17:06:03
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-17 07:53, Emeryt wrote:

    > No nie, jeszcze wprowadzi zniżki dla studentów na kolej, aby głosowali na
    > nich w przyszłym roku. Im młodszy wyborca tym łatwiej wcisnąć kit i bzdury.
    > A za zniżki na kolej dla studentów zapłacą ci starsi.

    A to już przeszło, czy dopiero jest ustawa w planach? Bo faktycznie
    słyszałem, że Komorowski coś przebąkiwał, że mają wprowadzić (po
    wyborach), ale chyba przez Sejm nic nie przeszło.

    Mroziu

  • 45. Data: 2010-11-17 17:16:13
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-17 08:07, Emeryt wrote:

> [...]
    > bajki o demograficznej katastrofie, lecz pomóc młodym małżeństwom aby tych

    O dokładnie o to chodzi!

    Pieprzenie, że bomba demograficzna itd, jakieś becikowe ulgi na dzieci,
    które tak naprawdę nic nie dają (klasyczna dystrybucja), zamiast:
    - zapewnić 100% dzieci żłobki, przedszkola,
    - faktyczną 100% darmową opiekę medyczną dla dzieci (i leki)
    - opiekę pozalekcyjną w szkołach do godziny 16.
    - oraz zapewnić pracę rodzicom (czyli rozwój gospodarczy kraju)

    I wtedy problemy z niżem demograficznym same się rozwiążą. A nie, że po
    urodzeniu dziecka matka, musi się przez 2 lata opiekować dzieckiem, bo
    nie ma żłobka (jak ma dobrą pracę, to trzeba brać koniecznie nianię),
    potem ten sam cyrk z przedszkolem, lekarze, który mają wszystko w gdzieś
    i żeby ktoś powiedział co faktycznie dziecku jest to bez 300zł to nie
    podchodź, szczepionki dla dzieci po 300zł sztuka, że o lekach nie
    wspomnę. A po wypadnięciu z rynku pracy na 2 lata, kobieta i tak koniec
    końców wylatuje z roboty. I tak wygląda wpieranie rodziny przez Państwo.

    Mroziu

  • 46. Data: 2010-11-17 17:30:04
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-16 23:39, skippy wrote:

    > Hmmmm a kto Cię okrada, pobierając podatki?
    > Przyznam że bardzo chciałbym, zebyś w kontekscie swoich wypowiedzi tutaj
    > - rozwinął właśnię tą myśl.

    Okradać to złe słowo, ale nasze Państwo zajmuje się milionem rzeczy,
    którymi się zajmować nie powinno (celem jest oczywiście rozmycie
    odpowiedzialności i znalezienie miejsca dla działaczy i rodzin) lub
    wykonanie tych obowiązków ociera się o granicę absurdu (sądownictwo)

    Państwo z podatków powinno zapewnić ochronę obywateli (policja, wojsko,
    straż pożarna), infrastrukturę (autostrady, kolej), podstawową edukację
    oraz podstawową ochronę zdrowia (ratownictwo medyczne) Reszta powinna
    być domeną sektora prywatnego.

    Mroziu

  • 47. Data: 2010-11-17 18:14:21
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 17-11-2010 o 10:57:19 Bhastek <bhastek@wytnij_to.op.pl> napisał(a):

    > Tu powzole sie nie zgodziae mimo, ?e jestem facetem. W wiekszo?ci
    > gospodarstw
    > domowych facet po pracy przychodzi do domu i siada przed tv, a kobieta
    > ma na
    > g?owie dom, obiad dla me?a zmeczonego prac? (sama pracuje) i dodatkowo
    > dziecko/dzieci.

    Rozumiem, że komentujesz kwestię wyroku Trybunału.
    Piszesz "większość" ale czy możesz powołać się na jakiekolwiek badania?
    A najlepiej - cykl badań pokazujący trend ?

    To pokutują pewne mity. Osobiście nie siadam przed tv, tylko sprawdzam
    lekcje dziecka,
    choć fakt moja żona gotuje (krócej jest poza domem). Ale jak trzeba
    ugotuję sam. Czasy się zmieniły
    i równouprawnienie zrobiło swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 48. Data: 2010-11-17 18:43:26
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 17-11-2010 o 08:07:35 Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > To powtarzana ju? wielokrotnie bzdura. Od 2000 - 2005 roku przyrost
    > naturalny by? oko?o zera, a od 2005 roku jest dodatni i ca?y czas
    > ro?nie. I

    To powtarzane wielokrotnie uogólnienie, pomijające strukturę.

    Przyrost jest dodatni ostatnio, ale dalej niewiele ponad 0:
    http://www.prostatystyka.pl/statystyki/przyrost-natu
    ralny-w-polsce.html
    (rok 2009 był podobny do 2008)
    W ostatnich latach rodzi się nieco ponad 400 tys dzieci (ok 410 )
    Po pomnożeniu przez optymistycznie oczekiwaną długość życia 80 lat
    w wyniku można spodziewać się docelowo 33 mln obywateli. No chyba że tempo
    ich produkcji wzrośnie albo wzrośnie trwanie życia, tyle że...
    dłuższe trwanie to więcej emerytów przy tym samym wieku emerytalnym!
    Krótko: dodatni przyrost to zasługa wydłużenia się średniej trwania życia.
    Wydłużenie wpływa na czas pobierania emerytury - ale nich nie chce dłużej
    pracować!

    Nie pisze nikt o strukturze demograficznej. Szkoda. Animacja GUS jest tu:
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_646_PLK_HTML.htm

    Można dyskutować z przewidywaniami, ale łatwo policzyć ilu absolwentów
    wyjdzie ze szkół za lat 5.
    I to jest cala prawda o micie baby boom i emeryturach.

    Natomiast nie dyskutuje z wnioskami o przedszkola i porodówki, co więcej
    sam takie zgłaszam,
    więc nie kierujcie żali do mnie, bo nic tu nie zawiniłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 49. Data: 2010-11-17 18:55:45
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 15-11-2010 o 23:52:42 skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    <sporo>

    Pomijając wątpliwe założenie o braku pracy dla kobiety, która pracowała
    mając 55-56 lat,
    to myślę że kolejne rządy zrobią sporo by eksterminować emerytów.

    Przykład: koszyk inflacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 50. Data: 2010-11-17 19:56:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > straż pożarna), infrastrukturę (autostrady, kolej), podstawową edukację
    > oraz podstawową ochronę zdrowia (ratownictwo medyczne) Reszta powinna być

    O brawo idealnie dokładnie to samo myślę, tylko z kosmetyczną poprawką: