  • 1. Data: 2002-04-19 16:43:32
    Temat: Western union - ile kosztuje przeslanie pieniedzy?
    Od: "Alexx" <h...@p...onet.pll>

    Czy ktos korzystal z ich uslug?? Jakie ceny???
    Bylem na ich stronie, ale cwaniaki nie podaja cennika...
    Chce wyslac cos kolo 100 zł do Czech (do Pragi) i szuakam sposoby aby było
    to jak najtaniej...
    pozdr
    Alexx

  • 2. Data: 2002-04-19 17:17:45
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bylem na ich stronie, ale cwaniaki nie podaja cennika...
    > Chce wyslac cos kolo 100 zł do Czech (do Pragi) i szuakam sposoby aby było
    minimalna oplata to ok. $20, czyli w twoim przypadku prowizja 100% :)
    Raczej znajdz inny sposob...

  • 3. Data: 2002-04-19 17:51:13
    Od: "Grzes" <p...@a...net.pl.spam>

    WUMT jest raczej drogi, jego zaleta to szybkość (kilka minut) a nie cena
    wysyłając z polski kase za granice wpłata musi być w $ (lub w przeliczeniu w
    zł)
    prowizje sa bardzo wysobie, podaje tylko te najnizsze kwoty
    OD KWOTY$ DO KWOTY $ OPLATA $
    0 50 13
    50,01 100 15
    100,1 200 22
    200,1 300 29

    wiec przy wpłacie 100 zł tj. ok. 25 $ prowizja wynosi 13 $

    Grześ

  • 4. Data: 2002-04-20 08:01:07
    Od: "Alexx" <h...@p...onet.pll>

    :(((((

    Kurcze niedobrze... W takim razie jak placic za aukcje wylicytowane na
    zachodzie??
    Czy da sie np podac gosciowi numer ekarty i powiedziec zeby sobie pobral
    naleznosc???
    O takich marzeniach jak sprzedac cos na zachodzie i dostac szybko i tanio
    kase do Polski to nawet nie wspominam :( co za zacofany kraj :PP

    pomozcie!!

  • 5. Data: 2002-04-20 08:35:58
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    z tego co znalazłem to najlepsze ceny ma BidPay (jest on zresztą oparty na
    Western Union)

    w skrócie system działa tak, że sprzedawca otrzyma od BidPaya pocztą przekaz
    pienięzny do odbioru kasy w oddziale Western Union , Tobie zaś pieniądze
    ściągane są z karty

    plus w stosunku do PayPala : działa również w Polsce

    plus w stosunku do Western Union : kilkakrotnie tańszy - przekaz 65 USD
    kosztuje 5 USD a normalnie w Western Union 15 USD

  • 6. Data: 2002-04-20 10:57:25
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > kase do Polski to nawet nie wspominam :( co za zacofany kraj :PP

    Tak jakby w innych krajach operacje międzynarodowe były darmo:-(
    To wszędzie jest drogie dla malutkich kwot!!!
    Najtańszy sposób, ale powolny i ryzykowny, to wysłać banknot w kopercie.
    Ciut droższy, dużo szybszy i mniej ryzykowny to płatność kartą

  • 7. Data: 2002-04-21 10:39:22
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Najtańszy sposób, ale powolny i ryzykowny, to wysłać banknot w kopercie.
    > Ciut droższy, dużo szybszy i mniej ryzykowny to płatność kartą

    Nie taki znowu ryzykowny. Należy wysłać to jako list wartościowy. Przy
    nadaniu podajesz jego wartość (czyli wysokość kwoty włożonej do koperty) i
    list idzie w specjalnym trybie tzn. odbiór przesyłki potwierdzają wszystkie
    osoby, przez których ręce ta przesyłka przechodzi. Dla niewielkich kwot jest
    to najtańszy sposób przesłania pieniędzy.
    Ja z tego sposobu jak dotąd nie korzystałem, wyczytałem o nim w gazecie, a
    ponieważ temat mnie interesował, więc zdobyte informacje zweryfikowałem na
    poczcie i uzyskałem tam ich potwierdzenie.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj