  • 1. Data: 2002-04-19 11:25:37
    Temat: J.Weiss rozmawia w radiu Zet o zaokragleniach przy liczeniu podatku
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    właśnie leci jego rozmowa z rzecznikiem min. Fin., ktory
    zeznaje ze zaokraglenia przy wyliczaniu podstawy
    opodatkowania sa potrzebne
    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-04-19 11:38:44
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    I widzę dzięki temu że Lukas mnie naciął na całego grosza :

    mam wyraźnie na wyciągu : odsetki w wysokości 6 groszy, a z tego 1 grosz
    jako podatek

  • 3. Data: 2002-04-19 11:38:49
    Od: "bzyko" <b...@b...gnet.pl>

    gdzie moge zalozyc kilkadziesiat kont bez oplaty za prowadzenie ??
    mBank czy Inteligo ?

    czy ktos juz to wyliczyl ile to trzeba miec na koncie zeby miec 0,49 zl
    odsetek ?

    Piotrek

  • 4. Data: 2002-04-19 11:48:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "bzyko"
> [...]
    prowadzenie ??
    > mBank czy Inteligo ?
    >
    > czy ktos juz to wyliczyl ile to trzeba miec na koncie zeby

    juz proponowalem na tej liscie bankowi produkt nazywany
    lokata overnight
    przerobiony na antybelkowa lokate overnight.
    Wystarczy zmniejszyc prog i zakladac iles lokat
    automatycznie (ok. 2200 zl)
    Przy lokatach ON stopa i liczba dni sa znane (czasem 3 w
    weekend) i kwote dobieraloby sie dynamicznie.
    *** blad ***
    PS - i od prowadzenia takich lokat automatycznych nie
    pobiera sie oplat ;-)

  • 5. Data: 2002-04-19 11:48:48
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    bzyko wrote:

    > gdzie moge zalozyc kilkadziesiat kont bez oplaty za prowadzenie ??
    > mBank czy Inteligo ?

    Najprosciej ze wszystkich bankow w Polsce byloby w Inteligo, tylko ze
    Inteligo oblicza podatek z pelnych odsetek bez zaokraglenia, wiec
    odpada. W mBanku mozesz zalozyc co najwyzej 1 eKonto, 1 izzykonto oraz 3
    eMax, wiec to troche malo.

    > czy ktos juz to wyliczyl ile to trzeba miec na koncie zeby miec 0,49 zl
    > odsetek ?

    Bylo to wczesniej juz przerabiane na grupie.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-04-19 11:49:33
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
    > właśnie leci jego rozmowa z rzecznikiem min. Fin., ktory
    > zeznaje ze zaokraglenia przy wyliczaniu podstawy
    > opodatkowania sa potrzebne
    > *** blad ***

    Tak - i kombinuje jak tu podzielić 100 000 000 PLN na lokaty tak, zeby
    odsetki od poszczególnych lokat nie przekroczyły 50 gr. Powinien kombinować
    żeby nie przekroczyły 49 gr :-))) Inaczej dupa nie biznes :-)))

  • 7. Data: 2002-04-19 11:57:22
    Od: "bzyko" <b...@b...gnet.pl>

    Z tego widac ze sa mozliwosci aby uniknac podatku, trzeba tylko
    odpowiedniego produktu wprowadzonego przez bank, tak wiec idac za Weissem ,
    ktory bank pierwszy wprowadzi taki produkt ?

    Swoja droga genialny pomysl.

    pozdrawiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2002-04-19 12:28:47
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    ,
    > ktory bank pierwszy wprowadzi taki produkt ?

    e tam od razu genialny, skończyłoby się poprostu nowelizacją ustawy

  • 9. Data: 2002-04-19 12:45:04
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > e tam od razu genialny, skończyłoby się poprostu nowelizacją ustawy

    Problem polega na tym ze ten sposob liczenia naie wynika z ustawy, tylko z
    rozporzadzenia ministra.
    Co oznacza, ze zmienic sie moze bardzo latwo i szybko.
    :-)

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 10. Data: 2002-04-19 13:28:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "bzyko"
> [...]
    > odpowiedniego produktu wprowadzonego przez bank, tak wiec
    idac za Weissem ,
    > ktory bank pierwszy wprowadzi taki produkt ?

    majlatwiej byloby to zrobic w d.Gdanskim pniewaz juz maja
    lokaty ON, minimalna kwota na takiej lokacie to 1kPLN, a
    2kPLN musi zostac na ROR - mechanizm rosza sam jak tylko na
    ror jest 3kPLN.
    Mozna wprowadzic gorny pulap na wyliczana kazdorazowo kwote
    i zapętlić powstawanie ON

    ten bank pracuje z zaokrągleniem przed liczeniem podatku i
    jest tylko jeden feler - konczy dzialanosc przenoszac
    klientow do Millennium, wiec mu się nie chce.
    *** blad ***