  • 1. Data: 2003-11-02 22:35:46
    Temat: Weryfikacja wniosku o konto
    Od: "news.tpi.pl" <s...@w...pl>

    Witam
    Mam taki o to problem .3 miesiące temu skradzino mi portfel razem z
    dokumentami(dowodem osobistym).
    Nie dawno okazało się że mam konto w mbanku którego nigdy nie
    zakładałem.Wygląda na to że ktoś skorzystał z tego dowodu .
    Moje pytanie brzmi -czy bank ma możliwość sprawdzenia dokumentów czy są
    skradzione ewentualnie fałszywe?

    Jak Wygląda weryfikacja wniosku o konto w banku?

    Łukasz Kozakiewicz

  • 2. Data: 2003-11-02 23:24:59
    Temat: Re: Weryfikacja wniosku o konto
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bo40v6$f8i$1@atlantis.news.tpi.pl,
    news.tpi.pl napisał:

> [...]
    > Nie dawno okazało się że mam konto w mbanku którego nigdy nie
    > zakładałem.Wygląda na to że ktoś skorzystał z tego dowodu .

    Jak najszybciej skontaktuj się z mBankiem i zawiadom ich o tym, dzwoń nawet
    zaraz!
    Najprawdopodobniej ktoś szykuje gruby numer, który pójdzie na Twoje konto!
    Może to być oszustwo na Allegro, ale może też to być coś poważniejszego, jak
    choćby opisywany tutaj kiedyś szantaż sieci hipermarketów w celu wymuszenia
    okupu - wtedy też do założenia konta w banku posłużono się cudzymi
    dokumentami.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 3. Data: 2003-11-02 23:50:39
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "news.tpi.pl" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > skradzione ewentualnie fałszywe?
    >
    > Jak Wygląda weryfikacja wniosku o konto w banku?

    Przede wszystkim zgłoś fakt kradzieży na policję.
    Istnieje też ewidancja zagubionych dokumentów, zapytaj w policji powinni
    wiedzieć.
    Przy okazji obdzwoń wszystki znane ci banki i powiadom ich o zgubionym
    dokumencie.
    JA o ere, plusa i ide, też bym zahaczył.

  • 4. Data: 2003-11-03 06:47:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "poilkj" <p...@g...pl> wrote in message

    > Przy okazji obdzwoń wszystki znane ci banki i powiadom ich o zgubionym
    > dokumencie.

    Po co wszystkie? Wystarczy zglosic w 'swoim' banku. Banki maja swoja wlasna
    baze dokumentow zastrzezonych MIG DZ.
    W dbajacym o bezpieczenstwo banku w przypadku operacji gdzie
    uwierzytelnienie klienta odbywa sie np. z uzyciem dokumentu tozsamosci, jest
    sprawdzane czy w tej bazie nie figuruje.

    Maciej

  • 5. Data: 2003-11-03 10:46:55
    Od: "news.tpi.pl" <s...@w...pl>

> [...]
    jest
    > sprawdzane czy w tej bazie nie figuruje.

    Kradzież dowodu zgłosiłem na policji -Ale banku żadnego nie informowałem
    .Czy zgłoszenie faktu kradzieży na Policji -nie powinno wystarczyć?
    Poza tym żeby otworzyć konto w banku trzeba znać nazwisko panieńskie matki
    właściciela dowodu?

  • 6. Data: 2003-11-03 10:56:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo5bs2$rr$...@n...news.tpi.pl,
    news.tpi.pl <s...@w...pl>:

    > Kradzież dowodu zgłosiłem na policji -Ale banku żadnego nie
    > informowałem .Czy zgłoszenie faktu kradzieży na Policji -nie powinno
    > wystarczyć?

    We wlasnym dobrze pojetym interesie radze nie zajmowac sie teraz sytuacja
    idealna i zagadnieniami podstawowymi, tylko zglosic w banku.

    > Poza tym żeby otworzyć konto w banku trzeba znać nazwisko panieńskie
    > matki właściciela dowodu?

    Ale o co chodzi???

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-11-03 11:34:03
    Od: "news.tpi.pl" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > bo5bs2$rr$...@n...news.tpi.pl,

    > We wlasnym dobrze pojetym interesie radze nie zajmowac sie teraz sytuacja
    > idealna i zagadnieniami podstawowymi, tylko zglosic w banku.

    > Ale o co chodzi???

    O to chodzi że jeśli się nie myle to takie Konto nie powinno zoztać otwarte
    z dwóch powodów:
    1 Kradzież dowodu była zgłoszona na Policji -policja
    powinna zastrzec dowód w bazie MIG-DZ do której
    ma dostęp
    2 Bez Prawidłowego Nazwiska panieńskiego mojej matki
    bank nie powinien zezwolić na otwarcie konta -Chyba
    te dane Można sprawdzić?

  • 8. Data: 2003-11-03 12:27:52
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo5eig$cqr$...@a...news.tpi.pl,
    news.tpi.pl <s...@w...pl>:

    > 2 Bez Prawidłowego Nazwiska panieńskiego mojej matki
    > bank nie powinien zezwolić na otwarcie konta -Chyba
    > te dane Można sprawdzić?

    No to sobie zlodziej sprawdzil - w dowodzie.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-11-03 13:21:46
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Odwrotnie -
    nazwiska panienskiego matki nie mozna sprawdzic (latwo), a juz na pewno nie
    z dowodu.
    I dlatego w banku o nie pytaja. Na dodatek mozesz w kazdym banku podac
    inne - jako zabezpieczenie. Nawet Twoja Szanowna Mama do konta sie nie
    dostanie. Tylko potem pamietaj, ktora mama w ktorym banku.
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 10. Data: 2003-11-03 14:12:05
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

    Może być taka sytuacja, że ktoś nie zna swojej matki, czyli jej
    nazwiska panieńskiego również nie zna.
    I co, bank w takiej sytuacji ma powiedzieć, że rachunku nie otworzy?
    Poza tym w żadnym dokumencie tożsamości nie ma wpisanego nazwiska
    panieńskiego matki.