  • 1. Data: 2003-11-02 19:03:13
    Temat: Karta płaska, karta tłoczona i żelazko
    Od: Kuken <k...@p...onet.pl>

    Czy szanowni grupowicze mogliby mi wyjaśnić co znaczą te wyrazy na tej
    grupie. Bo czytam sobie grupę, i napotykam wypowiedzi, że cyt.
    "pozostaje autoryzacja żelazkiem", "płaska do kitu, wybierz tłoczoną"
    itp itd. Pogogolowałem trochę, ale większość postów jest w temacie że
    jak nie chce autoryzować to ją żelazkiem itp. :-)

    pozdrawiam,
    KUK

  • 2. Data: 2003-11-02 19:18:15
    Temat: Re: Karta płaska, karta tłoczona i żelazko
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Pokrótce opisałem to tu:
    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0003

    Żelazko to imprinter.
    Karta tłoczona to karta wypukła.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-11-02 19:19:54
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Kuken" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > itp itd. Pogogolowałem trochę, ale większość postów jest w temacie że
    > jak nie chce autoryzować to ją żelazkiem itp. :-)

    Poszukaj w FAQ

    http://www.faq4pbb.prv.pl/

    PS tłoczona to to samo co wypukła.
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 4. Data: 2003-11-02 19:21:05
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > "pozostaje autoryzacja żelazkiem"
    praktycznie niespotykane, urządzonko, na którym kładziesz kartę, potem
    papierek i przejeżdzasz takim ciężarkiem, który na papierku odbija ci numer
    na karcie.
    Oczywiście numer musi być wypukły, czyli musisz mieć kartę wypukłą, czyli
    tłoczoną.
    W Polsce żelazko widziałem raz.
    W Stranach spotkałem się z sytuacją, że jak padło połączenie z centrum kart,
    to pani położyła na karcie zwykłą kartkę, odbiła kartę za pomocą ołówka,
    dopisała kwotą i na tym się podpisałem.
    Nie było problemu.

    , "płaska do kitu, wybierz tłoczoną"
    płaska ma numer płaski (nie tłoczony, wypukły), karty visa elektron, meastro
    w dużej mierze.
    Przeznaczone do użytku tylko elektronicznego.

    A wypukłe, to ta reszta, większość mastercard, visa (nie elektron) i inne
    które mają wypukły numer.

  • 5. Data: 2003-11-02 21:03:23
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    poilkj wrote:
    > praktycznie niespotykane, urządzonko, na którym kładziesz kartę, potem
    > papierek i przejeżdzasz takim ciężarkiem, który na papierku odbija ci
    > numer na karcie.

    Żelazko jest w każdej taksówce przyjmującej płatności kartami. Jest ich dość
    sporo w Polsce.

    MichalL

  • 6. Data: 2003-11-02 21:14:48
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Żelazko jest w każdej taksówce przyjmującej płatności kartami. Jest ich
    dość
    > sporo w Polsce.

    Ooo, nie jeżdżę taksówkami.

  • 7. Data: 2003-11-02 21:41:02
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Sun, 2 Nov 2003 15:14:48 -0600, "poilkj" <p...@g...pl>
    wrote:

    >dość
    >
    >Ooo, nie jeżdżę taksówkami.

    Ale kiedyś może Ci się przydażyć.
    A wtedy lepiej zapłać kartą, bo jeśli zapłacisz gotówką to będzie Cię
    trzeba przegonić z listy ;-)
    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
  • 9. Data: 2003-11-03 17:24:43
    Od: Kuken <k...@k...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > teraz rozpowszechniły się już terminale. Kilka lat temu, jak wchodziły
    > karty, to te żelazka były niemal powszechne.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Nareszcie posiadłem jakąś wiedzę na
    temat żelazek i nie będę się czuł tutaj jakbym nie wiedział ile jest 2 razy
    dwa :-)

    --
    KUK

  • 10. Data: 2003-11-03 19:24:21
    Temat: Odp: Karta płaska, karta tłoczona i żelazko
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik poilkj <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo3lf3$ljt$...@i...gazeta.pl...

    > praktycznie niespotykane, urządzonko, na którym kładziesz kartę, potem
    > papierek i przejeżdzasz takim ciężarkiem, który na papierku odbija ci
    numer
    > na karcie.
    Strefa bezcłowa w samolocie .... tak na pewno mają żelazko.

    Tomasz < NOTO >