  • 11. Data: 2013-07-07 22:21:27
    Temat: Re: Wekslowi oszuści
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sun, 7 Jul 2013 19:25:38 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    lska/1280325-sadowy-triumf-ofiar-wekslowych-oszustow
    .html

    > Do tego czasu zapomnisz, oni po wyjsciu zmienia wyglad, a w ogole to
    > cie setka innych oszuka, bo dobry biznes szybko znajduje nasladowcow.
    >
    > Zobacz np "na wnuczka" - przeciez to nie sa dwie czy trzy osoby.

    I w dalszym ciagu najwyrazniej dziala.

    Moda "na wnuczka" doszla swojego czasu do Japonii, czyli kraju, w
    ktorym ludzie potrafia zostawic torbe/plecak w koszyku przy rowerze,
    gdy ida na zakupy, a gdy zgubia portfel czy telefon, to najbardziej
    prawdopodobnym scenariuszem jest to, ze nienaruszona zguba czeka na nas
    na najblizszym posterunku policji.

    Slowem - spoleczenstwo jest bardzo uczciwe, wiec jak dzwonil "japonski
    wnuczek po sluczce autem", tym bardziej starsi ludzie chcieli mu pomoc.

    W Japonii starsi ludzie maja prawie bez wyjatku konto w banku, i nie
    maja zwyczaju trzymania wiekszych sum pieniedzy w domach - wiec gdy
    dzwonil "wnuczek", starsza osoba musiala isc po pieniadze do bankomatu.

    Co zrobili Japonczycy? Przy niemal kazdym bankomacie w kraju postawili
    policjanta, ktory edukowal starsze osoby. A gdy widzieli starsza osobe
    "z wnuczkiem" - mieli dodatkowe procedury, ktore pozwolily zatrzymac
    sporo liczbe przestepcow.

    I tym sposobem, metoda "na wnuczka" zostala na dluzszy czas wypleniona
    z ich kraju.

    Da sie? Da.

    http://www.thestandard.com.hk/breaking_news_detail.a
    sp?id=7902
    http://www.japantoday.com/category/crime/view/58000-
    police-deployed-to-atms-to-stop-bank-transfer-fraud-
    on-pension-payment-day

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 12. Data: 2013-07-07 22:40:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

    > W dniu 2013-07-07 16:56, Chris94 pisze:
    >

    > 230V przy nieostrożnym użyciu zabija całkiem skutecznie. Czy to jest
    > powód, aby np. zabudowanie dodatkowego gniazdka wymagało obecności
    > elektryka z uprawnieniami? (Spoko - doczekamy! A przedłużacze i
    Ale chyba tak jest i to od dawna?
    KJ
    (Nie, nie jestem pewien)

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 13. Data: 2013-07-07 22:41:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-07 17:36, Sebastian pisze:
    > moim skromnym zdaniem lepszym rozwiązaniem byłby ustawowy obowiązek notarialnego
    poświadczenia podpisu na wekslu pod rygorem nieważności

    To by zbierali podpisy pod umowami pożyczki.

    Kolejnym krokiem by był brak możliwości samodzielnego zaciągania
    zobowiązań przez kogokolwiek.

    Albo po prostu przyjęcie do wiadomości, że oszustwa się zdarzają.

    http://www.remitent.pl/falszywy-elektryk-wyludzal-po
    dpisy-na-weksle/1724

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-07-07 22:58:36
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Budzik napisał(a) w wiadomości: <0...@b...poznan.pl>...
    >Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >Jaka kara była odekwatna?

    Podwójna kwota wyłudzenia. Z odsetkami.
    Ustawowy brak przedawnienia takich długów. Nie wiem, może jest?

    Arek

  • 15. Data: 2013-07-07 22:59:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-07 22:58, Arek pisze:
    > Budzik napisał(a) w wiadomości: <0...@b...poznan.pl>...
    > następuje:

    > Podwójna kwota wyłudzenia. Z odsetkami.
    > Ustawowy brak przedawnienia takich długów. Nie wiem, może jest?

    Nie sądzę, aby podziałało. Jeden ze sprawców od 20 lat jest "bezrobotny".

    Mimo że górna granica kary za fałszowanie weksla to aż 25 lat, to jednak
    wyroki wieloletniego więzienia bez zawieszenia budzą respekt. W
    szczególności kara 12 lat jest dość wysoka jak na przestępstwo "białego
    kołnierzyka".

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-07-07 23:10:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Jul 2013 22:41:09 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >zobowiązań przez kogokolwiek.
    >
    >Albo po prostu przyjęcie do wiadomości, że oszustwa się zdarzają.

    A mzoe prosciej nie podpisywac niczego?... A osobnikow ktorzy sie
    podaja za kogokolwiek legitumowac i w razie watpliwosci nei wpuszczac.

    A.L.

  • 17. Data: 2013-07-07 23:15:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> napisał(a) w wiadomości:
    <51d9c3a2$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>...
    >W dniu 2013-07-07 16:56, Chris94 pisze:

    >Więc tak samo traktujmy podpis. Niech złożenie podpisu (od nas samych i
    >naszych bliskich, rodziców i babć) wymaga obecności kogoś świadomego,
    >który wie, co się podpisuje.
    >Ludzie (wszyscy) muszą wiedzieć, że nie składa się podpisu pod "nie
    >wiadomo czym". I to zarówno starzy, jak i młodzi. Starym można doradzić,
    >aby w opisanej sytuacji nad podpisem dopisywali "podpisuję potwierdzenie
    >sprawdzenia instalacji elektrycznej".

    Może lepiej na czytelnym dopisku nieczytelny bazgroł jako podpis.

    Niezupełna analogia ale podobnie uczyniłem kiedyś na poczcie, gdyż
    pani przy wpłacie na konto bankowe zażądała adresu odbiorcy.
    Chciała oświadczenia i podpisu na odwrotnej stronie blankietu, że
    nie będę wnosił zażalenia, gdy forsa nie dojdzie. Nie wiem, czy miała
    prawo żądać, nie miałem czasu się droczyć a kierownika ponoć nie było.
    Napisałem, że nie będę jeżeli przyczyną będzie WYŁĄCZNIE brak adresu
    odbiorcy, co potwierdzi wiarygodny dokument wystawiony przez bank
    beneficjenta (trochę blef, no nie?..). Przeczytała, chyba nie
    zrozumiała ale przyjęła.
    Pieniądze doszły.

    >Nie trzeba okradać milionów ludzi na rzecz notariuszy. Mają
    >wystarczająco dużo kasy, mocną pozycję i już wystarczająco się panoszą.

    Już zbyt wiele umów bez notariusza jest nieważnych...

    Arek

  • 18. Data: 2013-07-08 00:19:13
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 22:41:09 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > http://www.remitent.pl/falszywy-elektryk-wyludzal-po
    dpisy-na-weksle/1724

    Zwróćcie uwagę ile lat ta sprawa się już ciągnie, a wyrok zapadł dopiero
    teraz!
    Mam nadzieję, że sprawcy nie odpowiadali z wolnej stopy?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2013-07-08 10:48:53
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > Zmieni�oby to tyle, �e musieliby si� dzieli� �upem z notariuszem ;-)

    zmieniłoby to tyle że większość notariuszy nie chciałaby brać udziału w przestępstwie
    a przynajmniej niektórzy zgłosiliby organom ścigania "propozycję" współudziału w
    tymże łupie

  • 20. Data: 2013-07-08 10:51:42
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > To by zbierali podpisy pod umowami pożyczki.

    umowa pożyczki nie podlega indosowaniu, na szczęście.