  • 1. Data: 2004-02-08 18:54:00
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    07 Feb 04 09:18, Michał 'Amra' Macierzyński pisal do All:

    MM> Na samym zbieraniu depozytiow bank nie zarobi jesli nie ma
    MM> rozwinietej akcji kredytowej.

    litości!...... - przecież _mBank nie powstał jako samodzielna jednostka_, tylko
    od zawsze był częścią (wydziałem) dużego BRE!!!

    Inną sprawą jest kompletny brak konsekwencji i balagan koncepcyjny w BRE dot.
    rozwoju projektu "mBank" (jako WBE/ jako wyodrębnionej S.A./ itd) datujący się
    od przejęcia B.Cz.

    Można tylko domniemywać, że powstał ostry spór w ramach BRE (dotyczący
    koncepcji bankowości wykorzystującej elektroniczne kanały dostępu), podział
    środków i wewnetrzną konkurencję mBank<->Multi (z wszystkimi tego późniejszymi
    konsekwencjami).

    Spór się zaostrzył w wyniku powstania konkurencyjnej koncepcji "Eurobanku"
    wychodzącej z odwrotnych do mBanku założeń - (na początku liczne
    "mikro-placówki" z usługami kredytowymi (!), internet na koncu).

    Oddech przyszłej konkurencji Eurobanku na plecach BRE/WBE? Tak sądzę.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2004-02-08 22:47:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>
    wrote:

    > litości!...... - przecież _mBank nie powstał jako samodzielna
    > jednostka_, tylko od zawsze był częścią (wydziałem) dużego BRE!!!

    Czyzby? A po co kupowano BCz? Od samego poczatu mBank mial byc do
    sprzedania, ale klopoty na gieldzie + to co sie dzialo ze sprzedaza Inteligo
    uswiadomilo, ze tak latwo nie bedzie.
    Polecam w tym wzgledzie tekst Lachowskiego w HBR Polska. Nie ma tam sciemy a
    kawal dobrego tekstu obrazujacego losy mBanku (co oczywiscie nie przeszakdza
    dorabiania biznesowej ideologii ;)

    > Inną sprawą jest kompletny brak konsekwencji i balagan koncepcyjny w
    > BRE dot. rozwoju projektu "mBank" (jako WBE/ jako wyodrębnionej S.A./
    > itd) datujący się od przejęcia B.Cz.

    Super latwo jest to oceniac z zewnatrz. Gdybys mial kilka mniejszych
    projektow pod soba pewnie zobaczylbys ze praktyka rozni sie od takiego
    teoretycznego paplania.

> [...]
    > koncu).
    >
    > Oddech przyszłej konkurencji Eurobanku na plecach BRE/WBE? Tak sądzę.

    A moze to Lukas bardziej powinien dupa trzasc? ;)
    Zobaczymy co z Eurobankiem bedzie. W tej chwili mamy zupelna cisze medialna.
    A wrobelki cwierkaja, ze nie jest tak rozowo jak mialo byc w zalozeniach

  • 3. Data: 2004-02-09 07:43:41
    Temat: O Eurobanku (było: Wedrowka ludow m_Bank -> VWBd)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c06eal$522$1@news.onet.pl...
    > Zobaczymy co z Eurobankiem bedzie. W tej chwili mamy zupelna cisze
    medialna.
    > A wrobelki cwierkaja, ze nie jest tak rozowo jak mialo byc w zalozeniach

    Ponoć mają się łączyć z GBG, prawda to?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-02-09 09:41:18
    Temat: Re: O Eurobanku (było: Wedrowka ludow m_Bank -> VWBd)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Ponoć mają się łączyć z GBG, prawda to?

    To tylko niepotwierdzona plona z Pulsu Biznesu - ale jesli tak mialoby byc -
    to znaczy ze tak sobie im idzie (Eurobankowi).
    No coz ten model dzialania bankow sprawdza sie na zachodzie - ale tam mozna
    skorzystac z kilku baz informacji gospodarczej/kredytowej za kilka centow za
    rekord. U nas nie dosc, ze te dane sa takie sobie to jeszcze do tego
    kosztuja duzo...
    Sciagalnosc tez jest taka sobie..
    Sam jestem ciekawy Lukas dzialajacy niby na podobnej zasadzie ma maly
    procent zlych kredytow. Ciekawe jak jest z Eurobankiem

  • 5. Data: 2004-02-09 18:50:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c07kjv$7bj$1@news.onet.pl...

> [...]
    za
    > rekord. U nas nie dosc, ze te dane sa takie sobie to jeszcze do tego

    Myślę, że w znacznej mierze jest to spowodowane nieprzystąpieniem wszystkich
    banków na jednolitych zasadach do BIK. Poza tym trudno się dziwić, że dane
    są takie sobie, skoro można odnieść wrażenie, że niedokońca bankom zależy na
    uaktualnianiu tych informacji.

    > kosztuja duzo...

    Jakby było więcej chętnych na większą ilość danych, to pewnie i cena by
    spadła. Ile teraz kosztuje bank dowiedzenie się jakie niejaki Waszczyński ma
    wpisy w BIKu?

    > Sciagalnosc tez jest taka sobie..

    A ile udaje się ściągnąć? I problemem są wyłudzenia, błędna ocena zdolności
    kredytowej czy może problemy na rynku pracy?

    > Sam jestem ciekawy Lukas dzialajacy niby na podobnej zasadzie ma maly
    > procent zlych kredytow. Ciekawe jak jest z Eurobankiem

    Gdzieś są publikowane dane dotyczące złych kredytów w zbiorczej formie czy
    to są Twoje zebrane informacje z dostępnych źródeł? Może da się to z czegoś
    oszacować (rezerwy itp?)?

    Pozdrawiam,
    Washko