    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O Eurobanku (było: Wedrowka ludow m_Bank -> VWBd)
    Date: Mon, 9 Feb 2004 19:50:27 +0100

    napisał w wiadomości news:c07kjv$7bj$1@news.onet.pl...

    > To tylko niepotwierdzona plona z Pulsu Biznesu - ale jesli tak mialoby
    byc -
    > to znaczy ze tak sobie im idzie (Eurobankowi).
    > No coz ten model dzialania bankow sprawdza sie na zachodzie - ale tam
    mozna
    > skorzystac z kilku baz informacji gospodarczej/kredytowej za kilka centow
    za
    > rekord. U nas nie dosc, ze te dane sa takie sobie to jeszcze do tego

    Myślę, że w znacznej mierze jest to spowodowane nieprzystąpieniem wszystkich
    banków na jednolitych zasadach do BIK. Poza tym trudno się dziwić, że dane
    są takie sobie, skoro można odnieść wrażenie, że niedokońca bankom zależy na
    uaktualnianiu tych informacji.

    > kosztuja duzo...

    Jakby było więcej chętnych na większą ilość danych, to pewnie i cena by
    spadła. Ile teraz kosztuje bank dowiedzenie się jakie niejaki Waszczyński ma
    wpisy w BIKu?

    > Sciagalnosc tez jest taka sobie..

    A ile udaje się ściągnąć? I problemem są wyłudzenia, błędna ocena zdolności
    kredytowej czy może problemy na rynku pracy?

    > Sam jestem ciekawy Lukas dzialajacy niby na podobnej zasadzie ma maly
    > procent zlych kredytow. Ciekawe jak jest z Eurobankiem

    Gdzieś są publikowane dane dotyczące złych kredytów w zbiorczej formie czy
    to są Twoje zebrane informacje z dostępnych źródeł? Może da się to z czegoś
    oszacować (rezerwy itp?)?

    Pozdrawiam,
    Washko