  • 1. Data: 2004-02-08 18:52:58
    Temat: Uwaga na VW - terminy reklamacji
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    Analizuje terminy, jakie daja banki na skladanie reklamacji
    odnosnie salda i tak:

    Najgorzej (z bankow, z ktorych korzystam) wypada VW ze swoim wciaz
    tkawiacym w regulaminie (o czym juz tu byla mowa) absurdalnym zapisem:

    "§ 26 Doreczanie pism
    Wszelkie pisma Banku wysylane do Posiadacza rachunku
    na ostatni podany przez niego adres uwaza sie
    za doreczone po uplywie 3 dni od daty wyslania."

    I potem jeszcze 14 dni na ew. reklamacje.
    Czy to oznacza, ze nie mozna nigdzie wyjechac majac pieniadze w tym banku,
    bo moze nas w majestacie regulaminu oskubac z pieniedzy?

    W innych bankach:
    mBank - 30 dni od daty udostepnienia informacji o saldzie
    Lukas - 14 dni od daty otrzymania, czyli wyglada najkorzystniej, ale jak
    jest naprawde?

    W ktorym banku nie ma takich sztuczek i mozna spokojnie wyjechac w swiat
    pozostawiajac w nim pieniadze bez obaw, ze znikna i nie bedzie mozliwosci
    reklamacji? I czy w ogole jest taki bank?

    M.

    PS
    To tak dla rownowagi na grupie. ;-)

  • 2. Data: 2004-02-08 19:50:48
    Temat: Re: Uwaga na VW - terminy reklamacji
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Michal Sawicki" <m...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    it.pw.edu.pl...
    W ktorym banku nie ma takich sztuczek i mozna spokojnie wyjechac w swiat
    pozostawiajac w nim pieniadze bez obaw, ze znikna i nie bedzie mozliwosci
    reklamacji? I czy w ogole jest taki bank?

    ---------

    Ty naprawdę boisz się, że znikną Ci pieniądze z banku??? To może w skarpecie
    lepiej je trzymaj?

    Jak to sobie wyobrażasz? Pracownik sobie przelew zrobi z Twojego konta? Czy
    doprowadzi do wyparowania zapisu na rachunku w taki sposób, że śladu po nim
    nie będzie?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-02-08 20:05:56
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Tomasz Waszczynski wrote:

    > Ty naprawdę boisz się, że znikną Ci pieniądze z banku???

    Taki zapis w regulaminie wzbudza podejrzenia i obawy. Niejednokrotnie
    spotykalem sie z bledami banku, a sztuczne uniemozliwianie skladania
    reklamacji jest niebezpieczne.

    > Jak to sobie wyobrażasz? Pracownik sobie przelew zrobi z Twojego konta? Czy
    > doprowadzi do wyparowania zapisu na rachunku w taki sposób, że śladu po nim
    > nie będzie?

    Bez przesady, jednak niezgodnosci w saldzie mi sie zdarzaly, a ojcu
    zdarzaja sie nagminnie (w pewnym banku).

    M.

  • 4. Data: 2004-02-09 01:40:43
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Michal Sawicki napisał:
    > [...] jednak niezgodnosci w saldzie mi sie zdarzaly, a ojcu
    > zdarzaja sie nagminnie (w pewnym banku).

    No to napisz w jakim. Będziemy go unikali, albo baczniej sie mu
    przyglądali...

    K.

  • 5. Data: 2004-02-09 10:10:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 8 Feb 2004 19:52:58 +0100, Michal Sawicki
    <m...@i...pw.edu.pl> był(a) uprzejmy(a) napisać :

    >Najgorzej (z bankow, z ktorych korzystam) wypada VW
    >
    >I potem jeszcze 14 dni na ew. reklamacje.

    Miałem problem z VW. Po konsultacji z infolinią reklamację wysłałem
    faksem. Nazajutrz załatwiony zostałem pozytywnie.

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Myślę, że małżeństwo homoseksualne jest czymś,
    co powinno odbywać się między mężczyzną i kobietą"
    Arnold Schwarzenegger

  • 6. Data: 2004-02-09 10:17:33
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Olin wrote:

    > Miałem problem z VW. Po konsultacji z infolinią reklamację wysłałem
    > faksem. Nazajutrz załatwiony zostałem pozytywnie.

    Ale po uplywie terminu ja wyslales??

    M.

  • 7. Data: 2004-02-09 10:28:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Feb 2004 11:17:33 +0100, Michal Sawicki
    <m...@i...pw.edu.pl> był(a) uprzejmy(a) napisać :

    >Ale po uplywie terminu ja wyslales??

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym "terminem". Zauważyłem
    nieprawidłowość na swoim koncie i nastepnego dnia było już dobrze.

  • 8. Data: 2004-02-09 17:31:25
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Olin wrote:

    > Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym "terminem". Zauważyłem
    > nieprawidłowość na swoim koncie i nastepnego dnia było już dobrze.

    Chodzi o to, ze na zauwazenie tej nieprawidlowosci masz 14 dni. A nie
    kazdy siedzi non stop przed komputerem i sprawdza, czy wszystko sie
    zgadza. Czy jest wiec taki bank, w ktorym mozna zlozyc reklamacje np. po
    kilku miesiacach od czasu pojawienia sie niezgodnosci?

    M.

  • 9. Data: 2004-02-10 09:18:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Feb 2004 18:31:25 +0100, Michal Sawicki
> [...]

    >Chodzi o to, ze na zauwazenie tej nieprawidlowosci masz 14 dni. A nie
    >kazdy siedzi non stop przed komputerem i sprawdza, czy wszystko sie

    Chyba jednak czytasz regulaminy tendencyjnie:

    § 18 Reklamacje
    1. W przypadku stwierdzenia niezgodności w obciążeniu rachunku,
    Posiadacz rachunku powinien zgłosić ten fakt do Banku w terminie nie
    dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia _otrzymania_ _wyciągu_.

    Wyciągi przesyłane są pocztą raz na miesiąc. Możesz spokojnie odejść
    od ekranu komputera, żeby przespać noc.

  • 10. Data: 2004-02-10 14:54:30
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Olin wrote:

> [...]
    > dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia _otrzymania_ _wyciągu_.
    >
    > Wyciągi przesyłane są pocztą raz na miesiąc. Możesz spokojnie odejść

    Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post tego watku.

    M.