  • 31. Data: 2012-12-04 20:54:34
    Temat: Re: "Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 08:05:59 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Naturalnie najgorzej z osobami majacymi slabszy kontakt z
    > rzeczywistoscia - wtedy mimo wszelkich uzgodnien o niepodpisywaniu
    > samodzielnie roznych zgod, deklaracji, umow z akwizytorami itp, mozna
    > spodziewac sie niespodzianek.

    W sumie ciekawe (ale czy odkrywcze?):

    http://www.wired.com/wiredscience/2012/12/elderly-an
    terior-insula/

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 32. Data: 2012-12-05 00:24:45
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 14:29:14 UTC+1 użytkownik Iksiński napisał:

    > Podążając Twoim tokiem myślenia, wystarczy wprowadzić przepis, że klient
    > jednego dnia pobiera dokumenty i dopiero dnia następnego (lub dowolnego
    > kolejnego) może podpisać zobowiązanie. Wg Ciebie wtedy nie będzie
    > wątpliwości? Wszystkie decyzje będą podejmowane świadomie?

    >Najlepiej, żeby był taki urząd, który musiałby się zgodzić na zawarcie
    >konkretnej umowy. Klient składałby podanie, załączał kopię umowy w dwóch
    >decyzję.

    Ale dopiero po zdaniu egzaminu państwowego ze znajomości treści dokumentów
    które podpisuje... ;-)

  • 33. Data: 2012-12-05 10:13:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 15:37:26 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    >Jesteś pewien, że mowa tam jest o *niedozwolonych* postanowieniach?

    Nie jestem pewien.
    P.G.

  • 34. Data: 2012-12-05 10:45:36
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2012 10:13:43 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Nie jestem pewien.

    Bo dodam, że taki mechanizm wynika nawet z litery kodeksu cywilnego (art. 58),
    natomiast relacje między nieważnością umowy a klauzulą niedozwoloną były nawet
    przedmiotem dywagacji SN:

    http://olgierd.bblog.pl/wpis,klauzula;abuzywna;a;nie
    wazosc;czynnosci;prawnej,48941.html

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 35. Data: 2012-12-05 12:45:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" k9j1ku$72g$...@n...icpnet.pl

    > IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co
    > chcecie osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie
    > pociągnie, gdyż pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu
    > sprzedażowego) ponieśliście jakieś wymierne straty?

    A nie ponieśli? Uważasz, że nie ponieśli? Sam fakt pisania
    o tym -- jest stratą. Tym razem zdążyli na czas, ale kolejnym
    razem może być gorzej. Ja za brak swej spostrzegawczości
    i zapobiegliwości zapłaciłem niechcianymi ubezpieczeniami,
    o czym pisze w osobnym wątku.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" k9js2q$31v$...@n...news.atman.pl

    Gdy woziłem matkę po bankach spotkałem na drodze jakiegoś ,,rajdowca''.

    Choć ów kierowca nie spowodował wypadku, jednak narozrabiał. Sam fakt
    niepotrzebnego zajmowania czyjejś uwagi czyni stratę!!!!

    Zobacz, jak ludzie reaguja na niepotrzebne reklamy -- choćby tu,

    "Jasio" k9kj7a$n63$...@n...news.atman.pl

    na grupie. A co w tych reklamach jest złego? Strata czasu
    i wiązanie uwagi.

    Czytanie niechcianych reklam uważamy za stratę, a łażenie do
    banku nie jest stratą? Zastanów się chwilę nad tym, co napisałeś.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2012-12-05 12:53:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
    > zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę (wiem naiwny
    > jestem). To może i procedury się zmienią.

    -- Dali mi wczoraj po mordzie.

    -- Bywa. Ale kilka zębów Ci zostawili...
    IMO nie ma o co kruszyć kopii.

    -- Ten wybije jednego zęba, tamten wybije...

    -- Ale nic na to nie poradzisz...

    -- Może uda się coś zrobić...
    Jeden poskarży się policji, drugi poskarży się...

    -- Nie ma to sensu. Policja jest zajęta pilnowaniem
    porządku, nie wybijaniem zębów.

    -- Więc może trzeba wprowadzić ustawowy zakaz wybijania zębów?

    -- Nie przejdzie... Znam życie...

    Jakoś tak to widze. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2012-12-05 17:38:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" k9ncpf$cgi$...@n...news.atman.pl

    > Jakoś tak to widze. :)

    Tym, którzy mnie nie zrozumieli i potrzebują
    wykładni, wyjaśniam, co następuje:

    Im szybciej zagaszony zostanie pożar -- tym
    mniejsze będą szkody wyrządzone tym pożarem.

    Im szybciej utemperowane zostanie jakieś
    zło -- tym mniejsze będą szkody wyrządzone
    tym złem. Pielęgnowane i hodowane zlo rozrasta
    się i wzmacnia się...

    -=-

    Czym różni się wciśniecie niechcianej karty kredytowej
    (zapewne obarczonej płatnym ubezpieczeniem -- bo tak
    jest w wypadku Sygmy) osiemdziesięcioletniej kobiecie
    od napadu na takąż kobietę? W wyrwanej torebce zwykle
    jest więcej pieniędzy? Niekoniecznie. Trzy lata hodowli
    owieczki daje z samych ubezpieczeń kilkaset złotych,
    a przecież do tego dochodzą koszty karty w kolejnych
    latach. Kobiecina podpisała -- więc nich płaci.

    Iluż z Was uważa, że z bankiem (i tajemniczym BTE) nie
    ma żartów -- że nie można nijak pokonać nieuczciwości
    takich instytucji z ich tytułami? IMO większość.

    -=-

    Im szybciej zlikwidowane zostanie to zło -- tym mniejsze będą straty.

    -=-

    Jaką mamy pewność tego, że wątkotwórca nie kłamie? Albo tego,
    że jego matka nie kłamie? Proste -- nie warto wierzyć w jakąś
    złośliwą solidarność czy inne teorie zmowno-spiskowe. Zatem
    jeśli na jakąś ,,placówkę'' posypią się skargi, będzie można
    uznać, iż ta ,,placówka'' jest warta uważnego zbadania. Nie
    ma nigdy pewności co do zaistnienia jakiejś sytuacji, a jednak
    istnieją (w teorii przynajmniej) sądy, istnieje prawo, istnieją
    tak zwane organy ścigania, istnieje tak zwany wymiar sprawiedliwości...

    -=-

    Moją matkę oszukano (na razie na ponad 16 złotych) w Sygmie
    (wiem -- to moja wina) i starano się oszukać w BZ WBK (nie
    pamiętam szczegółów i nie pamiętam kwoty, ale chodziło
    o opłatę za niechcianą/zlikwidowaną kartę kredytową,
    oraz w EuroBanku (na 130 złotych) a zapewne nie tylko tam...

    Moja matka jest księgową z pooookażnym stażem -- ją trudno
    oszukać,a jednak znajdują się chętni. Ja jestem wyjadaczem
    wisienek, a jednak mnie w Sygmie sympatyczne_inaczej,
    młode dziewczęta okantowały tak mocno, że można ich
    zachowanie porównać do solidnego kopnięcia w krocze.

    -=-

    BTW -- właśnie od oszustwa Sygmy zaczyna się moja obecność na tej grupie.

    https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!
    topic/pl.biznes.banki/e1AIqgswoUI

    From: "Eneuel Leszek"
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nowe konto Direct w ING

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2012-12-05 20:42:13
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego) ponieśliście jakieś

    Nie o to przeciez chodzi, to huje złamane i warto taką informację
    upubliczniać z nazwiskiem złamasa który sie tego dopuścił!

  • 39. Data: 2012-12-06 17:19:01
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    Dnia Tue, 04 Dec 2012 05:24:39 -0800, krzysztofsf napisał(a):

    > Albo stwierdzili, ze 18-o letnia dziewczyna moze zawrzec zwiazek
    > malzenski, a chlopiec do 21-o roku zycia potrzebuje w tym celu zgody
    > sadu....

    Nie potrzebuje.

    --
    Jacek Skowroński

  • 40. Data: 2012-12-06 21:50:26
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 17:19, Jacek Skowroński pisze:

    > Nie potrzebuje.

    To wie każdy.
    W zdaniu wyżej chodziło przecież o jajcarskie wykazanie kretynizmu
    nieuków tak twierdzących. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl