    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Date: Tue, 23 Dec 2008 11:27:11 +0100

    > No to skoro nie wiesz, to na bank nie jesteś uprawniony, prawda? Zanim
    > skorzystasz z czegoś wypadałoby wiedzieć czy jesteś do tego uprawniony.
    > To troszkę jak z chrustem w lesie -- też jest niepodpisany ;-) a
    > zbieranie go jest karalne.

    Albo z powietrzem - gdzie znajdę przepis, że mogę oddychać? :-)

    > Dobra czy zła wiara w przypadku czynu zabronionego nie ma znaczenia.

    Ew. w przypadku odstąpienia od ścigania.

    > E tam, to chyba mogłoby być stosunkowo łatwe.
    > Zresztą nie zdziwię się, jeśli znajdą się wariaci celowo "znakujący"
    > komputery podłączające się do ich sieci, aby następnie żądać "wykupnego".

    Myślisz o przesłaniu mi w nagrodę jakiegoś trojana na przykład? Ale wówczas
    owo znakowanie także podpadłoby pod paragraf.

    > Podobnie jak wszystkie telewizje kodowane, a jednak nawet na ich potrzeby
    > napisali odrębną ustawę o dziwnym tytule.

    Musisz mieć jednak dekoder, zupełnie tak jak hasło do sieci zabezpieczonej.
    I absolutnie zgadzam się, że "piracki" dekoder powoduje sankcje jak i próba
    włamania się do systemu informatycznego. Nie wydaje mi się natomiast aby
    telewizja publiczna mogła mieć pretensje do danej grupy społecznej, iż śmie
    ją oglądać. Zresztą telewizja kodowana w dniach promocji, gdy sygnał nie
    jest kodowany, także musi się liczyć, iż każdy może zechcieć ją oglądać.

    > Nie wydaje mi się, właśnie dlatego, że zgoda nie musi być udzielona
    > indywidualnie.

    Tylko jak rozpoznac po identyfikacji sieci czy jest zgoda czy nie? To
    technicznie niemozliwe.

    > W moim nie, ale to już się z czasem przekonamy. Tak czy inaczej --
    > zalecam ostrożność, bo nie daj Bóg okaże się, że jednak ja mam lepszą
    > rację ;-)

    OK, uwaga bardzo cenna.

    > Dobra, robi się NTG, zatem proponuję zakończyć temat ;-) albo przenieść
    > go na psp ;-)

    Problem dotyczy zasadniczo wykorzystania WLANu przy łaczeniu z bankiem, ale
    skoro masz rację to w zasadzie przestaje ów problem istnieć.