  • 31. Data: 2003-09-17 14:42:24
    Temat: Re: W czym brać kredyt?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "rk" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:t10bmvkegonjcc12kd4ivbpqspqbt6vbtt@4ax.com...

    > A można wiedzieć na jakiej podstawie te wnioski? Śledzę LIBOR6M - od
    końca
    > lutego oscyluje w okolicach 0,30 - 0,35 i nie widzę tendencji
    wzrostowych.

    czym jest 7 miesięcy wobec kilkunastu lat ?
    głosy w EU i USA już od pewnego czasu słychać, że stopy pójdą wkrótce w
    górę, bo inflacja może rosnąć

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 32. Data: 2003-09-17 14:54:49
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisal:

    >czym jest 7 miesięcy wobec kilkunastu lat ?

    hmmm, to jest odpowiedź?

    >głosy w EU i USA już od pewnego czasu słychać, że stopy pójdą wkrótce w
    >górę, bo inflacja może rosnąć

    eeee, myslałem, że padną jakieś argumenty...
    --
    Robert Kamiński

  • 33. Data: 2003-09-18 07:06:10
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Bardzo dziwny sposob podawania wzrostu oprocentowania, kto takiego uzywa?
    >Wzrost oprocentowania (jak i samo oprocentowanie) podaje sie w odniesieniu
    >do kwoty kredytu, bo tylko taka wartosc ma jakikolwiek sens.

    Alez oczywiscie.

    >Z tym ze nie ma tu zadnego wzrostu oprocentowania, a jedynie wzrost
    >kursu o 16% daje w tym przypadku podobny efekt co wzrost oprocentowania
    >z 4% do 8%.

    Czyli o 100%, czyz nie? :)))

    >To wlasnie mialem na mysli piszac o wiekszym i mniejszym
    >wplywie na np. wysokosc raty.
    >
    >Nie uwzglednia to rozmaitych rzeczy, ktore maja zasadniczy wplyw na
    >splacanie kredytu - np. tego, ze ktos moze czesc/calosc wplywow miec
    >w innej niz zlotowka walucie, wplywu zmiany kursow na inflacje i/lub
    >zmiane wysokosci wynagrodzenia w PLN, a takze na oprocentowanie
    >porownywanego wlasnie kredytu w PLN.

    Masz absolutna racje!!! Ciesze sie ze dokladnie zrozumiales co chcialem w swoim
    poscie przedstawic.

    Nie analizowalem zadnego konkretnego przypadku. Chcialem tylko pokazac, ze jesli
    ktos sie zastanawia, czy wziac w PLN czy w CHF, to wzrost kursu waluty juz o
    kilkanascie procent moze cale ryzyko uczynic nieoplacalnym!
    --
    - Maciej Kulawik ----------------

  • 34. Data: 2003-09-18 11:20:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@p...pl (McMac) writes:

    > Czyli o 100%, czyz nie? :)))

    Z marketingowego (tylko czyjego?) punktu widzenia, moze tak.
    Z mojego, nie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH