eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVisa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro › Re: Visa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro
    From: Pawel Nogas <p...@U...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro
    Date: Sun, 14 Jul 2002 02:49:22 +0200

    Bilob wrote:

    > W Portugalii byly wtedy jeszcze escudos. Przed wyjazdem kupilem w Polsce
    > troche escudo w kantorze, by miec za co wydostac sie z lotniska - kurs
    > 1.9242PLN/100PTE.
    > Za placenie Maestrem w ciagu dziesieciu dni pobytu obciazono mi rachunek po
    > kursie wahajacym sie miedzy 1.8965 a 1.9240. Gdy wyplacalem z bankomatu
    > dodatkowo wystepowala dodatkowo prowizja 3% od kwoty wyplaty.
    > Za placenie Visa obciazono mi rachunek po kursie wahajacym sie miedzy 1.9428
    > a 1.9970..
    > Porownujac kursy obciazenia moich rachunkow w konkretnych dniach wyszlo mi,
> [...]

    Przy takim doborze bankow nie ma sensu wyciagac jakichkolwiek wnioskow.
    Akurat PKO BP ma jedne z najnizszych kursow USD/PLN i EUR/PLN, podczas
    gdy shiti pod tym wzgledem zajmuje jedno z czolowych miejsc od konca.
    Podejrzewam, ze gdybys poslugiwal sie Maestro shiti i Visa PKOBP lepiej
    wyszedlbys placac VISA

    P.