eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVisa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro › Re: Visa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro
  • Data: 2002-07-12 10:30:49
    Temat: Re: Visa International vs Europay /Portugalia jako strefa euro
    Od: "Bilob" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "arnaert" napisał w wiadomości:
    > Wybieram sie na poczatku wrzesnia na Madere (Portugalia)
    > i od razu pytam, czym placic i jak to robic aby bylo korzystnie?

    Bylem w lutym 2001, wiec wszystkie podane informacje beda obciazone ryzykiem
    nieaktualnosci. Mialem debetowa Maestro PEKAO i kredytowa Vise
    Silver CITIBANKU.
    W Portugalii byly wtedy jeszcze escudos. Przed wyjazdem kupilem w Polsce
    troche escudo w kantorze, by miec za co wydostac sie z lotniska - kurs
    1.9242PLN/100PTE.
    Za placenie Maestrem w ciagu dziesieciu dni pobytu obciazono mi rachunek po
    kursie wahajacym sie miedzy 1.8965 a 1.9240. Gdy wyplacalem z bankomatu
    dodatkowo wystepowala dodatkowo prowizja 3% od kwoty wyplaty.
    Za placenie Visa obciazono mi rachunek po kursie wahajacym sie miedzy 1.9428
    a 1.9970..
    Porownujac kursy obciazenia moich rachunkow w konkretnych dniach wyszlo mi,
    ze Visa zawsze byla prawie o 4% drozsza.

    Wnioski jakie mialem po powrocie:
    Najlepiej bylo gdzie sie da placic bezgotowkowo Maestrem. Jak sie nie dalo,
    to wyplacac gotowke Maestrem i placic gotowka. Kredytowa Vise trzymac na
    wypadek wydania (w wakacyjnej euforii) wszystkich pieniedzy.
    Kredytowa do wyplat z bankomatu uzylbym jak by mnie naprawde przycisnelo
    (odsetki ok.30% od dnia pobrania do dnia splaty).

    Najlepsza na ten wyjazd bylaby bezprowizyjna, kredytowa Mastercard z
    dluuugim grace periodem :) i jakies debetowe Maestro do bankomatow.

    Pozdrawiam
    Bilob