  • 41. Data: 2023-04-27 09:06:02
    Temat: Re: VW - reaktywacja?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 kwietnia 2023 o 21:34:33 UTC+2 Waldek napisał(a):
    > To przenieś się do Banku Spółdzielczego :D
    > Tam już zaczęli stosować YubiKey-e U2F,

    Ale co, wszystkie 500 (600?) spółdzielni już to ma?

    > Dziś zapłaciłem daninę fiskusowi (PIT-R).... trochę boli :Q
    > - będą mieli na bony turystyczne dla emerytów ;P

    Najpierw na zwroty - z ukrytym minusem inflacji.

    Wczoraj probowałem rozczaić "paski" żony i pogodzić je z PIT-11 - a praca na
    niepełnych danych, bo dwóch pasków brakowało.
    Udało się dojść źródła różnicy przychód-zus - na chorobowym nie zabierają "wysługi
    lat", ale do podstawy zus biorą nie całą, a 80% (ew. 80% średniej z ostatnich 12
    miesięcy) - ale dochodzenie sposobu wyliczania zaliczki na PIT w pierwszym półroczu
    odpuściłem - "ulga dla klasy średniej" żyła sobie własnym życiem, przy okazji jumając
    500zł (pomnożyć przez liczbę nauczycieli oraz 20+% inflacji - ???? - PROFIT!).
    Odpuściłem też porównanie z "rocznym RMUA" - zgadzało się przez pierwsze 3 miesiace,
    ake jak zaczęły się zwolnienia to liczby z dwóch różnych światów.

    Podobno jeszcze niedawno do listy płac na jakiejś stacji kolejowej używano Odry.
    Ale patrząc na ilość "aktualizacji" programu księgowego to raczej ta odra sterowała
    rozjazdami.

  • 42. Data: 2023-05-02 22:33:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W zeszłym tygodniu był też drugi list - chyba nazajutrz po karcie - ucieszyłem się,
    że PIN, a tu zonk - tylko potwierdzenie zawarcia umowy.
    PINu do dziś nie ma, choć nie patrzyłem dziś w skrzynce, a to już tydzień od dojścia
    karty.
    W ST też nie ma możliwości ustawienia.
    Gdybym się nie bał, że mi bankomat zeżre kartę, to bym sprawdził stary PIN.
    Bo może jak dostałem ten sam numer klienta to i karta jest jako "wznawiana", albo -
    bo jednak inny numer - ze starym PINem.
    Hmm, nie pamiętam co było jak wtedy przyszły dwie karty...
    Ale nie, to były pierwsze karty, poza tym wtedy jeszcze zmiana PIN była płatna i do
    karty VW musiałem pamiętać osobny.
    Ale był łatwy - 3777 - jakbyś taki chciał sam sobie ustawić to kąputery by nie
    pozwoliły - ale wylosować to wolno.

    Hehe, karty przychodzą przyklejone do kartki "oferta pracownicza".
    Coś im jednak to z kopyta nie ruszyło.
    Oby znów nie zamknęli detalu - jedynie synek by się ucieszył, bo chce kartę z vw
    "ogórkiem", a vw bank kasuje za wydanie karty po zastrzeżeniu.

  • 43. Data: 2023-05-02 22:52:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    że PIN, a tu zonk - tylko potwierdzenie zawarcia umowy.
    > PINu do dziś nie ma, choć nie patrzyłem dziś w skrzynce, a to już tydzień od
    Ja też czekam na pin.

    > W ST też nie ma możliwości ustawienia.
    Tak, tylko można nowy zamówić, tak to rozumiem.

    Ale karta po aktywacji działa w internecie. Ale oczywiście nie byli by
    sobą gdyby nie zepsuli - mimo, że przełączyłem się na SMS (ale aplikację
    zostawiłem do podglądu) to uwierzytelnienie transakcji IO jest robione
    przez aplikacje. Ogólnie - widać, że nie dopracowali procedur.
    KJ

  • 44. Data: 2023-05-03 09:20:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 2 maja 2023 o 22:55:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    się, że PIN, a tu zonk - tylko potwierdzenie zawarcia umowy.
    > Ja też czekam na pin.

    A numer klienta dostałeś taki jak poprzednio?
    Ciekawe czy numer karty masz o jeden wyższy ode mnie ;>
    Kiedy dostałeś kartę?

    > Tak, tylko można nowy zamówić, tak to rozumiem.

    Hmm, to powinno pomóc, pytanie tylko czy nie jest płatne.

> [...]
    > zostawiłem do podglądu) to uwierzytelnienie transakcji IO jest robione
    > przez aplikacje. Ogólnie - widać, że nie dopracowali procedur.

    Nice, logowanie SMS, a IO apką?
    Kto wie, może IO tylko apką?

    Nie byliby pierwsi z takim debilstwem, w N26 możesz się zalogować "na komputerze"
    SMSem, ale zlecony przelew potwierdzisz tylko apką.
    A w citku jak chcesz korzystać z blika (na pewno do płacenia kodem, nie wiem jak z
    przelewami na telefon) to musisz mieć włączone potwierdzanie apką.
    Dobrze że choć jest możliwość wyłączenia tego potwierdzania w ST (oczywiście ukryta
    jak tylko można, tak jak i wyłączanie citialerts), może być jedynie zonk jak się
    akurat trafi konieczność potwierdzenia logowania (w citku zdarza się to raz na jakieś
    3? miesiące, niezależnie od liczby urządzeń, z których się logujesz - na "nowych" też
    nie trzeba).

  • 45. Data: 2023-05-03 09:32:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    się, że PIN, a tu zonk - tylko potwierdzenie zawarcia umowy.

    > A numer klienta dostałeś taki jak poprzednio?

    Nie. Ale ja w którymś momencie wypowiedziałem umowę (jeśli to może mieć
    znaczenie)

    > Ciekawe czy numer karty masz o jeden wyższy ode mnie ;>
    *68

    > Kiedy dostałeś kartę?

    25 kwietnia

    > Hmm, to powinno pomóc, pytanie tylko czy nie jest płatne.
    Ponowne wygenerowanie kodu PIN do karty 0 PLN 0 PLN 0 PLN
    Ponowne wygenerowanie kodu PIN do karty w trybie ekspresowym 25 PLN 25 PLN 25

    Więc normalnie chyba nie.

    > Nice, logowanie SMS, a IO apką?
    > Kto wie, może IO tylko apką?
    Możliwe, jak nie zapomnę, to odepnę aplikacje przy następnych
    płatnościach i spróbuję.

    Ogólnie, jako ciekawostka to może być, może nawet odżałuję kasę i
    zamówię inne wzory kart. Ale do normalnego używania, hm.
    Natomiast muszę ich pochwalić - jest to jeden z nielicznych (jedyny?)
    który udostępnia rejestr operacji (np. kiedy aktywowałes kartę)

    KJ

  • 46. Data: 2023-05-03 17:37:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 3 maja 2023 o 09:41:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie. Ale ja w którymś momencie wypowiedziałem umowę (jeśli to może mieć
    > znaczenie)

    Hmm, ja nie pamiętam, czy ja wypowiedziałem czy oni.
    Ale numer prawie na pewno ten sam.
    A masz w ST swoje stare szablony przelewów?
    I jakie masz 4 ostatnie cyfry numeru rachunku?

    ZTCP po wypowiedzeniu i ponownym zaarciu umowy mBąk dał mi ten sam numer, a milek
    inny (ale stare szablony były).

    > *68

    > 25 kwietnia

    E, no jak, przecież 25 kwietnia dokumenty podpisałeś.
    To co, kurier kartę przywiózł?
    W sumie milek tak umie, więc czemu nie inni.
    Chyba że kartę wysyłają po wypełnieniu wniosku...
    Ja mam na końcu *475, więc może następna (numeracja co 10, a ostatnia cyfra
    kontrolna), a może dzieliło nas 6 innych klientów...

    > Ogólnie, jako ciekawostka to może być, może nawet odżałuję kasę i
    > zamówię inne wzory kart. Ale do normalnego używania, hm.

    Popierdółka jak każda inna.
    Za darmo, a funkcjonalność lepsza niż IKA (poza zagranicą oczywiście).

    Ale ciekawe, na jakim etapie wysyłają kartę.
    No i zawsze można "odstąpić na odległość" - ciekawe po której próbie odmówią
    rozpatrzenia wniosku ;>

    > Natomiast muszę ich pochwalić - jest to jeden z nielicznych (jedyny?)
    > który udostępnia rejestr operacji (np. kiedy aktywowałes kartę)

    Gdzieś to chyba jeszcze widziałem, może santander.

  • 47. Data: 2023-05-03 18:13:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, ja nie pamiętam, czy ja wypowiedziałem czy oni.
    > Ale numer prawie na pewno ten sam.
    > A masz w ST swoje stare szablony przelewów?

    Nie. Zupełna świeżynka.

    > I jakie masz 4 ostatnie cyfry numeru rachunku?
    0001, (wcześniej jest numer klienta)

    > ZTCP po wypowiedzeniu i ponownym zaarciu umowy mBąk dał mi ten sam numer, a milek
    inny (ale stare szablony były).

    > E, no jak, przecież 25 kwietnia dokumenty podpisałeś.
    > To co, kurier kartę przywiózł?
    Nie. kurier przywiózł dokumenty (i odebrał), a poczta kartę. Subtelność
    taka, że jej aktywować nie mogłem, bo system był jeszcze niedostępny.

    [...]
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 48. Data: 2023-05-03 19:47:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 3 maja 2023 o 18:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie. Zupełna świeżynka.
    > 0001, (wcześniej jest numer klienta)

    No to widać twój "profil" skasowali, a mojego nie.
    W ING i w krokodylu po zamknięciu kart i rachunków też zostały mi dostępy do ST. Może
    tu było podobnie.
    Coś mi się kojarzy, że chyba w mBąku numer klienta był jakimś hashem z PESELu. W VW
    widać po kolei dają, ew. losowo.

    > Nie. kurier przywiózł dokumenty (i odebrał), a poczta kartę. Subtelność
    > taka, że jej aktywować nie mogłem, bo system był jeszcze niedostępny.

    Ha, więc wygląda na to, że do wysłania karty wystarczy samo wypełnienie wniosku, ew.
    w najgorszym wypadku odesłanie skanów.
    To może namówię żonę na eksperyment ;>

  • 49. Data: 2023-05-04 14:41:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 10:47:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    Może tu było podobnie.
    > Coś mi się kojarzy, że chyba w mBąku numer klienta był jakimś hashem z PESELu. W VW

    To chyba czestsze było - na dostęp przez internet klient zawierał
    osobną umowę, rachunek wypowiadal, umowy dostępowej nie ...

    J.

  • 50. Data: 2023-05-04 19:40:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pin przyszedł.
    Stempel 26 kwietnia - karta była w skrzynce 25. - bardzo sprytne.
    No ale zmieścili się w miesiącu.