  • 1. Data: 2003-11-29 19:10:27
    Temat: VW i otwarta przesyłka z tokenem
    Od: "Kowal" <n...@p...onet.pl>

    W końcu otrzymałem przesyłkę z tokenem i numerem identyfikacyjnym z VW ,
    wcześniej przesyłka ta zaginęła na poczcie i po tygodniu jakimś cudem się
    odnalazła.
    Tylko że jest jeden problem, podejrzewam(a właściwie jestem prawie pewny)
    , iż ktoś wcześniej paczkę otwierał .
    Czy w związku z tym mogę spokojnie wpłacać pieniądze na moje konto w VW ,
    czy też powinienem zacząć się martwić?
    Czy jezeli delikwent spisał numer tokena i jego wskazania może podebrać mi
    jakimś cudem pieniądze z konta , wykonać przelew itp....???
    Na jakiej zasadzie działa taki token?

    Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-11-29 19:20:58
    Temat: Re: VW i otwarta przesyłka z tokenem
    Od: "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kowal" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > : Czy jezeli delikwent spisał numer tokena i jego wskazania może podebrać
    > mi : jakimś cudem pieniądze z konta , wykonać przelew itp....???

    co minute generuje 6-cyfrowy kod.

    --
    pozdrowienia
    R.Andrzej

  • 3. Data: 2003-11-29 19:21:50
    Od: "Kowal" <n...@p...onet.pl>

    > co minute generuje 6-cyfrowy kod.
    To wiem tyle wyczytałem :) chodziło mi o szczegóły.
    Powiedzcie mi ze po tej otwartej przesyłce moje obawy są nieuzasadnione.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-11-29 19:33:08
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kowal"
> [...]
    > Czy jezeli delikwent spisał numer tokena i jego wskazania może podebrać mi
    > jakimś cudem pieniądze z konta , wykonać przelew itp....???

    To jest generator liczb pseudolosowych.
    Uważam że możesz wpłacać.
    Do logowanie i potwierdzania operacji oprócz wskazania tokena jest potrzebna
    część stała którą ty wymyślisz - takie twoje hasło. Tego nikt się nie dowie.
    Jeżeli ktoś spisał numer tokena i jego wskazania w określonym czasie, to i
    tak nie będzie w stanie wyznaczyć następnych wskazań. Do tego potrzeba jest
    znajomość zastosowanego algorytmu generatora liczb pseudolosowych, wartość
    początkowa i czas zainicjowania. Takie rzeczy wie producent i bank. Jeżeli
    gdzieś może być przeciek to właśnie tam - ale to dotyczy wszystkich tokenów.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2003-11-30 00:16:14
    Od: SunWoj <sunwoj@WYMAZ_TO.gazeta.pl>

    >Czy w związku z tym mogę spokojnie wpłacać pieniądze na moje konto w VW ,
    >czy też powinienem zacząć się martwić?
    tez mialem taka sytuacje, 2 miesiace temu gdy otrzymalem przesylke!
    mialem 1 plombe na pudelku odklejana, wiec spokojnie ktos mogl sobie
    wyjac co chcial i poogladac :(
    wlasciwie nic z tym nie zrobilem, tylko zapytalem na infolinii co z
    tym zrobic, stwierdzili ze jesli token jest w calosci to nic nie
    robic!
    no nie wiem, poki co sie nie przejmuje, ale sam nie wiem czy wszystko
    jest ok?

    pozdr.
    wojtek

  • 6. Data: 2003-11-30 09:34:25
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "SunWoj" <sunwoj@WYMAZ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wlasciwie nic z tym nie zrobilem, tylko zapytalem na infolinii co z
    > tym zrobic, stwierdzili ze jesli token jest w calosci to nic nie
    > robic!

    Ja też miałem jedną naklejkę odklejoną i przyklejoną. Swoją drogą te
    naklejki mogli by zmienić...
    A token latał sobie w środku, nie był w tej folii na niego przeznaczonej -
    ale to wina pakującego, gdyż na folii była nienaruszona plomba.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-12-01 09:02:51
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Kowal wrote:

    >To wiem tyle wyczytałem :) chodziło mi o szczegóły.
    >Powiedzcie mi ze po tej otwartej przesyłce moje obawy są nieuzasadnione.
    >
    >Pozdr.

    Obawy są uzasadnione. Jeżeli ktoś spisał numer seryjny tokena to jest w
    stanie odtworzyć jego wskazania.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-12-01 09:26:58
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "p1w" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Obawy są uzasadnione. Jeżeli ktoś spisał numer seryjny tokena to jest w
    > stanie odtworzyć jego wskazania.

    Temu Panu już nie polewamy. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-12-01 10:24:31
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl> wrote:

    > Temu Panu już nie polewamy. :-)

    To chyba dlatego: NNTP-Posting-Host: taurus.prokom.pl
    ;>>

    --
    Activate the aggression that exposes the hidden
    Denying the existence of praying to illusions