  • 1. Data: 2021-03-09 21:41:16
    Temat: Używanie karty bankowej w Niemczech
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Czy tak jak w Polsce transakcje sklepowe w niemieckich sklepach kartą z
    niemieckiego banku są bezpłatne ?

    Czy wypłaty niemiecką kartą z bankomatu własnego niemieckiego banku są
    bezprowizyjne ?

  • 2. Data: 2021-03-10 09:23:21
    Temat: Re: Używanie karty bankowej w Niemczech
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monika Głowacka" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czy tak jak w Polsce transakcje sklepowe w niemieckich sklepach kartą
    >z niemieckiego banku są bezpłatne ?

    Tak, tylko uwazaj - u nich karty jakby dopiero wchodza, moze sie
    okazac, ze sklep tylko gotowke przyjmuje, albo jakies niemiecke karty.
    To "wchodzenie" to od paru lat, wiec moze juz bardziej powszechne ...

    >Czy wypłaty niemiecką kartą z bankomatu własnego niemieckiego banku
    >są bezprowizyjne ?

    A to musisz doczytac w cenniku tez banku. Zapewne tak.

    J.

  • 3. Data: 2021-03-10 11:04:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 10.03.2021 09:23, J.F. wrote:
> [...]
    > ze sklep tylko gotowke przyjmuje, albo jakies niemiecke karty.
    > To "wchodzenie" to od paru lat, wiec moze juz bardziej powszechne ...

    Może gdzieś na głębokiej prowincji. Od kilku lat nie miałem problemów z
    polskimi kartami debetowymi i kredytowymi w Niemczech.

    > A to musisz doczytac w cenniku tez banku. Zapewne tak.

    Zwykle bezprowizyjne. Polskie zresztą też - bez prowizji wypłacałem z
    Euronetu kartą kantoru Aliora (czy T-Mobile jeszcze wtedy). Trzeba tylko
    oczywiście uważąć na propozycję przeliczenia wypłaty na złotówki przez
    bankomat :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2021-03-10 11:48:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mirek Ptak.
    On 10.03.2021 11:04 you wrote:

    pl...
    > Może gdzieś na głębokiej prowincji. Od kilku lat nie miałem
    > problemów z polskimi kartami debetowymi i kredytowymi w Niemczech.

    A w dystrybutorach LPG już da się płacić jakąś cywilizowaną kartą?
    Bo kilka lat temu to albo jakimiś prapaidowymi wynalazkami albo już
    nowocześnie ogólnonarodową EC-Karte.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2021-03-10 13:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .
    On 10.03.2021 09:23, J.F. wrote:

    >Może gdzieś na głębokiej prowincji. Od kilku lat nie miałem problemów
    >z polskimi kartami debetowymi i kredytowymi w Niemczech.

    Ja tam kilka lat temu mialem. Juz za nowych czasow, gdzie coraz wiecej
    sklepow karty przyjmuje ... a tu sklep nowoczesny, karty przyjmuje od
    dawna, tylko czemu nie przechodzi ... a bo to Visa, a my tylko te
    niemieckie ...
    A ze "karty przyjmuja", to nie ma nacisku, aby ulepszac szybko :)

    J.

  • 6. Data: 2021-03-11 14:29:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 10.03.2021 11:48, Pete wrote:

    > A w dystrybutorach LPG już da się płacić jakąś cywilizowaną kartą?
    > Bo kilka lat temu to albo jakimiś prapaidowymi wynalazkami albo już
    > nowocześnie ogólnonarodową EC-Karte.

    Nie tankowałem gazu, ale za diesla dało się płacić nawet Amexem :) - no
    tam gdzie się nie dało to się dało Visą Credit Citka (miałem zwracane z
    firmy po ich kursie, więc się nie martwiłem złym przelicznikiem ;) ).

    Pozdrawiam - Mirek

  • 7. Data: 2021-03-11 14:34:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 10.03.2021 13:35, J.F. wrote:

> [...]
    > niemieckie ...
    > A ze "karty przyjmuja", to nie ma nacisku, aby ulepszac szybko :)

    Tak jak napisałem wyżej - jedyny problem *czasami* to był z Amexem.
    Każdą inną kartę mi przyjmowali w sklepach i knajpach - Wuppertal,
    Bietigheim-Bissingen, Baden-Baden, Drezno (wybór po różnych regionach
    gdzie bywałem :) ).
    Płaciłem głównie kartami kantoru Aliora, T-Mobile walutowe i ostatnio
    Visą Debit GetIn. Zdarzało się tez kredytówkami Citka - Visa BP i World.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 8. Data: 2021-03-11 15:04:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .
    On 10.03.2021 13:35, J.F. wrote:

> [...]
    >Każdą inną kartę mi przyjmowali w sklepach i knajpach - Wuppertal,
    >Bietigheim-Bissingen, Baden-Baden, Drezno (wybór po różnych regionach

    W knajpach ... knajpy, hotele - nastawione na turystow.

    Zwykle sklepy sa ciekawe - np Aldi czy Lidl to od kiedy karty
    przyjmuja? :-)
    Ale wlasnie - poniewaz od niedawna, to wszystkie karty.

    Wyjasnienie dla niezorientowanych:
    Dawno, dawno temu, za 7 gorami ... byly spore prowizje od platnosci
    kartą.
    2-3%.
    Placil sprzedawca, choc w niektorych krajach placil klient.

    I Niemcy sie zbuntowali - nie beda przyjmowac kart.
    A poniewaz karta to jednak fajna rzecz, to zrobili wlasne lokalne
    wynalazki i EC, gdzie prowizja byla mniejsza.

    Oczywiscie niektorzy przyjmowali wiecej kart - np stacje benzynowe czy
    knajpy.

    A Polska, biedny kraj ... i jakos bez problemu placilismy :-(

    Pare lat temu Unia odgornie obciela te prowizje do ulamka procenta, to
    powod fundamentalny znikl, to i akceptacja juz powszechna.

    J.

  • 9. Data: 2021-03-11 23:48:21
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.03.11 o 15:04, J.F. pisze:

    > Pare lat temu Unia odgornie obciela te prowizje do ulamka procenta, to
    > powod fundamentalny znikl, to i akceptacja juz powszechna.
    >
    > J.

    A miałeś konto z niemieckiego banku z niemiecką kartą ?
    na przykład:
    https://www.vr.de/privatkunden/unsere-produkte/was-i
    st-eine-kreditkarte/basiccard.html

    Jak prowizje przy płaceniu tą kartą na terenie Niemiec ?

  • 10. Data: 2021-03-11 23:52:39
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.03.10 o 11:04, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > Euronetu kartą kantoru Aliora (czy T-Mobile jeszcze wtedy). Trzeba tylko
    > oczywiście uważąć na propozycję przeliczenia wypłaty na złotówki przez

    Tu:
    https://www.vr.de/privatkunden/unsere-produkte/was-i
    st-eine-kreditkarte/basiccard.html
    regionalizacja

    a tu:
    https://www.postbank.de/privatkunden/produkte/konten
    -karten/girokonten.html
    trudne warunki do spełnienia, aby konto i karta była za darmo

    Może ktoś zna niemiecki bank gdzie na terenie niemiec konto za darmo i
    karta za darmo