    From: "valet" <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Date: Wed, 16 Apr 2003 02:28:22 +0200

    sprzedawczyni nie przyjęła VE, twierdząc, że przyjmują tylko karty wypukłe
    :) Gość się pieklił, bo musiał biec do ATM, ale i tak nic nie zdziałał.
    > Nie

    > To był jego błąd. Po prostu należało się zwinąć zostawiając towar na
    ladzie.
    > To bardziej przemawia do sprzedawcy niż pieklenie się.

    Masz rację, sam bym tak zrobił. Zupełnie nie rozumiem jak można nie przyjąć
    karty od klienta tylko dlatego, że sprzedwcy wydaje sie ona mało prestiżowa
    lub też ma jakieś inne fobie np. zbyt mała kwota lub nie lubi autoryzacji
    (koszty). Przecież nie każda transakcja musi być zyskowna, by
    przedsięwzięcie per saldo było dochodowe. Takie postępowanie tylko odstrasza
    klientów. Ponadto powszechnie wiadomo, że zdecydowana ilość kart na polskim
    rynku to właśnie płaskie debetówki. Mając powyższe na uwadze - postępowanie
    firm, które zdecydowały się na obsługę kart a potem "wydziwiają" należy
    uznać za nieroztropne.

    Co do przykładu który podałem - żeby było jasne - ja nie utożsamiam się z
    tym sprzedawcą, po prostu tak się może zdarzyć i wtedy po prostu (jeśli nie
    masz ochoty na zabawę w Don Kichota lub szukanie konkurencyjnego sklepu -
    zwłaszcza na zagranicznym urlopie) wygodniej mieć klasyczną kartę
    embosowaną.

    Pozdrawiam
    Piotrek