  • 11. Data: 2014-02-09 20:17:22
    Temat: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-09 19:18, gral pisze:

    > czyli podsumowując, jeśli płacimy inną walutą niż waluta konta to
    > używajmy tylko karty USD, bo inaczej przeliczniki będą kosmiczne :)

    ERROR
    JEŚLI PŁACIMY WALUTĄ INNĄ NIŻ EUR czy GBP, to i owszem...
    Jeśli płacimy w EUR to tylko kartą do konta w EUR.
    Dla GBP analogicznie.

    Sławek

  • 12. Data: 2014-02-09 20:33:44
    Od: gral <n...@e...pl>

    Slavekk napisał(a):

    > ERROR
    > JEŚLI PŁACIMY WALUTĄ INNĄ NIŻ EUR czy GBP, to i owszem...
    > Jeśli płacimy w EUR to tylko kartą do konta w EUR.
    > Dla GBP analogicznie.

    a to by już trzeba sprawdzić, może się okazać, że tyle samo PLN
    kosztowałoby kupienie 100 EUR w kantorze co kupienie tylu USD, ile
    zejdzie z konta USD po transakcji na 100 EUR :)

  • 13. Data: 2014-02-09 22:39:58
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, February 9, 2014 8:15:10 PM UTC+1, Slavekk wrote:
    > Komu nie chodzie temu nie chodzi...
    > Specjalnie nie wyciąłem cytatów byś mógł przeczytać zdanie zaczynające
    > się od "Glownie mnie interesuje"...
    > Stiwiemu ewidentnie CHODZI o transakcje w USD dla KONTA w EUR.
    > I dlatego się wytrąciłem bo IMO xbartx nie ma racji i takie transakcje
    > są niekorzystnie przeliczane.
    >
    > Sławek

    Dzieki, czyli wyglada na to ze jak Citi wypadlo z gry od biezacego roku, nie ma juz
    zadnego banku ktory oferowalby rachunek w EUR z karta dla ktorej transakcje w
    walutach GBP/USD przeliczane by byly bezposrednio po kursach MC...

    Stiwi

  • 14. Data: 2014-02-10 21:50:54
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-09 20:33, gral pisze:

    > a to by już trzeba sprawdzić, może się okazać, że tyle samo PLN
    > kosztowałoby kupienie 100 EUR w kantorze co kupienie tylu USD, ile
    > zejdzie z konta USD po transakcji na 100 EUR :)

    Wystarczy porównać spread w Alior Banku i Alior Kantorze by wiedzieć, że
    nie możesz mieć racji.

    Sławek

  • 15. Data: 2014-02-10 22:24:21
    Od: gral <n...@e...pl>

    Slavekk napisał(a):

    > Wystarczy porównać spread w Alior Banku i Alior Kantorze by wiedzieć, że
    > nie możesz mieć racji.

    Slusznie, zapomnialem, ze w tej sytuacji użyty będzie kurs Banku, nie
    Kantoru.
    A tak w ogóle, to Alior prędzej czy później (raczej prędzej) zepsuje
    ofertę Kantoru - to pewne jak w... banku :)
    Pamięta ktoś ile już działa Kantor? Aliory zwykle po ok. roku zaczynają
    świrować :)

  • 16. Data: 2014-02-11 17:21:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 09.02.2014 20:15, Slavekk pisze:

    > Stiwiemu ewidentnie CHODZI o transakcje w USD dla KONTA w EUR.
    > I dlatego się wytrąciłem bo IMO xbartx nie ma racji i takie transakcje
    > są niekorzystnie przeliczane.

    Stiwi pytał o kantor Aliora no to mu napisałem wyraźnie jaka ich karta i
    do jakiego konta się nadaje. Zawsze Stiwi może wymienić EUR (nie wiem,
    strzelam, zarabia w EUR) na USD i tak płacić - większej różnicy to
    raczej nie robi.

    Xenocide

  • 17. Data: 2014-02-11 17:47:01
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-11 17:21, xbartx pisze:

> [...]
    > do jakiego konta się nadaje. Zawsze Stiwi może wymienić EUR (nie wiem,
    > strzelam, zarabia w EUR) na USD i tak płacić - większej różnicy to

    No właśnie napisałeś wyraźnie ale nie nie napisałeś prawdy ;)
    Mając kartę w EUR masz transakcje wykonane w USD przeliczane po kursie
    BANKU (a nie MC) na PLN a następnie po kursie BANKU z PLN na EUR.

    Sławek

  • 18. Data: 2014-02-12 22:29:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 11.02.2014 17:47, Slavekk pisze:

    > No właśnie napisałeś wyraźnie ale nie nie napisałeś prawdy ;)
    > Mając kartę w EUR masz transakcje wykonane w USD przeliczane po kursie
    > BANKU (a nie MC) na PLN a następnie po kursie BANKU z PLN na EUR.

    Hmmm przecież od początku pisałem tylko i wyłącznie o karcie USD, więc
    może zacytuj konkretnie gdzie napisałem to co sugerujesz powyżej?

    Xenocide

  • 19. Data: 2014-02-13 17:23:28
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-12 22:29, xbartx pisze:

    > Hmmm przecież od początku pisałem tylko i wyłącznie o karcie USD, więc
    > może zacytuj konkretnie gdzie napisałem to co sugerujesz powyżej?

    1. Pisałeś co pisałeś bo odpowiadałeś nie na temat - pytek pytał o
    operacje w USD kartą EURową a ty mu o operacjach w EUR kartą dolarową ;)

    2. Ciągle do ciebie nie dociera, że w tą stronę co ty powiedziałeś też
    nie działa tak jak powiedziałeś. Kluczem jest tu zawarte w regulaminie
    karty określenie "pozostałe waluty". Pozostałe, inne niż USD/EUR/GBP.
    Dla "pozostałych" przeliczenie faktycznie wygląda tak: HUF->USD po
    kursie MC, albo CZK->USD, czy BGN->USD
    Przeliczenia pomiędzy walutami EUR/USD/GBP odbywają się po kursie BANKU
    przez PLN - np. EUR->PLN->USD, a nie jak ty sugerujesz tekstem
    "Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC" -
    bezpośrednio po kursie MC.

    Sławek

  • 20. Data: 2014-02-13 23:04:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 13.02.2014 17:23, Slavekk pisze:

    > 1. Pisałeś co pisałeś bo odpowiadałeś nie na temat - pytek pytał o
    > operacje w USD kartą EURową a ty mu o operacjach w EUR kartą dolarową ;)

    "Niestety ale chyba moj ulubiony Citi dla transakcji zagranicznych z
    karta do rachunku walutowego, cos namieszal w nowym roku."

    > 2. Ciągle do ciebie nie dociera, (...)

    Dla logicznym jest, że skoro mogę mieć konto/kartę w EUR/USD/GBP to nie
    będę przecież kombinował i płacił USD w GPB, GBP w EUR etc a jeżeli,
    robi się transakcję, raz na ruski rok to w ogóle można pierwszą lepszą
    kartą z brzegu zapłacić i się nie zastanawiać, bo szkoda czasu.

    Xenocide