    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ujemny zysk daje premię zagranicznym zarządom banków
    Date: Wed, 31 Aug 2016 02:27:44 +0200

    "J.F." 57c5cd20$0$12557$6...@n...neostrada.pl

    > No, po czesci na pewno tak, z drugiej strony - oni ci reklamuja kredyt 5%, a
    drobnym druczkiem RRSO 30%.
    > A samo to 30 % zakrawa juz na kradziez w bialy dzien.

    Auchan: 0 w reklamach i IMO 0 naprawdę.
    Mille: jw.
    Kredytówki różne: jw.
    EuroAGD: BARDZO WYRAŹNIE mówią, że raty nie są bezpłatne.

    > Oni ci powiedza, ze spread musi byc i bedzie rynkowy, bo inaczej nikt w banku nie
    wymieni, a potem zrobia osobny kurs na kredyty.

    > Oni ci "darmowe konto", a potem sie okazuje, ze za karte trzeba placic.

    Konto to nie jest karta.

    > Taka tam - uczciwosc ograniczona :-)

    IMO trzeba znać ich język. Oni mi mówią: ,,konto za free'' i śmieją się.
    Pytam: ,,Co w tym śmiesznego?''. Pada odpowiedź: ,,Karta kosztuje i jest
    obowiązkowa''... Gdy nie zapytam o powód śmiechu, niemal chwycą mnie za
    rękę i powtórzą tak, abym zrozumiał: ,,KONTO za free''...

    A gdy powiedzą: ,,obowiązkowa'', ja zaśmieję się i (; merytorycznie ;)
    poprawię na (; język fachowy ;) -- ,,obligatoryjna?'' co skwitują
    śmiechem: ,,tak, obligatoryjna''...

    -=-

    Mnie banki rzadko oszukują, ale i ja -- nie oszukuję banków.
    Ściąłem się kilka razy z różnymi bankami, ale wyszliśmy z tych
    potyczek jako przyjaciele, nie jako wrogowie...

    Potyczka z PKO bp ustawiła mnie na pewnym (stuprocentowym)
    strzale... Wycelowałem, pokazałem pazury, ale nie strzeliłem
    zbyt mocno -- ledwo drasnąłem... Po latach PKO stanął w mojej
    obronie -- dzięki czemu przeżyłem. Tanio wówczas sprzedałem
    swoją skórę, ale przeżyłem. Bank po prostu stanął w mojej
    obronie, nie wdając się w szczegóły zawieranego kontraktu,
    który do dziś (po ponad piętnastu latach) nie uległ wpływom
    czasu...

    Może tutaj tkwi problem -- ja, mogąc dowalić z całych sił,
    pastwiąc się nad przeciwnikiem, zadowoliłem się lekkim,
    bezbolesnym muśnięciem, czym zyskałem sobie sympatię
    przeciwnika, który zamienił się wówczas w przyjaciela...

    Podobnie postąpiłem z innymi osobami i ludźmi -- mądrzy
    przeciwnicy zamienili się w moich przyjaciół. Głupcy
    uznali moją słabość i pokaleczyli się ,,we własnym
    zakresie''.

    -=-

    Ponoć drapieżniki nie czynią sobie krzywdy nawet w ,,śmiertelnych''
    walkach, podczas gdy trawożercy ;) potrafią zadziobać się na śmierć,
    walcząc: ,,o msze, o odpusty, o świętych, o nadania i o sakramenty,
    o szalbierstwa czy nadużycia i wieczny spór o sens życia''..

    -=-

    Ktoś zapytał mnie, o co chodzi w zadawaniu przez kochanków
    sobie nawzajem śmiertelnych ciosów...

    Nawet ponoć z tego powodu ,,zakochał się'' w rasowej bokserce... ;)
    [czym wywołał ubaw i mój, i innych ,,drapieżników'']

    Po jakimś czasie zrozumiał -- nie chodzi o zadawanie ran śmiertelnych
    czy innych, ale o okazanie zaufania... O wyczucie sytuacji, o dotknięcie
    śmierci, czyli czegoś/zjawiska realnego, motywującego do życia...

    mogę cię zabić, lecz nie zabijam, co znaczy, ze nie chcę cię zabić

    Nie tylko ja budzę się do życia dopiero w obecności śmierci...
    Zjawiska nieodwracalnego, lecz mimo swej nieodwracalności,
    wpisanego w nasze życie...

    -=-

    Może podobnie jest z bankiem? Bank nie dąży do okaleczania (osłabiania)
    ,,przeciwnika'', lecz do słusznej obrony swojego jestestwa w sytuacji,
    gdy ów bank jest atakowany?... Zachowuje sobie możliwości obrony poprzez
    atak, lecz nie nadużywa tej możliwości... Korzysta z niej dopiero
    w ostateczności, gdy staje oko w oko z durnowatym trawożercą?...

    -=-

    Bankom zawdzięczam przeżycie w sytuacji, gdy rzymski Kościół nakapał
    ,,miłowanie'' mnie... Gdy przyjaciele wymiękli -- banki mi dopomogły...
    Ja zaś uratowałem z pożogi to, co istotne, czyli swoje życie choć
    bezpowrotnie straciłem zdrowie...

    -=-

    Lubię i banki, i hipermarkety.
    Nikomu nie narzucam swoich wyborów, ale i nie zamierzam ulęgać cudzym gustom...
    Banki i hipermarkety karmią mnie i dobrze mnie traktują -- więc je lubię.

    nikomu nie nakazuje miłości do banków, ale swojej postawy nie zmienię tylko
    dlatego, że jest ,,stosowny klimat''.

    -=-

    Komornik (rzekomo dla dobra Czarneckiego) zajął kobiecinie
    konto niesłusznie -- Czarnecki forsę zwrócił, nie tłukąc
    się z komornikiem, nie dochodząc swego, nie tracąc czasu,
    nie marnując kobicie życia, nie zabijając tejże kobiety...

    Czarnecki mógł nic nie robić -- nie musiał nawet okazywać hipokryzji...
    Ale wolał pieniądze zwrócić.

    Ja banki raczej ;) znam od tej strony -- dobrej.

    O tym, że banki dały nam zarobić masę forsy, nie muszę chyba przypominać.

    Cieniem kładzie się tutaj postawa BZWBKKBSg:

    http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    oraz postawa PeKaO sprzed lat...