    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    Date: Wed, 17 Jan 2018 11:30:31 +0100

    W dniu 2018-01-17 o 11:01, s...@g...com pisze:
    > Heja.
    > Zapytam tutaj ponieważ grupa o ubezpieczeniach jest niedziałająca a tu zagląda
    troche luzi którzy moga coś wiedzieć na ten temat.

    > Jak wygląda ubezpieczenie a później ewentualne likwidowanie szkody w lokalu w
    którym sie nie mieszka?

    > Bylem pytac o to w PZU i Pani mi opowiedziala ze jak nie mieszkam to nie moge
    ubezpieczyc a nawet jak ubezpiecze to tylko "pożarówka" bo za sprzęty odszkodowania
    nie dostane bo tam ubezpieczony nie mieszka.

    Akurat przerabiałem temat ubezpieczenia niezamieszkanego mieszkania w
    PZU. Kiedyś (kilka lat temu) był warunek w OWU, że mieszkanie musi być
    zamieszkałe (chyba ponad 30 dni bez lokatora to już mieszkanie
    niezamieszkałe).

    Od paru lat tego zapisu już nie ma i można ubezpieczyć mieszkanie
    niezamieszkałe.

    Druga sprawa - co się ubezpiecza - jeśli ty jesteś ubezpieczonym, to
    ubezpieczone są twoje rzeczy. Mury i stałe elementy są pewnie twoje, ale
    jeśli wynajmujesz, to ruchomości mogą być najemcy, wówczas to on sobie
    je musi ubezpieczyć (albo ty, ale na jego rachunek).

    Jak chcesz, to napisz mi na priva, to dam ci maila do mojego agenta.

    > Troche mnie to zdziwiło bo przecież zameldowanie nie powinno byc wymagane w takim
    wypadku.

    Bo nie jest.

    > Wynajmowane lokale mozna ubezpieczyc, firme w której sie nie mieszka też.

    Można.

    > Np. dom po babci stojący niezamieszkały z jakimis sprzętami w środku na okoliczność
    dewastacji przez bande nastolatków itp?

    Pani albo ma nieaktualne informacje, albo jest zbyt asekuracyjna.

    --
    Liwiusz