    From: "z2872" <2...@...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Date: Wed, 10 Aug 2005 09:27:12 +0200

    > Moja opinia: jak malo trzeba wiedziec o ekonomii zeby wpasc na pomysl iz
    > taki ruch ma charakter prokonsumencki? Przeciez cena pieniadza dla
    > konsumenta odzwierciedla poziom ryzyka jaki bank ponosi w zwiazku z jego
    > udzieleniem. Jezeli ustawodawca ogranicza cene tym samym ogranicza rowniez
    > dopuszczalny dla banku poziom ryzyka. Efekt jest taki ze te grupy
    > podwyzszonego ryzyka (czytaj: potrzebujacy) zostaja "odcieci" od kredytu.
    > Nie ma zmiluj...

    Moim zdaniem wybrano nie najlepsze rozwiązanie.
    Bardziej stawiałbym na edukacje albo na jakieś zapisy o karach za nie jasne
    poinformowanie klienta.
    Mam średnie wykształcenie i na prawdę nie jest mi łatwo połapac się w tych
    wszystkich dodatkowych kosztach, kruczkach i ukrytych zapisach. (Banki
    strasznie lubią to tak zagmatwać)

    Jak dla mnie taki 30-40% kredyt to jest po prostu złodziejstwo lub jak kto
    woli wykorzystywanie trudnej sytuacji finansowej klienta i jego
    nieświadomości.
    Jeśli lokaty są na kilka procent to takie wysokie odsetki chyba nie są
    sytuacją normalną.
    Wiem, że ograniczenie wolnego rynku nie jest dobre ale taka sytuacja jest
    dla mnie chora.

    PS. Ech!! Gdybym miał bank.

    zch