  • Data: 2005-08-10 16:30:25
    Temat: Re: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "r3d3" <r...@g...pl> writes:

    > Moja opinia: jak malo trzeba wiedziec o ekonomii zeby wpasc na pomysl iz
    > taki ruch ma charakter prokonsumencki?

    To nie jest takie oczywiste. Generalnie zgadzam sie ze ustawa jest bez
    sensu, przeczy wolnosci zawierania umow i np. dzialalnosci gospodarczej,
    oraz w dziwny sposob uzaleznia tresc umow od wskaznikow ustalanych
    przez inna firme.

    Natomiast z drugiej strony niektorzy (wiekszosc?) ludzie sa tak krancowo
    naiwni, ze taka zla ustawa moze im uratowac dupe - bo normalnie poszliby
    po pozyczke, liczac metoda: 1200 zl "kredytu" = 180 zl odsetkek platnych
    z gory + 12 rat po 100 zl co miesiac -> oprocentowanie 15% rocznie

    > Przeciez cena pieniadza dla
    > konsumenta odzwierciedla poziom ryzyka jaki bank ponosi w zwiazku z jego
    > udzieleniem.

    Nie, nie powinna byc tylko od niego nizsza. Ale moze byc wyzsza, dla
    naiwnych.
    --
    Krzysztof Halasa