  • Data: 2005-08-15 18:15:23
    Temat: Re: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    majcher napisał(a) w wiadomości: ...
    >-wprowadzenie wysokich prowizji za wpłatę rat na konto banki lub firmy
    >udzielającej pozyczki

    Jeżeli nie prowizja od wpłaty to za prowadzenie specjalnego rachunku
    w tym banku dla chcącego otrzymać kredyt. Poza tym rachunek ten miałby
    zbliżoną do normalnego funkcjonalność aby nie był wyłącznie do spłaty
    kredytu.

    >pomysłodawcą owej ustawy była Pani Aldona Michalak mgr inż. Szkoła >Główna
    Gospodarstwa Wiejskiego, Wydział Rolny
    > http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel4/244.htm

    No ale co można zrobic? Za stanowienie głupiego prawa nie ma kary...
    Właśnie na TVN program "Portfel" wypowiedź pewnej specjalistki od
    kredytów. Nie wiem skąd wzięła dane, wg niej:
    M. in. Niemczech też jest "antylichwa". Ale za to banki po 3 mies.
    niespłacania mogą od razu wejść (skutecznie) na pensję i inne rachunki.
    W Polsce odmowę udzielenia kredytu dostaje ok. 4% klientów (?) a w
    Niemczech z powodu antylichwy ok. 12%.

    Arek