  • Data: 2005-08-09 20:02:11
    Temat: Re: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Od: "r3d3" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witold <w...@w...pl> napisał(a):

    > Prezydent podpisal tzw. ustawe antylichwiarska.
    > Jak wiadomo ustawa ta ogranicza oprocentowanie
    > kredytow do 26 % oraz do 5% oplat manipulacyjnych.

    no i to jest najdziwiniejsze bo niby mowimy tu o oprocentowaniu rzeczywistym
    ale przeciez wliczane sa do tej wartosci juz wszelkie oplaty i prowizje
    zwiazane z kredytem. To po co teraz pisza ze najwyzej 5% oplat? Nie
    rozumiem...

    > W zwiazku z tym mam pytanie? Gdzie tkwi haczyk?
    > Czy faktycznie wyglada to w ten sposob?
    > Jakos nie moge uwierzyc, ze banki pozwola
    > sobie na utrate tak znacznej kasy za kredyty
    > konsumenckie. Moze jest jakas tylna furtka?
    > Chetnie poczytam Wasze opinie na ten temat.

    Moja opinia: jak malo trzeba wiedziec o ekonomii zeby wpasc na pomysl iz
    taki ruch ma charakter prokonsumencki? Przeciez cena pieniadza dla
    konsumenta odzwierciedla poziom ryzyka jaki bank ponosi w zwiazku z jego
    udzieleniem. Jezeli ustawodawca ogranicza cene tym samym ogranicza rowniez
    dopuszczalny dla banku poziom ryzyka. Efekt jest taki ze te grupy
    podwyzszonego ryzyka (czytaj: potrzebujacy) zostaja "odcieci" od kredytu.
    Nie ma zmiluj...

    > Czy ta ustawa dotyczy takze Providenta?

    Nie! Dotyczy wszystkich tylko nie Providenta... Tak z szacunku dla
    Krolowej... :-)))))

    Pozdrawiam,
    r3d3