    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Tue, 13 Jun 2023 12:27:51 +0200

    W dniu 11.06.2023 o 20:55, Krzysztof Halasa pisze:
    > Trybun <M...@j...cb> writes:
    >
    > Ano.

    > No a co ja napisałem? "Ruski drenaż ZSRR" i utrzymywanie przyczółków?
    > Ale napisz jak się ten poziom miał do państw zachodnich, i dlaczego tak
    > było?

    Generalnie niższy poziom życia, ale za to bardziej wyrównany, nie było
    milionerów ale z drugiej strony nie rzucała się w oczy koszmarna nędza
    jak to bywało widoczne na zachodzie.

> [...]
    > Oraz że masło jest szkodliwe, dlatego lepiej jeść margarynę. Później
    > (albo wcześniej, nie pamiętam dokładnie) margaryna też zrobiła się
    > szkodliwa. Amerykanie stonkę zrzucali itd. itd.
    >
    > Dla porównania zwykły pracownik ze Szkocji za miesięczną wypłatę mógł
    > przyjechać (tzn. oczywiście przylecieć) na kolejny miesiąc do Polski,
    > i miał tu wszystko, co mu przyszło do głowy.
    >
    > Zobacz co się stało po wyjściu Polski z ruskiego systemu, gdy
    > przestaliśmy utrzymywać m.in. przemysł zbrojeniowy UW, oraz ruskich
    > oligarchów, pożerających wszystko, czego nie zjadły zbrojenia.

    To dzisiejsza propaganda fałszywie snuje opowieści o półkach na których
    był tylko ocet. Pytanie - po co to robi skoro jest tu tak DOBRZE?
    Twierdzisz że jankeska dywersja wobec ówczesnego państwa polskiego to
    propagandowy mit?
    I o czym to wszystko świadczy, chyba pamiętasz jak Balcerowicz za wziął
    za ryj solidarnych? Druga sprawa, spokojnie mogliśmy przestać wydawać
    kasę na obronę. Jankes dostał to o co walczył latami za czapkę śliwek.
    Co do tego Szkota, a czy tam gdzie mieszkał też na wszystko go było
    stać, pominę już tu sprawę tego że wyspy brytyjskie to wtedy były
    stolicą sporego jeszcze imperium. Na Polaka nie miał kto robić.

    > ZSRR finansował "ruchy wyzwoleńcze" na całym świecie (i w dalszym ciągu
    > finansuje, zresztą podobnie jak np. USA finansuje odwrotną opozycję
    > w różnych miejscach). Z tą "chwałą" to ja bym się wstrzymał, ale
    > oczywiście z Kremla na pewno wyglądało to inaczej.

    Jeżeli nie jesteś za podbojami imperialnymi i dominacją nad innymi
    krajami to powinieneś widzieć politykę ZSRR wobec ówczesnej Afryki na plus.

    > No pewnie, w praktyce okupował np. Polskę i inne kraje europejskie, oraz
    > planował uderzyć konwencjonalnie i np. nuklearnie w pozostałe, z czym
    > się zresztą wcale nie krył. Te ostatnie groźby zresztą ostatnio się
    > nasiliły.

    Co to znaczy "okupował"? Tzw strefy wpływów to efekt porozumienia.
    Jesteś w stanie wskazać choć jeden przykład na to czego choćby ten
    propagandowy Duńczyk miał się bać ZSRR?  "Plany zdobywania Danii" to
    jeden z najbardziej głupkowatych sloganów. Stawiam znak równości z
    "tylko octem na półkach".

    > Posłuchaj wypowiedzi np. niejakiego Miedwiediewa, albo Ławrowa.
    > Grożenie wszystkim po kolei atakiem nuklearnym nie jest agresywne?
    > Agresję na Ukrainę też negujesz?

    Dziwisz się że drażniąc psa on zaczyna szczekać?
    Ależ skąd! Kijowski Majdan to fakt niezaprzeczalny.

    > Nie pisałem o ruskich rakietach, bo to była sprawa wtórna (albo
    > i późniejsza), tylko w ogóle o finansowaniu "rewolucji robotniczych",
    > gdzie tylko się dało, a następnie o tworzeniu marionetkowych rządów
    > w takich państwach. To było znacznie wcześniej i żadne inne państwo od
    > dawna niczego podobnego nie robiło - tylko ZSRR (i jego następca Rosja).

    Próbujemy wykazać i udowodnić kto był i jest agresywny i bardziej
    zaborczy, Rosja czy Zachód.

    > Tego typu uwagi zachowaj raczej dla siebie.

    A niby co w powyższym nie jest prawdą?