  • 1. Data: 2009-07-08 09:37:10
    Temat: UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Rząd Szwajcarski razem z bankiem UBS stwierdzili mniej więcej tyle, że użyją
    wszelkich dostępnych im środków aby nie przekazywać danych o przepływach na
    rachunkach obywateli USA do ich kraju (rząd USA uważa, że należą mu się
    jakieś podatki od posiadaczy tych rachunków).

    Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z terroryzmem?
    Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby nie okazało się to
    tylko zagraniem medialnym. :)

  • 2. Data: 2009-07-08 10:44:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    [...]

    > Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z
    > terroryzmem? Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby
    > nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

    Zaraz się pewnie okaże, ze Szwajcaria wspiera terroryzm.

    KJ

    --
    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 3. Data: 2009-07-08 12:28:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 11:37:10 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > terroryzmem? Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby
    > nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

    No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywiście Szwajcarzy mają aż takie
    tytanowe jaja ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-07-08 12:39:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywiście Szwajcarzy mają aż takie
    > tytanowe jaja ;)

    Zobaczymy. W CNBC powiedzieli, że rząd szwajcarski w skrajnym przypadku
    przejmie te dane od UBS (nie wiem w jaki sposób miałoby to wyglądać) i niech
    USA dyskutuje w sprawie tych danych z rządem a nie z UBS.

    Gdyby do tego doszło, szwajcarski rząd nie będzie sobie mógł pozwolić na
    przekazanie tych danych do naszego wspólnego obrońcy przez terrorystami, bo
    to by był koniec międzynarodowego zaufania do Szwajcarii (no chyba że
    wykorzystaliby to do giga-osłabienia CHF i dobrowolnego udania się na boczne
    tory :).

  • 5. Data: 2009-07-08 13:12:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:39:39 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > bo to by był koniec międzynarodowego zaufania do Szwajcarii (no chyba że
    > wykorzystaliby to do giga-osłabienia CHF i dobrowolnego udania się na

    Jeżeli postawią się i wygrają ze stanami, to chyba więcej na tym zyskają
    mentalnie oraz uznania, co niewątpliwie przełoży się na wyniki finansowe,
    niż jakby mieli pod rękę razem z kowbojami terrorystów tropić w pustym
    meczecie.

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-07-08 13:20:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > mentalnie oraz uznania, co niewątpliwie przełoży się na wyniki finansowe,
    > niż jakby mieli pod rękę razem z kowbojami terrorystów tropić w pustym

    Podobnie myślę. Jeszcze 10 lat temu byłoby nie do pomyślenia zlać żądania
    USA, ale teraz... teraz to okazja, a ryzyko niewielkie :)

  • 7. Data: 2009-07-08 13:32:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 15:20:19 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Podobnie myślę. Jeszcze 10 lat temu byłoby nie do pomyślenia zlać
    > żądania USA, ale teraz... teraz to okazja, a ryzyko niewielkie :)

    No to trzymamy kciuki za "małą" Szwajcarię ;)

    BTW to będzie Pani musiała sobie baner poprawić hłe hłe
    http://www.przekroj.pl/work/privateimages/formats/D/
    4347.jpg

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-07-08 14:16:38
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lip, 08:28, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywiście Szwajcarzy mają aż takie
    > tytanowe jaja ;)

    Troche pozno na takie pokazowki PO TYM kiedy JUZ przekazali dane
    czesci klientow rzadowi USA. Cos ten tytan musi byc podlego
    gatunku...

    Ale nie przecze, podniecanie sie rzekoma "neutralnoscia" Szwajcarii w
    mediach zamiast pogrzebem MJ jest mila zmiana tematyki. :D

  • 9. Data: 2009-07-08 15:31:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    bradley.st napisał(a) w wiadomości:
    <7...@j...go
    oglegroups.com>...

> [...]
    >
    >Ale nie przecze, podniecanie sie rzekoma "neutralnoscia" Szwajcarii w
    >mediach zamiast pogrzebem MJ jest mila zmiana tematyki. :D

    Tymczasem Lichtenstein już się USA po cichu podłożył. To było pretekstem
    do kradzieży przez BND (czy inną służbę RFN, okupującej obecnie terytorium
    niemieckie) informacji o kontach swoich (i nie tylko...) obywateli
    w tym księstwie. Oficjalny protest niewiele dał.

    http://fakty.interia.pl/swiat/news/rmf-niemiecki-ata
    k-na-liechtenstein-czyli-afery,1061792

    Bezczelność nie miała granic, gdyż niemieckie służby radośnie to obwieściły
    i proponowały innym państwom unijnym, że poddzielą się owocami tego przestępstwa.

    O ile pamiętam odmowa współpracy w ściganiu "przestępstw podatkowych" przez
    Lichtenstein opierała się na założeniu, że w księstwie dług wobec fiskusa jest
    zobowiązaniem cywilnym. Kodeks karny nie ma zastosowania. A ścigane może
    być to co jest również przestępstwem w księstwie.

    Czy naciski na takie kraje jak Szwajcaria to już akt terroryzmu państwowego?

    Arek

  • 10. Data: 2009-07-08 15:43:16
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Kamil Jońca pisze:
    > Zaraz się pewnie okaże, ze Szwajcaria wspiera terroryzm.

    Dlaczego masz jeszcze wątpliwości? Afganistan ma ważne położenie
    geopolityczne, co niezbicie dowodzi, że wspiera terroryzm. Saddam
    Hussein jako pierwszy zaczął sprzedawać ropę za euro, co niezbicie
    świadczy, że wspierał terroryzm. Iran jako jedyny uruchomił giełdę ropy
    rozliczaną w euro, więc wspiera terroryzm.

    Kobieta w spożywczym sprzedała mi nieświeże kartofle. Zaczynam
    podejrzewać, że wspiera terroryzm.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/