  • 51. Data: 2008-08-15 14:28:20
    Temat: Re: Tyle na temat paskow i pinow.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3hc9miebm.fsf@maximus.localdomain...

    > Podejrzewam ze na takich kartach sa zwykle niewielkie dostepne
    > srodki, moze to stad. Tak czy owak porownywanie bezpieczenstwa karty
    > bez procesora i z nim swiadczy o pewnej ulomnosci.
    > --

    Nie rozumiem... malo osob korzysta w overdraftow? Myslisz, ze wszyscy
    wykorzystuja je po granice mozliwosci?
    W czym gorsze jest karta z chipem potwierdzana PINem od karty wylacznie z
    paskiem potwierdzanej PINem?

    MK

  • 52. Data: 2008-08-15 15:51:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Sugerujesz ze karta hybrydowa to nie jest "karta z chipem"?

    Tu chyba nie chodzi o semantyke?

  • 53. Data: 2008-08-15 18:39:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Tu chyba nie chodzi o semantyke?

    Troche mnie zdziwiles, pytalem o roznice "karta zwykla" czy
    "z chipem", jasne jest chyba ze karty hybrydowe to nie sa "zwykle"
    ale wlasnie te "z chipem".

    Nie pisalem o kartach "tylko z chipem" bo takie nie istnieja.
    Wszystkie maja przynajmniej numer, to tez wystarczy do obciazenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2008-08-16 00:15:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Przepraszam, jak czytam ustawę to widzę, że to bank powinien udowodnić
    > coś przeciwnego.
    > A nie ma czegoś takiego jak domniemanie użycia pina.

    I dobrze czytasz.
    Tylko, że bank powołuje sie na regulamin, ze uzycie pinu zwalnia go od
    odpowiedzialnosci i pileczka jest po stronie klienta.
    A nie kazdego stac na to zeby isc do sadu.
    Banki przegrywaja, ale co z tego, skoro dalej robią swoje

  • 55. Data: 2008-08-17 22:37:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote
    > Ale co, że wydał w sklepie cykiernioczo-monopolowym 15k i podał PIN czyli
    > znaczy, że jest ok?

    Nikt tych pieniędzy nie musiał wydawać w tym sklepie, tam tylko skopiowali
    paski i podpatrzyli PINy. Mając to mogli sobie robić transakcje w dowolnym
    punkcie.

  • 56. Data: 2008-08-17 22:40:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote
    > Ktos pisal, ze widzial za granica pinpady w pelni obudowane, do ktorych
    > wsuwalo sie dlon

    Ciekawe jak "właściciel" dłoni widzi które klawisze naciska ;) ?

  • 57. Data: 2008-08-18 05:41:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Sie, 00:40, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote

    > Ciekawe jak "właściciel" dłoni widzi które klawisze naciska ;)  ?

    Wloz dlon do rury o srednicy tak z 15 cm, glebokiej na 20, z
    polozonym w niej kalkulatorem i powinienes miec w miare wierna
    symulacje, co mozesz ty widziec i co moze zobaczyc otoczenie.

  • 58. Data: 2008-08-18 08:11:15
    Od: k...@o...pl

    On 16 Sie, 02:15, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Tylko, że bank powołuje sie na regulamin, ze uzycie pinu zwalnia go od
    > odpowiedzialnosci i pileczka jest po stronie klienta.
    Jednym z banków "krytykowanych" za chip + pin jest BZWBK. Nie ma
    czegoś takiego w ich regulaminie chyba, że piszą
    to niewidzialnym tuszem albo mają jakiś tajny aneks do regulaminu.
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/regulamin_kart.
    pdf

  • 59. Data: 2008-08-18 08:20:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 18 Aug 2008 01:11:15 -0700, kl1 napisał(a):

    > Jednym z banków "krytykowanych" za chip + pin jest BZWBK. Nie ma czegoś
    > takiego w ich regulaminie chyba, że piszą to niewidzialnym tuszem albo
    > mają jakiś tajny aneks do regulaminu.

    Nie muszą pisać w regulaminie, to wynika z ustawy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 60. Data: 2008-08-18 08:53:40
    Od: k...@o...pl

    On 18 Sie, 10:20, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Nie muszą pisać w regulaminie, to wynika z ustawy.
    zaraz zaraz bo sie pogubiłem...
    "

    Potem witek napisał:
    "dobrze czytasz.
    Tylko, że bank powołuje sie na regulamin, ze uzycie pinu zwalnia go od
    odpowiedzialnosci i pileczka jest po stronie klienta. "

    Więc ja dodałem, że w regulaminie nie ma czegoś takiego.

    Ostatecznie tego zapisu, że użycie pinu zwalnia bank/sklep/
    (kogokolwiek innego niż użytkownik karty)
    masz szukać w regulaminach czy w ustawie?