eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJakie bank żeby mieć "wirtualną kartę KREDYTOWĄ" (wypukłą) za darmo? › Re: Trochę o rodzajach kart (uwaga! dla niektórych może być nudne i męczące!)
    From: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Trochę o rodzajach kart (uwaga! dla niektórych może być nudne i
    męczące!)
    Date: Thu, 02 Jun 2005 16:36:58 +0200

    2005-06-02 15:35- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    m23m, gdy pisał(a):
    [...]
    Bardzo pożyteczna robota!
    Będzie się na co powoływać, co jest tym bardziej cenne. że od tygodnia
    trwa tutaj nieustający Dzień Dziecka (pijanego, we mgle).
    Jedyne co mi do głowy przyszło, to że jeszcze można podzielić karty
    charge. Na takie, które niewiele się różnią od debetowych i związane są
    z kontem w banku (nie znam polskich przypadków, ale mam taką skądinąd) i
    takie, które bliższe są kredytowym, nie wymagają konta i działają
    samodzielnie (Amex).
    Te pierwsze, w określonym terminie, zwykle raz na miesiąc same się
    rozliczają, korzystając z zasobów konta. Moja ma jeszcze taki ficzer, że
    gotówkę ściąga sobie od razu (w tym zakresie niczym się nie różniąc od
    debetowej). Brak niezbędnych środków na koncie powoduje niedozwolonym
    debetem
    Te drugie, mają zwykle określony grace period, a tym tylko różnią się od
    kredytowych, że trzeba spłacić całość obciążeń. Niespłacenie skutkuje
    obciążeniem karnymi odsetkami za zwłokę.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****