eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJakie bank żeby mieć "wirtualną kartę KREDYTOWĄ" (wypukłą) za darmo? › Re: Trochę o rodzajach kart (uwaga! dla niektórych może być nudne i męczące!)
  • Data: 2005-06-02 15:00:58
    Temat: Re: Trochę o rodzajach kart (uwaga! dla niektórych może być nudne i męczące!)
    Od: "m23m" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo pożyteczna robota!

    Dzięki! :-)

    > Jedyne co mi do głowy przyszło, to że jeszcze można podzielić karty
    > charge. Na takie, które niewiele się różnią od debetowych i związane są
    > z kontem w banku (nie znam polskich przypadków, ale mam taką skądinąd) i
    > takie, które bliższe są kredytowym,  nie wymagają konta i działają
    > samodzielnie (Amex).

    W sumie słuszny postulat. Tylko czy ci dyskutanci spod znaku Nieustającego
    Dnia Dziecka we Mgle zrozumieją takie niuanse?

    > Te pierwsze, w określonym terminie, zwykle raz na miesiąc same się
    > rozliczają, korzystając z zasobów konta. Moja ma jeszcze taki ficzer, że
    > gotówkę ściąga sobie od razu (w tym zakresie niczym się nie różniąc od
    > debetowej). Brak niezbędnych środków na koncie powoduje niedozwolonym
    > debetem

    Rozliczenie raz w miesiącu i ściągnięcie środków z konta (niezależnie od tego
    czy one tam są, czy też nie) jest typowe dla kart charge Pekao S.A. (VISA
    Concerto, Eurokarta i karta Pekao/Shell).

    > Te drugie, mają zwykle określony grace period, a tym tylko różnią się od
    > kredytowych, że trzeba spłacić całość obciążeń. Niespłacenie skutkuje
    > obciążeniem karnymi odsetkami za zwłokę.

    Co do grace periodu - czy ja wiem... AmEx podaje, że zadłużenie należy spłacić
    niezwłocznie po otrzymaniu wyciągu. Tyle, że odsetki pobierają dopiero po 14
    dniach...

    m23m