  • 21. Data: 2004-05-21 17:45:20
    Temat: Re: Token precz?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL> wrote:

    > Może mało precyzyjnie się wyraziłem: w tej chwili w BGŻ można sobie
    > wybrać: token (opłata za wydanie: 70zł za pierwszy, 100zł za każdy
    > następny) lub hasła (opłata: 0zł). Funkcjonalność haseł w zasadzie
    > taka sama, więc "skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać" ;-)

    Jeśli chodzi o mnie, to wolę token. Jakoś bezpieczniej się czuję wiedząc, że
    jest zabezpieczony PIN-em - mogę go bez strachu np. zostawić w biurze.

    Zaprawdę jednak powiadam Wam, komu przed wejściem zdrapek posiadaczem tokena
    stać się było dane, temu token zostawiony zostanie w spokoju aż do
    następnych zmian w systemie, popłoch i wątpliwości wśród ludzi budzących.

    I mimo tego, że mocno się zastanawiałem nad odejściem (konto dłuższy czas
    było niemal martwe), to chyba ze względu na ten token jednak zostawię :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 22. Data: 2004-05-21 19:37:45
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    napisał w wiadomości news:c8l0iu$l9q$1@news.onet.pl...
    > Dla rownowagi - w krajach anglosaskich glownyn zabezpieczeniem jest login
    > haslo. O takich rzeczach jak karty koow czy tokeny w ogole nie slyszeli -
    > Anglii dopiero kilkabankow to _testuje_.
    > W Australii zaden bank tego nie oferuje.
    > W USA juz wieksza roznorodnosc, ale zabezpieczenia w porownaniu z naszymi
    > tez sa takie sobie.

    z Niemiec z Deutsche Banku dostaje liste kodów - są w formie wydruku jak u
    Nas niektóre banki pin przysyłają

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2004-05-21 22:38:14
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:

    > Wątpię czy są łatwiejsze.
    > Kiedyś śmiałem się z tokena, ale w porównaniu z kartą to jest on prostu
    > wygodniejszy.

    To zależy. Listę kodów mogę mieć zawsze przy sobie i nie zajmuje to
    praktycznie żadnego miejsca. Tokena ze sobą taszczyć nie będę, a nigdy
    nie wiadomo kiedy będzie trzeba skorzystać z dostępu do konta.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 24. Data: 2004-05-22 11:21:19
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    /ciach.../

    > No nie wiem -- przepisanie z token jest tak samo "trudne" jak przepisanie z
    > kartki. Tam nawet więcej roboty -- trzeba znaleźć właściwe pole.

    Wiem o jakim tokenie myslisz, ale bywa i tak :

    Token Vasco Data Security :
    - wlaczasz
    - wpisujesz PIN (np. 6 cyfr)
    - przepisujesz ciag cyfr z ekranu do tokena
    - przepisujesz powstaly ciag cyfr z tokena w formularz

    Token SCS SafeWord Platinum :
    - wlaczasz
    - wpisujesz PIN (4 cyfry)
    - przepisujesz ciag 9 cyfr z ekranu do tokena
    - wpisujesz 8 cyfr/liter, ktore sie pojawily do formularza

    :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2004-05-22 12:47:24
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    PL wrote:

    > Nurtuje mnie -
    > niezbyt mocno, ale zawsze - pytanie: dlaczego banki odchodza od autoryzacji
    > za pomoca tokena?

    Tak jak juz napisal Michal - te urzadzenia sa bardzo drogie, poczatkowo
    konta z dostepem przez Internet byly zabezpieczone niczym forteca (np.
    Pekao SA - token z PINem + nazwa uzytkownika + haslo), obecnie banki
    poszly na wiekszy kompromis.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 26. Data: 2004-05-22 13:06:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 22 May 2004 13:21:19 +0200, Wojciech Skrzypinski
    <u...@h...pl> wrote:

    >Token Vasco Data Security :
    >- wlaczasz
    >- wpisujesz PIN (np. 6 cyfr)
    >- przepisujesz ciag cyfr z ekranu do tokena

    albo przykładasz token do ekranu wyświetlającego odpowiednie "migacze"
    i "sam" się wczytuje

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2004-05-22 14:17:04
    Od: Jacek Pełka <j...@c...com.pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:

    > To zależy. Listę kodów mogę mieć zawsze przy sobie i nie zajmuje to
    > praktycznie żadnego miejsca. Tokena ze sobą taszczyć nie będę, a nigdy
    > nie wiadomo kiedy będzie trzeba skorzystać z dostępu do konta.

    Token np. Lukasa czy VW można nosić jako breloczek przy kluczach.

    --
    Zatrzymanego wraz z łupem i notatką służbową przekazałem oficerowi dyżurnemu.

  • 28. Data: 2004-05-22 20:53:40
    Od: Krzysztof Ciepłucha <kris@spam@home.pl>

    Użytkownik "Jacek Pełka" <j...@c...com.pl> napisał w wiadomości

    > Token np. Lukasa czy VW można nosić jako breloczek przy kluczach.

    tokeny rsa securid (bo takich używał lukas) w formie breloczka (key fob)
    niestety dość szybko się niszczą gdy są przypięte do kluczy. mój nie
    wytrzymał nawet dwóch lat...
    a co do kosztów, to po pierwsze sam token kosztuje niemało (nawet w
    ilościach hurtowych), po drugie - ma ograniczoną przez producenta żywotność
    (zależnie od wersji - 2 lub 3 lata o ile pamiętam), po trzecie - soft do
    obsługi tych tokenów (rsa securid ace/server) też kosztuje sporo kasy. nie
    dziwię się więc że banki internetowe, które starają się minimalizować
    koszty, przechodzą na hasła jednorazowe.

  • 29. Data: 2004-05-22 21:16:11
    Od: "Szymekg" <s...@g...pl>

    Tak naświetli kropka może zorganizujemy konkurs kto pierwszy naświetli
    tokena ;-)

  • 30. Data: 2004-05-23 05:43:33
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Jacek Pełka

    > Token np. Lukasa czy VW można nosić jako breloczek przy kluczach.

    tak, taki mam do VW oraz SGB. i nigdy nie widziałem innych. czy są
    większe? dziwnych kształtów, grubsze?

    zbyszko janke