  • Data: 2005-01-09 08:37:06
    Temat: Re: To sie SKOKom do d... dobrali ;)
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:dar0u01mjd4o9nc19siu4osda4gv92i7eq@4ax.com...

    > hmmm, to lobbowanie jest czynem karalnym?
    >
    > Powtórzę: uważam, że jeśli ktoś tu uczynił coś wbrew prawu (choćby i
    > wspólnotowemu), to jedynie ustawodawca, a nie jakikolwiek SKOK -
    > choćby w zarządzie miał samych hohsztaplerów.
    > No, chyba, że udowodnimy jakiemuś szefowi SKOK nakłanianie do
    > przestępstwa, ale wtedy trzeba chyba osądzić również 560 *.*, którzy
    > dali się na złamanie prawa namówić :-)

    IMHO mylisz pojecia.
    Zwrot nienaleznych korzysci to NIE JEST kara tylko przywrocenie stanu
    "pierwotnego/prawidlowego"
    Nienalezne przychody zwraca je ten kto je osiagnal niezaleznie od tego kto
    "zawinil" umozliwiajac mu ich osiagniecie.

    Jezeli zlodziej ukradnie ci bizuterie z domu to jest on zarowno sprawca
    przestepstwa jak i tym, ktory osiagnal nienalezna korzysc.
    Ale kara wiezienia za kradziez i koniecznosc zwrotu bizuterii to sa dwie
    rozne sprawy.

    A ty chcesz dla SKOKow czynic analogie jak dla zlodziei i wykazywac, ze
    skoro SKOKi nie sa sprawcami to i nie one powinny zwracac nienalezne
    korzysci. Nikt SKOKom zlodziejstwa nie zarzuca, ale osiaganie nienaleznych
    korzysci juz tak...

    --
    Pozdrowienia