  • Data: 2005-01-09 13:37:18
    Temat: Re: To sie SKOKom do d... dobrali ;)
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Jan 2005 09:37:06 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Zwrot nienaleznych korzysci to NIE JEST kara tylko przywrocenie stanu
    >"pierwotnego/prawidlowego"

    tylko pytanie, czy były nienależne. SKOKi działały w ramach
    obowiązującego prawa.

    >Nienalezne przychody zwraca je ten kto je osiagnal niezaleznie od tego kto
    >"zawinil" umozliwiajac mu ich osiagniecie.

    OK, a co z tezą GW, że trzeba będzie zwracać z odsetkami. Sam
    przyznałeś mi rację, że SKOKi nie mogły wpłacić tych (rzekomo?)
    należnych podatków do US, więc domaganie się kary w postaci odsetek
    jest bezpodstawne.

    >A ty chcesz dla SKOKow czynic analogie jak dla zlodziei i wykazywac, ze
    >skoro SKOKi nie sa sprawcami to i nie one powinny zwracac nienalezne
    >korzysci. Nikt SKOKom zlodziejstwa nie zarzuca, ale osiaganie nienaleznych
    >korzysci juz tak...

    hmmm, z kradzieżą sprawa jest prosta. A z podatkami - już nie. Ba,
    warto zastanowić się czy to ich wymierzanie w niektórych przypadkach
    (np. opodatkowanie VATem akcyzy, brak możliwości odliczeń VAT burzące
    jego ideę) a nie zwolnienie z nich jest kradzieżą.
    Ja nadal uważam, że nie można domagać się zwrotu podatku, który się
    nie należał. Skoro prawo nie nakazywało jego zapłaty, to nie można po
    wielu miesiącach się go domagać.

    --
    Jarek Andrzejewski