  • 11. Data: 2004-02-21 11:48:05
    Temat: Re: To jak to bedzie z zakladaniem kont w zachodnich bankach po 01 maja?
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Uzytkownik "Staszek" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:bg8d30l1lfgl3gptd31njcv7u49ea1u8aa@4ax.com...
    > ... jak np. teraz wchodze do niemieckiego CitiBanku i mowie ze chce
    > miec tu konto a jestem z PL to mi od razu drzwi pokazuja .:)

    kolejny teoretyk...
    idz do banku - zaloza Ci bez problemu !!!!

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-02-21 15:34:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    devnull <d...@n...net> writes:

    > Bo oni sa nawet od Polakow lepsi (w pejoratywnym sensie) w takich
    > sprawach jak
    > lapowkarstwo, podatki, biurokracja i przestepczosc (mafia).

    Eee tam, sa porownywalni. Nie na darmo nasi z nimi kopulowali
    jeszcze za starej komuny. Jakos inni nie chcieli.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 13. Data: 2004-02-21 20:50:31
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    Bez przesady, w Polsce 'od zawsze' były rachunki "C" dla
    cudzoziemców/nierezydentów.
    JaC

    > Smieszne to samo mi mowia "to mi od razu drzwi pokazuja "w Polsce gdy chce
    zalozyc konto.

  • 14. Data: 2004-02-22 10:02:56
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Staszek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Myslicie ze bedzie mozna zakladac tam sobie konta bez problemow czy
    > nadal bedzie tak samo - teoretycznie mozna, w praktyce nie :)
    >
    > ... jak np. teraz wchodze do niemieckiego CitiBanku i mowie ze chce
    > miec tu konto a jestem z PL to mi od razu drzwi pokazuja .:)
    > . i tak jest w kazdym DE banku... myslicie ze po wejsciu do EU bedzie
    > bez problemow?

    Juz od pewnego czasu mozna zakladac rachunku w krajach OECD bez ograniczen.
    Wejscie do UE IMHO nic tu nie zmieni. A zaden bank w UE nie bedzie mial
    obowiazku posiadania oferty dla nierezydentów (czyli np nie-Niemców,
    nie-Francuców w uproszczeniu). Jesli niemiecki bank obsluguje nierezydentów
    to nie bedzie przeszkód abys otworzyl u nich konto.
    To samo w Polsce, jesli banki nie beda chcialy obslugiwac nierezydentów to
    cudzoziemiec bez karty stalego pobytu nie zalozy w takim banku konta i
    wszyskto bedzie zgodnie z prawem.

    pzdr
    KK