  • 1. Data: 2007-09-20 19:06:51
    Temat: Re: Termin spłaty kwoty minimalnej - > co ro jest?
    Od: Elenoir <e...@g...com>

    On Sep 19, 7:53 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Kwota minimalna jest podana co miesiąc na wyciągu.
    > Termin spłaty to data do kiedy przynajmniej kwata minimalna musi zostać
    > wpłacona.

    Przypuszczam, że po raz pierwszy korzystasz z karty kredytowej. Ja nie
    korzystam, ale zdaję sobie sprawę, że ten produkt sprawia początkowo
    trochę problemów:)

    Kwota minimalnej wymaganej spłaty to faktycznie jakiś % ogólnego salda
    zadłużenia plus opłaty (jeśli jakieś są).

    Po pierwsze kwota minimalna musi wpłynąć w każdym miesiącu, czyli nie
    można np. we wrześniu (upraszczam) zapłacić sobie podwójnie, a w
    październiku nic. Jeśli wpłaci się więcej we wrześniu, to ta kwota
    zmniejszy saldo zadłużenia, ale w październiku też trzeba minimum
    wpłacić. A jak nie, to czasami sporo się za to płaci.

    Po drugie (nie wiem, czy w każdym banku, ale są na pewno takie, w
    których to obowiązuje, więc lepiej się dowiedz, czy u ciebie też) nie
    można tej kwoty wpłacić za wcześnie, np. przed dniem następnym po dniu
    drukowania zestawienia transakcji za dany miesiąc - wtedy ta wpłata
    zaliczy się na miesiąc poprzedni i patrz poprzedni akapit.

    Po trzecie - bank wymaga spłaty minimum tych kilku procent zadłużenia,
    ale jeśli będziesz się do tego stosował, to długo będziesz kartę
    spłacał - w miarę możliwości lepiej wpłacać większe kwoty.

    Po czwarte - jak już moi poprzednicy zauważyli - termin podany na
    zestawieniu to dzień, kiedy bank ma już mieć te pieniądze zaksięgowane
    u siebie, a nie data wpłaty.

    Pozdrawiam:))

  • 2. Data: 2007-09-20 19:09:14
    Od: Elenoir <e...@g...com>

    On Sep 20, 9:06 pm, Elenoir <e...@g...com> wrote:

    > Przypuszczam, że po raz pierwszy korzystasz z karty kredytowej. Ja nie
    > korzystam, ale zdaję sobie sprawę, że ten produkt sprawia początkowo
    > trochę problemów:)

    To było oczywiście do Piotra:) Mam nadzieję, że pomyłki zostaną mi
    wybaczone, ale od niedawna (od wczoraj) się tu udzielam;)