  • 1. Data: 2007-09-20 06:08:20
    Temat: mBank + Fundusze + Podatek
    Od: zadzior <r...@g...com>

    Nie wiem czy dobra grupa, ale innej nie znalazlem :)

    Zalozmy ze:
    - kupuje jakis TFI za 10 tys,
    - po jakims czasie mam strate i saldo mam 5 tys
    - teraz robie konwersje jednostek na inny fudnusz,
    - ten nowy fundusz rosnie na tyle ze znowu mam 10 tys
    - sprzedaje jednostki

    A pytanie jest takie czy teraz zaplace podatek od tego
    teoretycznego zysku 5 tys ?

  • 2. Data: 2007-09-20 06:18:39
    Temat: Re: mBank + Fundusze + Podatek
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2007 06:08:20 -0000,
    osoba podpisana: zadzior <r...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > A pytanie jest takie czy teraz zaplace podatek od tego
    > teoretycznego zysku 5 tys ?

    O ile nie jest to jakiś parasol, to IMO tak.

    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 3. Data: 2007-09-20 06:23:44
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 20.09.2007 zadzior <r...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > - ten nowy fundusz rosnie na tyle ze znowu mam 10 tys
    > - sprzedaje jednostki
    >
    > A pytanie jest takie czy teraz zaplace podatek od tego

    Niestety tak.
    Co wiecej - masz 2 fundusze po 10 tys. Jeden stracil 5k, drugi zarobil
    5k - lacznie jestes na zero - a podatek zaplacisz.

  • 4. Data: 2007-09-20 06:47:53
    Od: zadzior <r...@g...com>

    On 20 Wrz, 08:18, Kamil Jo ca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > napisa a:
    > [...]
    >
    > O ile nie jest to jaki parasol, to IMO tak.

    No o parasolach to wiem, ale tutaj to nie bylem pewien,
    to niezla lipa :(

  • 5. Data: 2007-09-20 19:07:03
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    W Thu, 20 Sep 2007 06:08:20 -0000, zadzior <r...@g...com> napisal:

> [...]
    >- ten nowy fundusz rosnie na tyle ze znowu mam 10 tys
    >- sprzedaje jednostki
    >
    >A pytanie jest takie czy teraz zaplace podatek od tego

    Potaku nie zaplacisz chyba ze jestes na przelomie roku. Czyli zysk w
    tym roku a strata w przyszlym
    Jesli strata w tym a zysk w przyszlym to podatku nie zaplacisz a
    strate w 50% mozesz wykazac w pit38 i w nastepnym kolejne 50%.

    Najlepiej poczytac sobie cos na ten temat www.pit.pl

  • 6. Data: 2007-09-20 19:26:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2007 21:07:03 +0200,
    osoba podpisana: Kudlaty <n...@n...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > Jesli strata w tym a zysk w przyszlym to podatku nie zaplacisz a
    > strate w 50% mozesz wykazac w pit38 i w nastepnym kolejne 50%.

    Nie pomyliły ci się fundusze z samodzielnym inwestoaniem na giełdzie?
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 7. Data: 2007-09-20 21:18:17
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Kudlaty pisze:

> [...]
    > Jesli strata w tym a zysk w przyszlym to podatku nie zaplacisz a
    > strate w 50% mozesz wykazac w pit38 i w nastepnym kolejne 50%.

    Mylisz się. Przełom roku nie ma tu znaczenia.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2007-09-21 18:08:56
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    > Co wiecej - masz 2 fundusze po 10 tys. Jeden stracil 5k, drugi zarobil
    > 5k - lacznie jestes na zero - a podatek zaplacisz.

    ergo jesteś w plecy o podatek