    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: TK, BTE, bat
    Date: Sun, 26 Apr 2015 17:12:39 +0200

    <n...@p...pl> a...@g...co

    > Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie muszą już się obawiać, że w razie
    > problemów ze spłatą zobowiązań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

    : jedna z największych bzdur jakie czytałem w życiu.

    : po pierwsze - skoro znika BTE tzn. że aż do ostatniego dnia obowiązywania
    : można go używać - a zatem sądy zostaną wręcz zalane BTE-ami do przyklepania

    Niekoniecznie. Jest jeszcze sporo czasu -- BTE może wrócić, zanim zniknie. ;)
    Tak jest z VATem w paliwie. Co jakiś czas słychać o tym, że VAT wkrótce będzie
    można odliczać, ale tuż przed wejściem nowego prawa w życie -- następuje zmiana.
    (oparta o derogację)

    : po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzieś do końca przyszłego roku - bo sądy
    : muszą przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
    : wpłynięcia pozwu.

    Tego nie wiem -- może data wystawienia BTE.

    : po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy
    : o zapłatę owszem, można.

    Można. Gdyby nie było można -- każdy by wziął i nie oddał. ;)
    Chodzi chyba o to, że rolę banku przejmie ,,niezawisły'' sąd.

    : po czwarte - rozpanosza się weksle.

    Zawsze znajdzie się boczne przejście do raju. ;)
    Na tym polega prawo.

    : Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim, ale weksel w jakimś
    : skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie podmiotem
    : zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

    Jak już napisałem wyżej -- nie można zamknąć drogi do zbawienia. ;)

    : za dwa lata na grupie usenetowej ludzie zaczną pytania:

    : - w jakim banku założę konto osobiste bez weksla?!

    : - jaki bank ma promocję konta osobistego z wekslem nieporęczonym?!

    : - co mam zrobić w przypadku gdy oszust prowadzący ajencję getin banku
    : zgłosił "kradzież" weksli dołączonych do rachunków ror, a jakaś firma
    : przejeła te weksle powypełniała i żąda zapłaty?!

    Może nie będzie aż tak źle? -- może jednak BTE nie zniknie... ;)

    : a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
    : pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

    I po 25 latach namiętnego obradowania coś uch_wali?...

    -=-

    Sejm rozpatruje pigułki po i przed, ale komorników nie temperuje.
    Komornik w świetle prawa może zająć własność komuś, kto nie jest
    żadnym dłużnikiem, lecz powierzy (choćby na chwilę) swe mienie
    dłużnikowi niezbyt sumiennemu!

    W szczególności Kowalski może wynająć mieszkanie komuś, kto nie będzie
    Kowalskiemu należycie płacił za ten wynajem, a gdy ów Kowalski kulturalnie
    (bez chłopaków z brzytwami) odda sprawę do sądu i wygra -- komornik zajmuje
    mieszkanie tegoż Kowalskiego, sprzeda je i ,,zwróci'' dług?... :)

    Państwo polskie wprowadza coraz wyższe kary za wszystko i za nic zarazem,
    aby obywatele (utrzymujący to państwo ze swych podatków) żyli w notorycznym
    lęku przed władzą, a władza -- by miała z czego rozpustnie żyć. :)

    -=-

    Niestety IMO sąd (przynajmniej białostocki) to gorsza ewentualność (czy
    raczej -- osobistość) niż bank -- w rozpatrywaniu ewentualnego sporu.
    Na razie z bankami jakoś dogaduję się (mam nadzieję nawet na to, że
    BZWBKKBSg przekaże na konto mojej matki 400 pln -- sprawę opisuję
    na tej grupie chyba wystarczająco dokładnie) a z sądem jest rozmowa
    taka, jak ze ślepym o kolorach. IMO Idiokracja (film) nie pokazuje
    przyszłości. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'