  • Data: 2015-04-26 16:32:51
    Temat: Re: TK, BTE, bat
    Od: n...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie muszą już się obawiać, że w razie
    > problemów ze spłatą zobowiązań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

    jedna z największych bzdur jakie czytałem w życiu.

    po pierwsze - skoro znika BTE tzn. że aż do ostatniego dnia obowiązywania
    można go używać - a zatem sądy zostaną wręcz zalane BTE-ami do przyklepania

    po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzieś do końca przyszłego roku - bo sądy
    muszą przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
    wpłynięcia pozwu.

    po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy o zapłatę
    owszem, można.

    po czwarte - rozpanosza się weksle. Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim,
    ale weksel w jakimś skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie
    podmiotem zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

    za dwa lata na grupie usenetowej ludzie zaczną pytania:

    - w jakim banku założę konto osobiste bez weksla?!

    - jaki bank ma promocję konta osobistego z wekslem nieporęczonym?!

    - co mam zrobić w przypadku gdy oszust prowadzący ajencję getin banku
    zgłosił "kradzież" weksli dołączonych do rachunków ror, a jakaś firma
    przejeła te weksle powypełniała i żąda zapłaty?!

    a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
    pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych