  • 1. Data: 2015-04-26 16:14:01
    Temat: TK, BTE, bat
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://www.wprost.pl/ar/503651/TK-zainteresowal-sie-
    bankami-Znika-bat-na-kredytobiorcow/

    TK zainteresował się bankami. Znika" bat na kredytobiorców"

    Ale szybkość znikania jakaś taka nieduża... ;)

    Aby dać czas bankom na zmiany, trybunał zdecydował, że BTE zniknie za ponad rok.
    Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie muszą już się obawiać, że w razie
    problemów ze spłatą zobowiązań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

    .
    .

    Podstawowe wyzwanie to sytuacja po 1 sierpnia 2016 r., gdy banki nie będą
    już mogły wystawiać tytułu, a zaległość kredytowa powstanie u klienta,
    który zawarł umowę o kredyt i zgodził się na egzekucję BTE przed wyrokiem TK.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-04-26 16:32:51
    Temat: Re: TK, BTE, bat
    Od: n...@p...pl

    > Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie muszą już się obawiać, że w razie
    > problemów ze spłatą zobowiązań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

    jedna z największych bzdur jakie czytałem w życiu.

    po pierwsze - skoro znika BTE tzn. że aż do ostatniego dnia obowiązywania
    można go używać - a zatem sądy zostaną wręcz zalane BTE-ami do przyklepania

    po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzieś do końca przyszłego roku - bo sądy
    muszą przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
    wpłynięcia pozwu.

    po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy o zapłatę
    owszem, można.

    po czwarte - rozpanosza się weksle. Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim,
    ale weksel w jakimś skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie
    podmiotem zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

    za dwa lata na grupie usenetowej ludzie zaczną pytania:

    - w jakim banku założę konto osobiste bez weksla?!

    - jaki bank ma promocję konta osobistego z wekslem nieporęczonym?!

    - co mam zrobić w przypadku gdy oszust prowadzący ajencję getin banku
    zgłosił "kradzież" weksli dołączonych do rachunków ror, a jakaś firma
    przejeła te weksle powypełniała i żąda zapłaty?!

    a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
    pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

  • 3. Data: 2015-04-26 17:12:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> a...@g...co

> [...]

    : można go używać - a zatem sądy zostaną wręcz zalane BTE-ami do przyklepania

    Niekoniecznie. Jest jeszcze sporo czasu -- BTE może wrócić, zanim zniknie. ;)
    Tak jest z VATem w paliwie. Co jakiś czas słychać o tym, że VAT wkrótce będzie
    można odliczać, ale tuż przed wejściem nowego prawa w życie -- następuje zmiana.
    (oparta o derogację)

    : po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzieś do końca przyszłego roku - bo sądy
    : muszą przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
    : wpłynięcia pozwu.

    Tego nie wiem -- może data wystawienia BTE.

    : po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy
    : o zapłatę owszem, można.

    Można. Gdyby nie było można -- każdy by wziął i nie oddał. ;)
    Chodzi chyba o to, że rolę banku przejmie ,,niezawisły'' sąd.

    : po czwarte - rozpanosza się weksle.

    Zawsze znajdzie się boczne przejście do raju. ;)
    Na tym polega prawo.

    : Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim, ale weksel w jakimś
    : skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie podmiotem
    : zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

    Jak już napisałem wyżej -- nie można zamknąć drogi do zbawienia. ;)

[...]

    Może nie będzie aż tak źle? -- może jednak BTE nie zniknie... ;)

    : a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
    : pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

    I po 25 latach namiętnego obradowania coś uch_wali?...

    -=-

    Sejm rozpatruje pigułki po i przed, ale komorników nie temperuje.
    Komornik w świetle prawa może zająć własność komuś, kto nie jest
    żadnym dłużnikiem, lecz powierzy (choćby na chwilę) swe mienie
    dłużnikowi niezbyt sumiennemu!

    W szczególności Kowalski może wynająć mieszkanie komuś, kto nie będzie
    Kowalskiemu należycie płacił za ten wynajem, a gdy ów Kowalski kulturalnie
    (bez chłopaków z brzytwami) odda sprawę do sądu i wygra -- komornik zajmuje
    mieszkanie tegoż Kowalskiego, sprzeda je i ,,zwróci'' dług?... :)

    Państwo polskie wprowadza coraz wyższe kary za wszystko i za nic zarazem,
    aby obywatele (utrzymujący to państwo ze swych podatków) żyli w notorycznym
    lęku przed władzą, a władza -- by miała z czego rozpustnie żyć. :)

    -=-

    Niestety IMO sąd (przynajmniej białostocki) to gorsza ewentualność (czy
    raczej -- osobistość) niż bank -- w rozpatrywaniu ewentualnego sporu.
    Na razie z bankami jakoś dogaduję się (mam nadzieję nawet na to, że
    BZWBKKBSg przekaże na konto mojej matki 400 pln -- sprawę opisuję
    na tej grupie chyba wystarczająco dokładnie) a z sądem jest rozmowa
    taka, jak ze ślepym o kolorach. IMO Idiokracja (film) nie pokazuje
    przyszłości. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-04-27 15:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przyklepania

    >po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy o

    Co - wiecej - decyzja oznacza tylko ze Panstwo bedzie musialo zmienic
    prawo.
    Zlikwiduje BTE, a ustanowi cos nowego ? Choc wtedy ryzykuje ponowna
    przegrana.

> [...]
    >ironicznie
    >podmiotem zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy

    Weksle to chyba juz od dawna sa uzywane ?

    >a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
    >pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

    No, w sumie to taki weksel stawia bank w pozycji uprzywilejowanej,
    wiec TK powinien tego zabronic :-)

    A na razie to panstwo zrezygnowalo z wymogu wypelnienia weksla na
    blankiecie nieurzedowym, wiec mozna komus w pliku innych kartek
    wcisnac ...

    J.

  • 5. Data: 2015-04-27 15:29:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-27 o 15:00, J.F. pisze:
    > A na razie to panstwo zrezygnowalo z wymogu wypelnienia weksla na
    > blankiecie nieurzedowym,

    Dwa błędy w tak krótkim fragmencie zdania:

    1) jeśli z czegoś miało zrezygnować, to raczej z blankietu urzędowego, a
    nie nieurzędowego

    2) nie musiało nigdy rezygnować z powyższego, bo nigdy blankiet urzędowy
    nie był obligatoryjny.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-04-27 16:41:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dwa błędy w tak krótkim fragmencie zdania:
    >1) jeśli z czegoś miało zrezygnować, to raczej z blankietu
    >urzędowego, a
    >nie nieurzędowego

    A owszem.

    >2) nie musiało nigdy rezygnować z powyższego, bo nigdy blankiet
    >urzędowy
    >nie był obligatoryjny.

    Moze i nie byl obowiazkowy, ale byl.
    No i wtedy latwiej zauwazyc co sie podpisuje, i oszustwa utrudnione, i
    zmiana kwoty ...

    J.

  • 7. Data: 2015-04-27 17:52:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-27 o 16:41, J.F. pisze:

    > Moze i nie byl obowiazkowy, ale byl.
    > No i wtedy latwiej zauwazyc co sie podpisuje, i oszustwa utrudnione, i
    > zmiana kwoty ...

    Jaka zmiana kwoty?

    Jeśli chodzi o opłatę skarbową, to od weksla in blanco była stała (15zł,
    czyli wg blankietu "do 15 000zł"), co w niczym nie uniemożliwiało wpisać
    później większej sumy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-04-27 18:08:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Moze i nie byl obowiazkowy, ale byl.
    > No i wtedy latwiej zauwazyc co sie podpisuje, i oszustwa utrudnione, i
    > zmiana kwoty ...

    Zaryzykowałbym twierdzenie wręcz odwrotne. Ludziom mogło się wydawać, że
    to co podpisują to nie jest weksel ("no bo to była kartka papieru, a nie
    oficjalny druk")
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Don't confuse things that need action with those that take care of themselves.

  • 9. Data: 2015-04-27 18:08:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-27 o 16:41, J.F. pisze:
    >>> 2) nie musiało nigdy rezygnować z powyższego, bo nigdy blankiet

    >Jaka zmiana kwoty?
    No, jak ktos zero doda ..

> [...]
    >(15zł,
    >czyli wg blankietu "do 15 000zł"), co w niczym nie uniemożliwiało

    Hm, skoro blankiet "do 15 tys", to juz przy 15001 chyba niewazny, a co
    dopiero przy 115 czy 150 tys ...

    J.

  • 10. Data: 2015-04-27 18:34:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No, jak ktos zero doda ..

    > Hm, skoro blankiet "do 15 tys", to juz przy 15001 chyba niewazny, a co
    > dopiero przy 115 czy 150 tys ...

    Nie. To znaczy(ło) tylko , tyle, że można było dopłacić opłaty skarbowej
    do odpowiedniej wartości i egzekwować całe 115 tys.
    KJ

    Usually, when a lot of men get together, it's called a war.
    -- Mel Brooks, "The Listener"