  • 171. Data: 2008-01-17 09:14:53
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > No. Jeszcze nie słyszałem, żeby bank wskutek jednodniowego opóźnienia
    > w spłacie wysłał komornika lub też wsiadł na hipotekę. Ty słyszałeś?

    A słyszałeś o karach umownych za jednodniowe spóźnienie? I wskaż który z
    klientów wysłał wczoraj do banku komornika.

    Ludzie, czy wam socjalizm w głowach aż tak namieszał, że bronicie
    spółki, która na was zarabia a nie wywiązała się z zobowiązań i uważacie
    to za normalne? Banki działają komercyjnie w chęci zysku więc niech
    rzetelnie ten zysk wypracowują. Bezkarnie nie wywiązać się z zobowiązań
    mógłby ewentualnie wolontariusz a nie komercyjny usługodawca.
    --
    pzdr

  • 172. Data: 2008-01-17 09:19:34
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
    > Hmmm czyli wychodzi na to, że tych transakcji jest na tyle dużo, że nie
    > da się tego szybko przerobić, więc aby dalej się nie pogrążać to oddali
    > wszystkim a teraz powoli będą już sobie na spokojnie prostować. Multi też
    > już zrobiło podobnie, a być może to odgórna decyzja BRE ;)

    mBank wystornował wyłącznie błędnie zaksięgowane transakcje. Tak
    przynajmniej jest u mnie, była to wypłata w bankomacie BZWBK.

    --
    pzdr

  • 173. Data: 2008-01-17 09:22:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-17, Anna <a...@o...pl> wrote:

    > A słyszałeś o karach umownych za jednodniowe spóźnienie?

    Poza warunkami umowy? Nie. Nie słyszałem. Wskażesz mi jaki bank pobrał
    opłaty niezgodnie z umową [1]?

    [1] Oczywiście piszę o umyślnym działaniu, a nie omyłkowym.

    [...]

    > Ludzie, czy wam socjalizm w głowach aż tak namieszał, że bronicie
    > spółki, która na was zarabia a nie wywiązała się z zobowiązań i uważacie
    > to za normalne?

    Dlaczego 'normalne'? Błędy zdarzają się wszędzie. Złożyć mogę reklamację
    i załatwić wszystko na spokojnie, a nie toczyć pianę po grupach/forach
    i robić szum medialny. Oczywiście rozumiem wzburzenie itp., ale w takiej
    sytuacji każdy ma prawo przecież dochodzić odszkodowania za rzeczywiste
    straty jakie poniósł. Z tego co widzę, to Ty _z góry_ założyłaś,
    że bank tych roszczeń nie będzie nawet rozpatrywał, prawda?

    > Banki działają komercyjnie w chęci zysku więc niech
    > rzetelnie ten zysk wypracowują. Bezkarnie nie wywiązać się z zobowiązań
    > mógłby ewentualnie wolontariusz a nie komercyjny usługodawca.

    Wszyscy działamy zgodnie z warunkami podpisanej umowy (zarówno klienci
    jak i bank). JAK Ci warunki nie pasują to nie podpisuj, albo je
    negocjuj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 174. Data: 2008-01-17 09:49:30
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Dlaczego 'normalne'? Błędy zdarzają się wszędzie.

    Jak już napisałam Bartoszowi, gdy banki na jedno-dwudniowe spóźnienie w
    płatności lub niedozwolone saldo ujemne będą odpowiadać, że błędy
    zdarzają się wszędzie, to możemy wtedy o błędach pogadać.

    > Złożyć mogę reklamację
    > i załatwić wszystko na spokojnie

    Klient nawalił - odsetki lub kara.
    Bank nawalił - proszę złożyć reklamację i poczekać kilka dni lub
    tygodni? Nie rozśmieszaj mnie.

    > a nie toczyć pianę po grupach/forach
    > i robić szum medialny.

    A co, rzecznikowi głupio się tłumaczyć przed zarządem, że internautów
    nie ugłaskał i bank narażony na zasłużoną krytykę?

    Możesz mi wyjaśnić, po co więc rzecznik mBanku robiła "szum medialny" o
    tym, że _już_ podjęli decyzję o zwrocie środków zanim jeszcze je
    zwrócili? Chciałeś powiedzieć, że szum medialny to uprawnienia jednostronne?

    > Wszyscy działamy zgodnie z warunkami podpisanej umowy (zarówno klienci
    > jak i bank). JAK Ci warunki nie pasują to nie podpisuj, albo je
    > negocjuj.

    ... albo krytykuj zgodnie z prawdą. :)) Zresztą z wcześniejszych opcji
    nie rezygnuję. I nigdzie nie stwierdziłam, że bank łamie umowę - jednak
    z pewnością nierzetelnie z niej się wywiązuje.

    --
    pzdr

  • 175. Data: 2008-01-17 09:58:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Sty, 10:06, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > No. Jeszcze nie słyszałem, żeby bank wskutek jednodniowego opóźnienia
    > w spłacie wysłał komornika lub też wsiadł na hipotekę. Ty słyszałeś?

    kary za niesplacenie KK w terminie sa w standardzie, polaczone z
    utrata GP i naliczeniem odsetek, co jest dodatkowa dolegliwoscia dla
    kogos, kto chcial splacic calosc zadluzenia bezodsetkowo.
    Sadze, ze znajdzie sie jeszcze troche innych "dolegliwosci" przy
    spoznieniu nawet jednodniowym, przy produktach kredytowych w roznych
    bankach, przy ratach 0% itd.

  • 176. Data: 2008-01-17 11:02:53
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Anna pisze:
    > [...]
    >
    > Jaka jest sprzeczność w otrzymaniu kilku obciążeń z bankomatu?
    > KJ

    Przeciez kazda operacja ma swoj unikalny identyfikator. Obciazanie kilka
    razy za operacje o tym samym identyfikatorze to jest po prostu jawny
    przekret. Jezeli o takiej prostej rzeczy mbank nie pomyslal to ja juz wole
    nie myslec czego jeszcze nie przewidzieli. Rezygnowac z konta nie bede
    (aczkolwiek mialoby to wymiar spoleczny - dac im po statystykach w postaci
    naglej rezygnacji znacznej liczby klientow), ale moze statystyki
    odplywajacego kapitalu dadza im do myslenia.

    Kiedys to sie w podrecznikach do zarzadzania pojawi jako case-study, jak
    bank pracowicie zdobywajacy zaufanie w nieufnym do nowinek technicznych
    spoleczenstwie zaprzepascil wszystko w 1 dzien z powodu banalnej luki w
    systemie oraz nieudolnego PR. Umiejetny PR to by polegal na natychmiastowym
    oddaniu pieniedzy, ekspresowym smsie/mailu do wszystkich klientow z
    informacja, ze zostalo im pobrane pieniadze + info na stronie logowanie, i
    ze w ciagu 3h zostana im zwrocone, a dopiero pozniej wyjasnieniu z VISA i
    zrobieniu prawidlowych obciazen.

    pozdr

  • 177. Data: 2008-01-17 11:04:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@...pl> writes:

    > O ile w systmie przywidziano na te okolicznosc jakiegos triggera.
    > Zeby cos takiego wylapac trzeba bylo to przewidziec i wdrozyc procedure.

    No i BRE nie przewidzial albo nie wdrozyl, a jesli wierzyc prasie, to
    niektore inne banki potrafily ksiegowanie tych transakcji wstrzymac.

    MJ

  • 178. Data: 2008-01-17 11:10:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > A jak ktos wybieral 4x50zl (bo chcial drobne 50zl sa tacy)
    > To im tez cofnac 3 transakcje. Rollback danych transakcyjnych to
    > proceduralnie (nie informatycznie) dosyc upierdliwy problem.

    Po pierwsze nie cofnąć, tylko zwiększyć środki dostępne :).

    Jak na razie wszyscy mówią o 16 czy 17tu transakcjach. Załatwienie 16 z 17tu
    transakcji rozwiązałoby problem znakomitej większości dotkniętych
    problemem.

    Tych którzy wypłacali na tacę i mają 4x16 czy 17 transakcji możnaby
    potraktować ręcznie.

    p. m.

  • 179. Data: 2008-01-17 11:11:51
    Od: Arkadiusz 'nare' Kindziuk <n...@e...earth.net>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 01:08:33 +0000 (UTC), Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > Ja rozumiem, że działają emocję i się wcale nie dziwię - tylko możemy
    > przecież dopuścić taką hipotezę iż mimo całej niedoskonałości i tej
    > przysłowiowej "chciwości" banków w tej konkretnej sytuacji zwyczajnie
    > zawinił system

    System który zawinił, dobre ;). To że Visa dała ciała jest
    ortogonalne od tego że mbank
    * ma spore luki w sprawdzaniu poprawności, spójności zewnętrznych
    danych jakie dostaje (niepoprawne dane z visy wrzucił do systemu)
    * ma kiepski monitoring i procedury awaryjne (czas potrzebny na
    stwierdzenie co się stało (pierwsze tłumaczenia mlini), czas
    potrzebny na decyzje o awaryjnym anulowaniu transakcji)

    W większości innych banków albo odrzucili niepoprawne dane albo
    procedury awaryjne zadziałały na tyle szybko i dobrze, że nie
    mają wk* klientów.

    --
    Arkadiusz Kindziuk
    "Zasady zmieniają się całkowicie.

  • 180. Data: 2008-01-17 11:46:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Anna wrote:

    > Klient nawalił - odsetki lub kara.
    > Bank nawalił - proszę złożyć reklamację i poczekać kilka dni lub
    > tygodni? Nie rozśmieszaj mnie.

    Tzn co, chcesz żeby bank oddał ci z góry straty które poniosłaś bez
    składania z twojej strony żadnych informacji o tym że je poniosłaś?.
    Myślisz że mają Ducha Świętego na etacie?

    p. m.