    Date: Wed, 09 Apr 2003 12:34:30 +0200
    From: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szanowni !

    Krzysztof Piotrowski wrote:

    > Poniewaz ekonomista ze mnie raczej kiepski - prosze o porade ludzi 'z
    > branzy.' Otoz z mysla o ewentualnej przyszlosci (z ZUS jak jest wiemy
    > wszyscy) chcialbym wplacac sobie co miesiac jakies pieniazki. Jak sie za to
    > zabrac?

    Proponuje jakis fundusz inwestycyjny. Najlepiej okreslany mianem
    stabilnego wzrostu lub zrownowazony. Poniewaz opieraja sie one na
    papierach dluznych, w dluzszej perspektywie nie znajdziesz sie w
    systuacji, w ktorej wartosc rejestru bylaby nizsza od wplaconych
    srodkow. Z drugiej zas strony w okresach hossy inwestycje w akcje mocno
    pociagna w gore wartosc jednostek uczestnictwa.

    Jezeli skorzystasz w tym przypadku z programow systematycznego
    inwestowania (rozne nazwy w roznych TFI), to mozesz przy tym liczyc na
    znizki w oplacie dystrybucyjnej. Pamiestaj jednak, ze najkrotsze z nich
    opiewaja na 3-5 lat, a jezeli w tym czasie nie bedziesz mogl dotrzymac
    systematycznosci wplat (bo np. stracisz prace) to towarzstwo na koniec
    okresu umowy doliczy sobie zalegle wplaty.