  • Data: 2003-04-09 14:45:01
    Temat: Re: Szanowni !
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    MiKo wrote:

    > Jedna uwaga (bo widze ze nie napisalem tego): mialem na mysli porownanie
    > zakupu jednostek w funduszach inwestycyjnych oferowanych przez mBank
    > kontra plany PSI "bezposrednio" w innych TFI. Bo jak rozumiem przez
    > interfejs (supermarket FI) mBanku nie mozna uczestniczyc w PSI?
    >
    > Rozumiem ze "bezposrednio" w TFI roznica jest taka, ze przy PSI nie
    > ponosze (tak duzych) oplat ktore ponosze przy jednorazowych zakupach
    > jednostek.

    W¸aćnie tak

    > Ale w mBanku nie ma oplat, wiec czy sa jakies inne "bonusy" uczestnictwa
    > w PSI? Jedyna mozliwosc widze w cenie zakupu jednostki (skoro nie ma
    > oplat), ale czy tak jest rzeczywiscie? Jesli nie ma zadnej roznicy, to
    > lepiej korzystac z SMFI mBanku - tu przynajmniej nie jestem zobowiazany
    > do wplat systematycznych i w okreslonych kwotach.

    Zasadniczo chodzi w¸aćnie o znizki w op¸atach dystrybucyjnych. Niemniej
    jest jeszcze jedna kwestia. Statuty TFI okrećlajˆ minimalnˆ wysokoć
    pierwszej wp¸aty i nastŤpnych. W przypadku PSI sˆ one wyranie niýsze od
    tych, kt—re oczekujˆ towarysztwa przy wp¸atach nieregularnych. M—wiˆc
    wprost jesli towarzystwo przy wp¸atach nieregularnych oczekuje, ýe
    pierwsza wp¸ata bŤdzie wynosi co najmniej 1000 z¸, a kaýda nastepna
    minimum 200 z¸, to w przypadku PSI wartoćci te mogˆ spać np. do 200 i
    50 z¸.

    W praktyce przypadku PSI pierwsze wp¸aty muszˆ najczŤćciej opiewa na
    100-500 z¸, a nastŤpne na 50-100 z¸.

    Warto teý zauwaýy, ýe mBank oferuje fundusze tylko czŤćci istniejˆcych
    na rynku towarzystw.