  • 11. Data: 2009-01-23 15:01:14
    Temat: Re: Sygma eksperyment
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    news:glcld1$s9a$1@news.wp.pl...

    > W umowie o KK z Mille mam zapis "Umowa zawierana jest na okres rowny
    > okresowi waznosci karty i jest przedluzana na kolejne okresy [...], pod
    > warunkiem wznowienia lub wydania nowej karty."

    W umowie z Sygmą (dokładniej w Regulaminie kredytu odnawialnego) są takie
    postanowienia:

    "Termin obowiązywania umowy wynosi rok od jej zawarcia. Termin obowiązywania
    umowy będzie przedłużany o kolejne okresy roczne, chyba że strona sprzeciwi
    się temu, doręczając sprzeciw drugiej stronie z co najmniej miesięcznym
    wyprzedzeniem."

    oraz

    "Kredytobiorca nie może złożyć telefonicznie oświadczenia o rozwiązaniu,
    wypowiedzeniu ani sprzeciwieniu się przedłużenia terminu obowiązywania
    umowy."

    W moim rozumieniu umowy wprawdzie nie rozwiązałem (i mogę sobie w każdej
    chwili zażyczyć nowej karty) niemniej jednak Sygma nie ma jak naliczyć mi
    jakichkolwiek opłat.

    marekz

  • 12. Data: 2009-01-23 15:06:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Jeśli umowa jest na czas nieokreślony to brak zamówienia nowego plastiku
    > nic nie zmienia.

    AFAIR Ustawa o elektronicznych instrumentach platniczych mowi, ze maja to
    byc umowy na czas okreslony

    Art.3 ust 2 Umowa o elektroniczny instrument płatniczy powinna określać w
    szczególności:
    11) okres, na jaki została zawarta umowa, i warunki jej przedłużania,

    Art. 4.
    Rozwiązanie umowy o elektroniczny instrument płatniczy może nastąpić za
    wypo-
    wiedzeniem przez którąkolwiek ze stron, z tym że wydawca może umowę wypowie-
    dzieć tylko z ważnych powodów określonych w umowie.

    IMHO wystarczy oswiadczenie woli konsumenta, i nie musi ono byc zlozone na
    pismie.

    MK

  • 13. Data: 2009-01-23 15:11:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > "Kredytobiorca nie może złożyć telefonicznie oświadczenia o rozwiązaniu,
    > wypowiedzeniu ani sprzeciwieniu się przedłużenia terminu obowiązywania

    Moge to skomentowac tylko tak: ot, cala Sygma. Dobrze, ze nie mam z nimi nic
    wspolnego. Jak oglosza, ze beda sie laczyc z Fortisem, to bedzie moj ostatni
    dzien w tym banku ;).

    MK

  • 14. Data: 2009-01-23 15:11:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 16:06:15 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > w szczególności:
    > 11) okres, na jaki została zawarta umowa, i warunki jej przedłużania,

    Jak nie zapomnę to sprawdzę jak to wygląda w moich umowach.
    BTW moim zdaniem ze sformułowania "okres, na jaki została zawarta umowa"
    nie wynika, że musi być to czas oznaczony.

> [...]
    > wypowie- dzieć tylko z ważnych powodów określonych w umowie.
    >
    > IMHO wystarczy oswiadczenie woli konsumenta, i nie musi ono byc zlozone

    A tu akurat zasady ogólne dot. czynności prawnych -- art. 77 par. 2 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2009-01-23 15:13:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > chwili zażyczyć nowej karty) niemniej jednak Sygma nie ma jak naliczyć mi

    A moze bys sprobowal wyslac mailem lub faksem. Do maila moga sie przyczepic,
    ze nie da sie zweryfikowac tozsamosci, ale na faksie beda miec podpis :).

    MK

  • 16. Data: 2009-01-23 15:19:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 16:13:26 +0100, MK napisał(a):

    > A moze bys sprobowal wyslac mailem lub faksem. Do maila moga sie
    > przyczepic, ze nie da sie zweryfikowac tozsamosci, ale na faksie beda
    > miec podpis

    No nie, będą mieli faks czegoś, co może było podpisem ;)

  • 17. Data: 2009-01-23 15:22:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > No nie, będą mieli faks czegoś, co może było podpisem ;)

    I niech sie do tego odniosa... skoro nie zastrzegli tak jak w przypadku
    telefonu, ze nie mozna to nalezy przyjac, ze mozna :)

    MK

  • 18. Data: 2009-01-23 16:21:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > IMHO wystarczy oswiadczenie woli konsumenta, i nie musi ono byc zlozone
    > na pismie.

    ????

  • 19. Data: 2009-01-23 19:02:02
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Sty, 13:41, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
    > Zrobiłem następującą rzecz: zastrzegłem KK wydaną przez Sygmę (Real MC) i na
    > infolinii i zrezygnowałem z zamówienia nowej (innych produktów tej szacownej
    > instytucji nie posiadam). Ważność starego plastiku kończyła się 28 lutego
    > 2010. Nie chce mi się iść rozwiązywać umowy. Na karcie wszystkie
    > ubezpieczenie były wyłączone. Czy ktoś uważa, że "coś" mi grozi ze strony
    > Sygmy w przyszłości? Jakieś fajne pomysły, co? :-) W końcu to jeden z
    > najbardziej hardkorowych banków w PL.
    >
    > marekz

    Nie podejrzewałem akurat Ciebie o korzystanie z tego typu junk
    banków..;-)

  • 20. Data: 2009-01-23 19:18:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie podejrzewałem akurat Ciebie o korzystanie z tego typu junk banków..;-)

    Jakbyś zobaczył miny pewnej "klasy" ludzi, kiedy wyciągasz kartę MC Real i
    płacisz np. za pokój albo za golfa, albo w jakimś droższym barku sushi np.
    za 10 osób to byś poczuł bluesa. ;-) Ich miny - bezcennne!

    Ale teraz przerzuciłem się na MC Tesco, jest jeszcze lepsza (bo mega
    brzydsza i to logo), więc z tego Realowego rezygnowałem. :-)

    Myślę zresztą, że akurat Ty czaisz co tu jest grane, płacenie platynowymi
    jest zdecydowanie nie trendy i nie dżezi, hehehe.

    marekz