  • 1. Data: 2005-02-02 18:40:18
    Temat: Supermarket w mbanku
    Od: Maciej Maciejewski <m...@g...pl>

    Ktos z szanownych grupowiczow korzysta ?
    interesują mnie opinie w stosunku do innych funduszy?

    Nie chodzi mi o oplaty i jak tworzyc portfel, bardziej interesuje mnie
    zadowioenie z korzystania.

    Czy taki fundusz mozna korzystac jako skarbonke, czy tez lepiej mic
    gotowke w razie w. ?

    --
    Maciej Maciejewski
    maciej [dot] maciejewski [at] gmx [dot] de

  • 2. Data: 2005-02-02 18:53:59
    Temat: Re: Supermarket w mbanku
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 02/02/2005 07:40 PM, Użytkownik Maciej Maciejewski napisał:
    > Ktos z szanownych grupowiczow korzysta ?

    ja

    > interesują mnie opinie w stosunku do innych funduszy?

    supermarket nie jest funduszem i bez sensu byloby go wiec do funduszu
    porownywac

    > Nie chodzi mi o oplaty i jak tworzyc portfel, bardziej interesuje mnie
    > zadowioenie z korzystania.

    jestem zadowolony :) bo na razie rosnie :)

    > Czy taki fundusz mozna korzystac jako skarbonke, czy tez lepiej mic
    > gotowke w razie w. ?

    na wygrzebanie pieniedzy musisz czekac od doby do dwoch afaik. nie wiem,
    na razie tylko wkladam. czyli skarbonką to to na pewno nie jest

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2005-02-02 20:51:37
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sa tam TFI

    "Czy taki fundusz mozna korzystac jako skarbonke, czy tez lepiej mic
    gotowke w razie w. ?" - a o co tu chodzi?

    sa rozne rodzaje funduszy inw.
    jako skarbonke to tylko mozna ryn.pien. inne do tego sie nie nadaja, ale ja
    rozumiem taka skarbonke z ktorej czesto trzeba cos wyjac,
    a moze o swinke skarbonke z ktorej nie mozna wyjac, to najlepiej cos na
    dlugi horyzont

    czasami trudno jest niektorych zrozumiec, chociaz sie staraja

  • 4. Data: 2005-02-02 21:19:21
    Od: Maciej Maciejewski <m...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Feb 2005 21:51:37 +0100
    "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> nabazgral:

    > "Czy taki fundusz mozna korzystac jako skarbonke, czy tez lepiej mic
    > gotowke w razie w. ?" - a o co tu chodzi?

    Czy supermarket mozna traktowac jako forme oszczedzania, z ktorej mozna
    w kazdej (naglej) chwili wyplacic troche grosza ?

> [...]
    > ale ja rozumiem taka skarbonke z ktorej czesto trzeba cos wyjac,
    > a moze o swinke skarbonke z ktorej nie mozna wyjac, to najlepiej cos

    Dokladnie chodzi mi o to co myslisz czyli gdzie mozna cos wyjac.

  • 5. Data: 2005-02-02 23:01:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Feb 2005 22:19:21 +0100, Maciej Maciejewski <m...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >Czy supermarket mozna traktowac jako forme oszczedzania, z ktorej mozna
    >w kazdej (naglej) chwili wyplacic troche grosza ?

    W nagłej nie - zwykle odkupienie j.u. trwa 2 dni, czasem dłużej. Ale dobrą
    zasadą jest dywersyfikacja oszczędności, czyli nie trzymasz 100% w funduszu/na
    lokacie/w akcjach itd. To, jak podzielisz swoje środki zależy od twoich potrzeb
    i poziomu ryzyka jakie akceptujesz.

  • 6. Data: 2005-02-03 00:31:18
    Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl>

    korzystam z niego; mam obecnie w funduszach 600zl ale co to jest;
    trzebaby bylo miec jak dla mnie z 10 tys. zl;
    warto oszczedzac na tym superkarkecie ale efekty widoczne bede dopiero po
    dluzszym czasie [np. rok]

  • 7. Data: 2005-02-03 00:57:20
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Uzytkownik "Maciej Maciejewski" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > w kazdej (naglej) chwili wyplacic troche grosza ?

    nagle to w tym przypadku 3 dni T+3
    czyli dajesz zlecenie odkupienia w poniedzialek to dostaniesz pieniadze
    okolo srod-czwart
    wiec to jest naklepsza forma oszczedzania (moim zdaniem), mozesz sobie tez
    doplacac co jakis czas i tez wyplacac troche kasy co jakis czas.

  • 8. Data: 2005-02-05 22:44:20
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Cóż ... pytanie "czy lepiej mieć jako skarbonkę" ...? Inwestowanie w giełdę
    ( i to nie tylko polską) to zawsze ryzyko. Poziom akceptacji ryzyka należy
    do Ciebie. A - nigdy nie kieruj się historycznymi stopami zwrotu TFI, to
    złudne mysleć, że jesli kiedys była dobra koniunktura na rynku to to daje
    duże prawdopodobieństwo ze tak bedzie rowniez w przyszłości ... Może
    bardziej należałoby kierowac się sylwetkami osób zarządzających funduszami i
    sledzić ich wyniki ? Ale to luźne spostrzeżenie do rozważenia ...

    KS