  • Data: 2009-03-15 20:34:28
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gpjoa4$eca$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gpjob2

    > Czyli skąd? Bo jak dotąd nie napisałeś :)

    Jak wyzej.

    > No nie, ale znów piszesz coś, co się kupy nie trzyma.
    > Twierdzisz, że stać Cię na kupno auta za gotówkę, ale zdecydowałeś się na
    > kredyt.
    > Innymi słowy nie stać Cię na kupno za gotówkę, bo zrobiłbyś to, zamiast
    > pakować się w odsetki.

    Może wolałem mieć np większy kapitał obrotowy, może miałem do zrobienia
    świetny interes, którego zwrot był większy od odsetek, a może inne powody?

    > A dlaczego nie mieliby pozwolić na wykup?

    Znam osobiście ludzi, których towarzystwa leasingowe wyruchały na cacy w ten
    sposób.
    Interes polegał na tym, że zabierają 3-5 letnie auto nie pozwalając go na
    wykup za symboliczną kwotę kilku tys lub mniejszą. Bo tak. I co im zrobisz?
    W umowie jest taka możliwość i już.

    Poza tym leasing nie jest tańszy, tylko ma inaczej rozłożone koszty. Jest
    korzystniejszy podatkowo dla niektórych firm, ale nie dla mojej.

    Opłaca się też tym, którzy zarzynają samochody. Wtedy zupełnie inaczej to
    wygląda. Ja kupowałem auto dla siebie i ma później być dalej używane jako
    zapasowe.

    > Musiałbyś o wiele szybciej, niż samochód traci na wartości.
    > 4 lata jakoś mi tu nie bardzo pasują. No chyba, że nie brałeś na 100%
    > wartości.

    Nie na całe 100, ale niewiele mniej. Po 4 latach jest wart około 50% ceny
    salonowej, a kredycik dobiega końca.
    Poprzedni samochód brałem na 100% i też nie miałem problemu z szybką spłatą.

    Następny samochód kupię raczej za gotówkę, chyba że będzie jakis fajny
    interes na horyzoncie.
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/