  • 11. Data: 2005-02-20 17:17:30
    Temat: Re: Średnie odsetki, pozew, dane
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    news:cv9nos$fo5$1@news.onet.pl...
    > Krab napisał(a):
    > liczenie odsetek???

    tak - sady nie potrafia poslugiwac sie kalkulatorem, a przechodzilem juz
    przez te smieszne zabawy w slowa - wiec niestety jesli samemu wyliczy sie
    jakiekolwiek odsetki - to sa one odwalane od reki przez sad, a jesli sa
    glownym skladnikiem pozwu, to i caly pozew moze przepasc z powodu
    wlasnorecznie przeliczonych odsetek
    oczywiscie u nas jest pelna wolnosc - i w innych sadach moze to wygladac
    zupelnie inaczej, ale moje dosiwdczenia wskazuja, ze najlepiej w pozwie
    glownym zapisac tylko, ze odsetki sa zadane - ale nie wyliczac ich kwoty!!!
    zupelnie, a dopiero po wygraniu procesu o kwote glowna - i zaplaceniu tej
    glownej nalenosci - wystawic proces dodatkowy - w oparciu o wydany juz wyrok
    itp itd i przedlozyc wyliczenie odsetek pzez tzw kompetentna osobe/firme -
    wyrok zapada wowczas dosc szybko i bez problemu
    podkresle - to tylko moje male doswiadczenia :-) wyliczanie odsetek co do
    złotówki - bez wzgledu przez kogo bywa powodem przegranej - jesli pozwany
    jest sprytny, a zlodzieje czy jak kto woli oszuści - zazwyczaj juz tacy są
    ;-)

  • 12. Data: 2005-02-20 18:10:49
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    >
    > tak - sady nie potrafia poslugiwac sie kalkulatorem,

    Potwierdzam, nie ze swojej praktyki, ale z opowieści osoby wiarygodnej:
    szło o bezprawne obniżenie chyba wynagrodzenia powiedzmy o 10%.
    Sąd owszem przyznał rację poszkodowanemu, ale zasądził w majestacie
    Rzeczpospolitej podwyższenie wynagrodzenia o...10% (od tej obniżonej sumy) :-)
    I podobno były bardzo długie korowody, żeby to odkręcić :-(

    Jacek

  • 13. Data: 2005-02-20 18:18:05
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za skierowanie w stronę odsetek ustawowych.

    Pamietaj tylko, ze przy ustawowych powinienes zastosowac oprocentowanie
    proste. One sie nie kapitalizuja.

    marekz

  • 14. Data: 2005-02-20 18:26:08
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krab napisał(a):
> [...]
    > jakiekolwiek odsetki - to sa one odwalane od reki przez sad, a jesli sa
    > glownym skladnikiem pozwu, to i caly pozew moze przepasc z powodu

    Co prawda widziałem powołanie biegłego do policzenia odsetek od kredytu
    (najlepiej mu to nie poszło ;) ), ale jakoś nie mogę podzielić Twoich
    doświadczeń...

    KG

  • 15. Data: 2005-02-20 20:36:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2005 18:17:30 +0100, Krab naskrobał(a):

> [...]
    > jest sprytny, a zlodzieje czy jak kto woli oszuści - zazwyczaj juz tacy są

    OMG a co to za teoria? Wpisuje wps przeciez bez odestek i dopisujesz +
    odestki ustawowe na dzien wyroku - reszte odwala sąd.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 16. Data: 2005-02-20 20:49:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > OMG a co to za teoria? Wpisuje wps przeciez bez odestek i dopisujesz +
    > odestki ustawowe na dzien wyroku - reszte odwala sąd.

    też ich nie licząc ;)
    ale właściwie dlaczego na dzień wyroku?

    KG